معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۷۰۰ کیلومتر مسیر تهرانی‌ها منجر به اصراف بنزین می‌شود و این به معنای صرف ۶۰۰ هزار بنزین لیتر اضافه در روز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی شاهد افزایش تدریجی دما از امروز تا اواخر هفته آینده خواهیم بود و برآورد می‌شود ۳۰۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه شود که این برای هفته ابتدای شهریورماه بی‌سابقه و عدد بزرگی است.
رجبی مشهدی گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مصرف برق به ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات رسید به طوریکه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه شد.
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب فهرستی از ۸ گیاه دارویی که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند آورده شده است.
هرچند مصرف پروتئین‌ها برای بدن ضروری است، اما بی‌تردید انتخاب نوع، میزان و منبع پروتئین مصرفی نکته مهمی است که باید درباره آن اطلاعات دقیقی داشته باشیم. این را هم اضافه کنیم که امروزه یکی از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت در جوامع را میزان مصرف «سرانه» پروتئین می‌دانند.
آنچه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود، دریافت مقدار کالری یا انرژی بیشتر از میزان نیازمندی بدن در دوره زمانی نسبتا طولانی است؛ بنابراین آنچه در واقع سبب افزایش وزن می‌شود، عدم تعادل انرژی وارد شده به بدن (از طریق خوراکی و آشامیدنی) و انرژی مصرف شده در بدن (سوخت انرژی متابولیسم پایه و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی) است.
اگرچه تحقیقات اخیر نشان می دهد که بیش از دو سوم مردم در ایالات متحده، اضافه وزن دارند و یا چاق هستند، اما آمریکایی ها پرخورترین مردم جهان نیستند.
در یک مطالعه، ۱۴ مرد دارای اضافه وزن که ۲۵ درصد کالری خود را از پروتئین به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که پروتئین کمتری مصرف کردند، ۵۰ درصد کاهش میل به میان وعده در اواخر شب را تجربه کردند. علاوه بر این، کسانی که پروتئین دریافتی بیشتری دارند، سیری بیشتر در طول روز و افکار وسواس گونه گرسنگی کمتری را در مورد میل غذا گزارش کردند.
برخی افراد تولیدکننده مشروبات الکلی، آگاهانه یا ناآگاهانه با تصور این که درصد الکل موجود در ماده تولیدشده را افزایش دهند، به جای اتانول، به مشروبات الکلی، متانول (الکل صنعتی) اضافه می‌کنند که این کار باعث بروز مسمومیت مرگبار در افراد مصرف‌کننده می‌شود.
آنچه که هر روز می‌خورید می‌تواند تأثیر بسزایی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد؛ اغلب افراد برای حفظ سلامتی یا پیشگیری از اضافه وزن تمایل دارند که یکسری از خوراکی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنند، اما یک راه مؤثرتر برای نزدیک شدن به این هدف این است که به جای حذف مواد غذایی، یکسری خوراکی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به طور روزانه آن‌ها را مصرف کنند.
توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد؛ و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن انواع توت‌ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار مفید است.
توصیه می‌شود در طول روز سه وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و دو تا سه میان وعده مصرف شود. رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد خصوصاً افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، مبتلایان به فشار خون، کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
بچه‌هایی را می‌شناسد که افسرده شده‌اند؛ کسانی که بدون اغراق در طول یک ماه حتی یک متر هم جابه‌جا نمی‌شوند و باید به تمام مشکلات‌شان سوءتغذیه و ناتوانی مالی در خرید دارو‌ها را هم اضافه کرد: «شب سیزده به در، یکی از مددجویان ضایعه نخاعی که دچار افسردگی شدید است برای بار دوم قرص مصرف کرده بود در حالی که تنها آرزویش ویلچر برقی است. با مسوولیت خودم با اورژانس تماس گرفتم و خوشبختانه نجات یافت. ده‌ها و صد‌ها مورد اینچنینی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در کنار معیشت، نداشتن تفریح است.»
در مطالعات متعدد، کورکومین، یک ترکیب قوی در زردچوبه شناخته شده است که می‌تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه‌های افزایش مصرف زردچوبه، اضافه کردن آن به غذا‌ها هنگام آشپزی است که در اکثر غذا‌ها از زردچوبه استفاده می‌کنیم.
تا حد امکان باید از دوغ‌های بدون گاز به جای دوغ‌های گازدار صنعتی مصرف شود، زیرا گاز اضافه شده به دوغ موجب اشغال فضای معده می‌شود و در روند هضم مواد غذایی تداخل ایجاد می‌کند، بنابراین سوء هاضمه و احساس سیری کاذب در زمان خوردن غذا ایجاد می‌کند.
مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک فنجان قهوه در روز متوسط طول عمر مردان را سه ماه و متوسط طول عمر زنان را یک ماه افزایش می‌دهد.
کاظمی با تاکید بر اینکه اگر فرزندمان رشد مناسبی دارد به خوردن بیش از حد شیر اصرار نکنیم، اضافه کرد: مصرف محصولات جایگزین مثل ماست‌ هم کلسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
حتما به شما هم توصیه شده است که مصرف غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید، اما به علت مزه خوب این نوع غذاها، کاهش مصرف آن‌ها برایتان سخت بوده است؛ بنابراین لازم است که بدانیم غذا‌های فرآوری شده حتما ناسالم نیستند، اما به علت قند، چربی و نمک اضافه، بی‌ضرر هم تلقی نمی‌شوند.
آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد، اما اگر بیماری طولانی شود و عفونت ثانویه اضافه شود، با داشتن علائمی مانند ترشح پشت حلق چرکی، سرفه‌های خلط دار چرکی و…، با تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک‌های مجاز دوران بارداری، تجویز می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تغییر سبک زندگی و مصرف زیاد شیرینی، چربی، غذا‌های فوری (فست فود) و کربوهیدرات‌ها در اضافه وزن و چاقی در بین افراد تاثیرگذار است و افرادی که با سن کم به اضافه وزن و چاقی مبتلا باشند، عواقب بدتری مانند دیابت و فشار خون در انتظار آن‌ها است.
دکتر آمیتیس رمضانی، متخصص عفونی، گفت: در هنگام ابتلا به بیماری‌های ویروسی، مانند انواع سرماخوردگی ها، سیر بیماری باید بطور طبیعی، طی شود. درمان سرماخوردگی ها، معمولاً علامتی است و استفاده از مسکن، مایعات فراوان، آنتی هیستامین و استراحت، تنها توصیه پزشک است و مصرف آنتی بیوتیک‌ها غیر ضروری است و نه تنها کمک به درمان نمی‌کند بلکه مشکلاتی را اضافه می‌کند.
آجیل کالری زیادی دارد و باید به میزان مصرف خود توجه داشته باشید. کافی است که از یک مشت آجیل در طول روز به عنوان میان وعده استفاده کنید که در غیر اینصورت اگر مصرفتان بیشتر شود، خطر افزایش کالری در بدن بالا می‌رود که احتمال اضافه وزن افزایش پیدا می‌کند. در مورد میزان آجیلی که در طول روز استفاده می‌کنید، دقت کنید، زیرا کالری‌اش بسیار بالاست.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰میلیون مترمکعب یعنی تنها معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ