هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۳۰ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز سی و یکم خرداد ماه براساس داده‌های ۱۸ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۸۷ وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.
آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی نشان می‌دهد که در روزهای پیش رو به ویژه ایام عید فطر برخی مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت اما در برخی استان‌ها باران می بارد.
آخرین پیش بینی ها از هوای امروز سیزدهم فروردین حکایت از صاف بودن آسمان در اکثر مناطق کشور دارد.
براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از اول تا دهم بهمن تهرانی‌ها هوای آلوده‌ای را تنفس کرده‌اند. در این ۱۰ روز شش روز هوا برای گروه‌های حساس و چهار روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بوده است.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۵۳ یعنی بازه ناسالم و قرمز قرار دارد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره وضعیت جسمانی «پیروز» به علت برودت هوای سرد اظهارکرد: پیروز شرایط جسمانی خوبی دارد. از قبل به حضور در فضای باز عادت کرده بود، اما اکنون نیز باید بتواند خود را با شرایط وفق دهد.
تهران بعد از تحمل ۴روز «وضعیت اضطراری»، باز هم «تصمیمات موازی آلودگی هوا» به خود دید. مصوبات اخیر در پایتخت برای بحران «هوای سمی»، به جای آنکه از جنس «کاهنده ذرات معلق و گازهای آلاینده هوا» باشد، عملا «سبک زندگی در آلودگی» را به شهروندان ابلاغ کرده است. در آخرین مصوبه، «دورکاری برای اقلیت‌ها» یعنی کارمندان دارای شرایط خاص تجویز شده است که به‌دلیل عدم برقراری ارتباط بین این تصمیم و منشأ آلودگی، شرایط قرمز تا زمان «باد و باران» تمدید خواهد شد. این مدل مواجهه با بحران، آلودگی را گارانتی می‌کند.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و با پایداری و سکون نسبی جو و ماندگاری هوای سرد، در مناطق پرتردد شهری غبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و هوای کشور را اعلام کرد.
کیفیت هوای تهران در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در آذرماه سال گذشته چهار روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به شش روز افزایش یافت. در آذرماه سال گذشته ۲۱ روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به ۱۶ روز کاهش یافت.
سازمان هواشناسی آخرین وضعیت دما و هوای کشور را اعلام کرد.
همچنین، غلامرضا ابدالی سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش درباره آخرین وضعیت دو توله یوز تازه متولد شده در منطقه توران اظهار داشت: در حال حاضر هیچ خطری سلامت توله‌ها را تهدید نمی‌کند و در وضعیت مناسبی قرار دارند.
شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران آخرین وضعیت آلودگی هوا در پایتخت را اعلام کرد.
هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا بر روی عدد ۸۶ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا روز جمعه (۴ آذر) با ادامه پایداری نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
آخرین وضعیت کیفیت هوای کلانشهرهای کشور
اصفهان- مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در آخرین روز مهرماه برای هشتمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های تهران و سمنان، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ و ۱۰ میکرون) در شهرستان کرج بر روی عدد ۱۹۵ قرار گرفته است.
طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۲۱ شهریورماه) شاخص کیفی هوای ماهشهر ۳۹۲ و خرمشهر ۳۳۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها "خطرناک" بوده است.
طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۱ صبح امروز (۲۱ شهریورماه) شاخص کیفی هوای ماهشهر ۳۹۲ و خرمشهر ۳۳۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها "خطرناک" بوده است.
به گزارش سازمان هواشناسی تا جمعه وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد و از شنبه تا اواخر هفته آینده در اغلب نقاط کشور هوای گرم و آرام خواهیم داشت.
به گزارش سازمان هواشناسی در اکثر مناطق کشور تداوم افزایش دما و هوای گرم را شاهد خواهیم بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ