یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد وزش باد شدید و گرد و خاک اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هشدار از فردا شنبه ۲۸ مردادماه تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برای نیمه جنوبی و غربی استان تهران صادر شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر تهرانی در حالت عادی ۲۰ دقیقه و در حالت پیک ترافیک باید تا ۴۰ دقیقه برای پیدا کردن جای پارک منتظر بماند.
رئیس مرکز اورژانس استان تهران با اشاره به ۱۵ هزار و ۲۳۰ تماس از سوی شهروندان تهرانی در موضوع گرمازدگی با اورژانس در تعطیلات آخر هفته (چهارشنبه تا جمعه) از ۶ هزار و ۳۷۳ مأموریت نیرو‌های اورژانس در این مدت خبر داد و گفت: ۱۹۶ مورد دارای ضعف و بی حالی و ۶۶ مورد نیز دچار گرمازدگی بوده اند.
یزدی مهر با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی برای استان تهران هشدار زرد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا صادر شده است، گفت: طبق این پیش بینی به مردم در نیمه جنوبی استان تهران توصیه می‌شود از عصر فردا شنبه هفتم مرداد ماه تا روز سه شنبه دهم مردادماه به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند.
آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۳۱ تیر) صاف گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
قدیمی‌ها مثلی داشتند اینکه؛ رفتنت با خودت هست برگشتن‌ات با خدا ساکن قدیمی محله یوسف‌آباد گویا در جوانی هوای رفتن به این محدوده نظامی را می‌کند و گشتی هم دردره ندید می‌زند تا ببیند این دره و تپه ترسناک که همه از آن صحبت می‌کنند چیست و خودش آن را تجربه کند که گیر ماموران می‌افتد و ضمانت چند نفر از اهالی و سال‌ها بومی بودن خودش به دادش می‌رسد و باعث رهایی‌اش می‌شود.
ساختمان‌های تهران تا دهه ۳۰ ارتفاع چندانی نداشت، نهایت ۲-۳ طبقه بود. بزرگ‌ترین ساختمانی که در این سال‌ها ساخته شد باشگاه ۴طبقه افسران بود که آن را هم خارجی‌ها ساخته بودند.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
«مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید سعید غدیر با استقبال با شکوه و حضور گسترده خانواده‌ها از میدان امام حسین (علیه‌السلام) آغاز شد و تا میدان آزادی ادامه دارد.
از فردا (۲۸ خرداد) تا اواسط هفته در سطح استان به‌ویژه در جنوب استان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.
تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست، با این حال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات با احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز بعدازظهر تا روز یکشنبه با توجه به افزایش ابر و افزایش سرعت باد در بیشتر نواحی استان (به ویژه مرکز و نیمه‌جنوبی) احتمال خیزش موقتی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و رگبار باران و کاهش محسوس دما از اواخر امروز تا دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پرهیز صعود کوهنوردان به ارتفاعات نیز تاکید کرد و در خصوص عشایر نیز عنوان کرد: عشایر در مدت اعلام هشدار از جابه جایی بپرهیزند.
تا ساعاتی دیگر ۵ ایستگاه کارگر، لاله، تقاطع میدان ولی عصر(عج)، تقاطع هفت تیر و ورودی ایستگاه مدافعان سلامت به طول ۱۱ و نیم کیلومتر افتتاح می شود که امید است ترافیک تهران را بهبود بخشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تولید روزانه پنج هزار و ۵۰۰ تن تا شش هزار تن زباله در شهر تهران خبر داد.
تا سال ١٣٣٥ شمسی آب‌رسانی به ساکنان پایتخت با ٤٢٠ بشکه انجام می‌شد. بنابر اسناد موجود ١٢ هزار کارگر و عائله با این شغل روزگار می‌گذراندند. بشکه‌داران آب تهران را از ۲۶ رشته قنات که معروف‌ترین آن‌ها قنات شاه، قنات فرمانفرما در خیابان پاستور و قنات سرچشمه در چهارراه سرچشمه تهران بود، تامین می‌شد.
سازمان مدیریت بحران استان تهران درخصوص وزش باد شدید از اواخر وقت فردا سه شنبه ۱۸ بهمن تا چهارشنبه ۱۹ بهمن در نیمه جنوبی استان هم هشدار داد و به شهروندان توصیه کرد از قرار گرفتن و توقف در زیر درختان، ساختمان‌ها و بنا‌های نیمه کاره و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنند.
به دنبال درخواست شاه، «ژرژ پطرویا»، باغبان زبردست فرانسوی، به ایران آمد تا فضای گل‌کاری‌شده‌ای در محدوده کاخ گلستان ایجاد کند. پطرویا پیاز چند گل خوشبو را از فرنگ به تهران آورد و در محوطه کاخ گلستان کاشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تهرانی ها خواست تا با آگاهی از آخرین شرایط قیمت وام مسکن اعلامی برای خرید خانه اقدام کنند.
چمران به مسئله سرمای شدید حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: مسئله سرمای سراسری کشور و کمبود گاز مسئله پر اهمیتی است؛ لذا درخواست ما از مردم همکاری در این زمینه است تا خودشان به خودشان یاری برسانند تا مردم در شهر‌های سردسیر شمالی آسیب نبینند.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و با پایداری و سکون نسبی جو و ماندگاری هوای سرد، در مناطق پرتردد شهری غبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
تا ۱۴۰ سال پیش اصلاً محصولی به نام گوجه‌فرنگی در ایران وجود نداشت تا اینکه معیرالممالک، داماد ناصرالدین شاه بذر این صیفی را وارد ایران کرد و ایرانی‌ها کم و بیش با این محصول آشنا شدند. دوست محمدخان معیرالممالک هم مثل بیشتر خاندان قاجاری به فرنگ علاقه زیادی داشت و با این تفاوت که خیلی اهل گل و گیاه بود و در این مسافرت‌ها به فرنگ هر جا بذری پیدا می‌کرد، آن را به ایران می‌آورد یا با پست می‌فرستاد.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم کلانشهر تهران است، گفت: شهروندان از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردند.
یکی از یخچال‌های طبیعی تهران که تا همین ۵۰ سال پیش فعال بود و بعد از تبدیل شدن به کارخانه یخ، تا ۱۵ سال پیش قالب‌های بزرگ یخ دست مردم و صنوف مختلف می‌داد، یخچال حاج محمدخان امیرمعتضدی معروف به یخچال حاج‌محمدخان بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ