مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه باران‌ها و سیلاب‌های مرگبار در چین، رسانه‌های این کشور اعلام کردند در پی رانشن زمین در مناطق شمال‌غربی شماری کشته و ناپدید شدند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در سایر مناطق کشور استقرار جوی غالبا پایدار و افزایش دما در طی روز پیش‌بینی می‌شود. وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع استان است.
رسانه‌های پاکستان اعلام کردند در پی سیلاب‌ها و باران‌های شدید در این کشور دست‌کم ۴ نفر جان خود را از دست دادند.
اصفهان- رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان از لایروبی ۵۰۰ دستگاه پل در سال جاری برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد.
طبق صحبت‌های یکی از کارشناسان مدیریت منابع آب و مطلع از وضعیت آب سد کرج، «در سیلاب‌های اخیر زمین لغزشی در حاشیه بستر رودخانه کرج رخ داد و توده‌ای عظیم از سنگلاخ و کلوخه، از بدنه کوه کنده شد، لغزید و بستر رودخانه کرج را مسدود کرد.»
محققان انگلیسی دریافتند که مردم کشورهای کامرون، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، بنگلادش و اندونزی به دلیل انسداد سیستم های زهکشی ناشی از رها شدن زباله های پلاستیکی، سیلاب های شدیدتری را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: تمهیدات لازم از جمله تقویت سیل بندها، ذخیره سازی آب شرب و تدارک تانکرهای آبرسانی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی و… در دستور کار استانداری است.
اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع بارش‌های رگباری محلی، روانآب و سیلاب‌های لحظه‌ای در سراسر استان از امروز تا پنجشنبه سوم فروردین ماه هشدارداد.
محمد حاج رسولی‌ها گفت: در سال ۲۰۲۳ با توجه وقوع سیلاب‌های مخرب اخیر در جهان، کتابی در خصوص مدیریت جامع سیلاب به صورت ملی در دست تدوین است که جهت بهره‌برداری ارائه خواهد شد.
اصفهان-معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: حجم سیلاب‌های اخیر که وارد تالاب بین المللی گاوخونی شده، بسیار کم بوده و تنها باعث افزایش رطوبت مصب تالاب شده است.
مقامات دولت برزیل اعلام کردند در پی بارش‌های شدید و سیلاب‌های اخیر تاکنون ۳۶ نفر جان باخته‌اند.
بهبهان- مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: در راستای کنترل سیلاب‌های احتمالی، آب از سد مارون بهبهان رها سازی می‌شود.
مقامات دولتی فیلیپین اعلام کردند که سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر در این کشور ۳۵ کشته در پی داشته است.
در پی وقوع سیلاب‌های مرگبار در کنگو و کشته‌شدن دست‌کم ۱۲۰ نفر، دولت این کشور ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.
سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشورمان را در بر گرفت و با وجود هشدار‌های هواشناسی و آماده‌باش ستاد‌های مدیریت بحران به‌دلیل شدت سیل خسارت‌های بسیاری به بار آمد که بیشترین حجم این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک درصد از تالاب بین المللی گاوخونی با سیلاب‌های هفت مرداد ورزنه آب گرفت.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که شمار کشته‌های سیلاب‌ها و بارش‌های شدید اخیر در این کشور افزایش یافته و بیش از ۲۵۰۰ خانه نیز آسیب دیدند.
مدیر تاسیسات آب منطقه‌ای تهران از بهبود ذخایر سدهای استان تهران در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی تا ۱۱ مرداد حدود ۲۰۶ میلیمتر بوده است.
بخشی از آب سیلاب‌های افغانستان به سمت کشورمان رهاسازی شده که با سرعتی نسبتا خوب به سمت ولایت نیمروز افغانستان و سپس خاک ایران در حال حرکت است.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به جان باختن ۹۰ نفر در جریان سیلاب‌های اخیر در کشور گفت: در این عملیات‌ها ۷۹ هزار نفر امدادرسانی و بیش از ۳ هزار نفر به مناطق امن منتقل شدند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.
سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از اول مرداد آغاز شد. در این سیلاب‌ها ۲۴ استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰میلیون مترمکعب یعنی تنها معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت به بازماندگان قربانیان سیلاب‌های مرگبار اخیر در کشور، بر لزوم پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش آسیب‌ها و تلفات بلایای طبیعی تاکید کرد و از مسئولان خواست تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات سیل‌زدگان به کار گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ