وضعیت هوای تهران در اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در مهرماه سال گذشته ۲۲ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز افزایش یافت. در مهرماه سال ۱۴۰۰ هشت روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال تنها به چهار روز رسید، اما امسال تهران یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه را تجربه کرد که در سال گذشته چنین وضعیتی که را نداشتیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوای تهران در ۸۰۰۰ روز گذشته، ۲۱۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۲۳ روز ناسالم برای عموم شهروندان، ۱۵ روز بسیار ناسالم و سه روز خطرناک بود.
مهم است که به یاد داشته باشید که در طول روز بدن ما مایعات خود را از طریق ادرار، عرق، مدفوع و سیستم تنفسی از دست می دهد. در روزهای گرم صرفا از طریق عرق کردن احتمال از دست دادن یک و نیم لیتر آب وجود دارد.
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.
چای گل محمدی برای مقابله با انواع مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است. بنابراین توصیه می شود با فرا رسیدن روزهای سرد سال از این چای غافل نباشید.
زمان تغییر اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به روز یکشنبه هفته آینده موکول شد.
افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
تعداد روز‌های پاک در مجموع سال ۱۴۰۱، تنها ۳ روز بود. ذرات ۲.۵ میکرون ۲۶ روز، NO ۲ (دی‌اکسید نیتروژن) ۴ روز و O ۳ (ازن) نیز به مدت یک روز آلاینده‌های اصلی هوای تهران بودند.
پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۷۴ روز هوای قابل قبول، ۱۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها سه روز هوای پاک را تجربه کردند.
پس از ۱۱ روز تنفس هوای پاک و یا قابل قبول در پایتخت، با کاهش سرعت باد و به‌دنبال آن عدم تصفیه آلاینده‌ها، هوای تهران بار دیگر در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است و هم‌اکنون عدد ۱۷۵ را نشان می‌دهد.
براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از اول تا دهم بهمن تهرانی‌ها هوای آلوده‌ای را تنفس کرده‌اند. در این ۱۰ روز شش روز هوا برای گروه‌های حساس و چهار روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بوده است.
یک روز پاک دیگر در تهران، تعداد روز‌هایی که پایتخت‌نشینان در سال ۱۴۰۱ هوای پاک تنفس کرده‌اند، یک روز بیشتر از سال ۱۴۰۰ شد.
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
سفارت روسیه در کره شمالی اعلام کرد که این کشور، محدودیت‌های پنج روزه‌ای که به دلیل شیوع یک بیماری تنفسی در پیونگ‌یانگ اعمال کرده بود را لغو کرده است.
کیفیت هوای تهران در اولین ماه زمستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در دی‌ماه سال گذشته ۱۴ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۱۱ روز کاهش یافت.
شروین تبریزی با بیان اینکه از یازدهم تا هجدهم آذر امسال ۸ هزار و ۵۰۰ نفر دچار مشکلات قلبی تنفسی شده‌اند، اضافه کرد: هرچند که این میزان تنها ناشی از آلودگی هوا نیست، اما تعداد بیماران قلبی عروقی نسبت به روزهای پاک ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.
تنفس هوای آلوده می تواند خطرناک تر و مرگبارتر از ویروس های شایع روزهای سرد سال باشد. بنابراین، باید مراقب باشیم تا سُرب وارد ریه های ما نشود.
در این روزهای سرد که آلودگی هوا نفس بسیاری را تنگ کرده، مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهبود وضعیت تنفس کمک کند. در این اینفوگرافیک به این مواد غذایی اشاره شده است.
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
در مطالعه‌ای صورت گرفته که نتایج آن به تازگی در مجله PNAS منتشر شده پژوهشگران جوامع باکتریایی موجود در هوا را برای درک ساختار جامعه و الگو‌های توزیع جغرافیایی زیستی مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، آنان تعاملات باکتری‌ها با سایر میکروبیوم‌های زمین، به ویژه زیستگاه‌های سطحی را ارزیابی کرده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جزئیات مراجعه و روند درمانی دو دختر دانش آموز به بیمارستان فاطمی اردبیل طی روزهای اخیر را تشریح کرد.
وضعیت هوای تهران در سومین ماه تابستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در شهریورماه سال گذشته ۲۸ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز کاهش یافت. در شهریورماه سال ۱۴۰۰ تنها سه روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال به شش روز رسید.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
تنفس شش روز هوای مطلوب در پایتخت
صندوق های سرمایه گذاری همواره تحلیلگران خوبی دارند و در نتیجه سهامی که برای صندوق خریداری می کنند عمدتا سهام خوبی است. چگونه می توان پشت دست صندوق های سرمایه گذاری معامله کرد؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ