تهرانی‌ها در روز ۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که با این حساب، حجم آب سد لتیان بدون درنظر گرفتن آب سد‌های دیگر‏، تنها برای پنج روز مصرف تهرانی‌ها کافی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت نفت امروز با قیمت 84 دلار در هر بشکه وارد بازار شد. تازه‌ترین بررسی‌ها از کاهش ذخایر نفت در برخی مناطق جهان خبر می‌دهد. گزارشی که در  تعیین روند صعودی قیمت نفت در آینده حمایت می‌کند.
تبریز- مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش ۲۱ درصدی ذخایر آبی سدهای این استان خبرداد.
میزان آب ورودی به سد‌های کشور تا ششم خردادماه معادل ۳۲میلیارد و ۸۶میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که معادل ۲۵میلیارد و ۷۵میلیون مترمکعب بوده، ۲۸‌درصد کاهش داشته است. همچنین میزان آب خروجی از مخازن سد‌های کشور در این تاریخ معادل ۱۹میلیارد و ۸۵میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که معادل ۱۷میلیارد و ۹۰میلیون مترمکعب بوده بیانگر کاهش ۱۱ درصدی است.
ارسطویی گفت: میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب استان تهران ۲۳۹ میلیون مترمکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۳۲۰ میلیون مترمکعب بوده است و حاکی از افت ۲۵ درصدی است.
اصفهان- مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره آب سدهای استان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسیده، گفت: ذخایر آب سدهای اصفهان نسبت به میانگین ۷۱درصد کاهش نشان می‌دهد.
قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.
ذخایر فارکس هند برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.
اداره انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر انرژی این کشور نسبت به دوره های مشابه کاهش یافته است.
ذخایر راهبردی نفت آمریکا به پایین ترین سطح خود از سال 1984 تا کنون یعنی به ۳۸۲.۳ میلیون بشکه رسیده است.
امسال وارد سومین سال خشکسالی شدید شده‌ایم. مقدار بارش‌های پاییز ۶۰ درصد کمتر از پاییز سال قبل و بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. حجم ذخایر پنج سدی که تهران را تعذیه می‌کنند، به ۳۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته که همه این میزان هم قابل استحصال نیست. هم‌اکنون وزارت نیرو برای تامین آب مورد نیاز پایتخت چاه‌هایی که پیش‌تر در اختیار کشاورزان قرار داشت را وارد مدار کرده و از آب اختلاطی پنج سد و چاه‌های موجود، نیاز تهران را تامین می‌کند. بیش از سه میلیون مترمکعب نیاز روزانه تهران است که بیش از یک میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها برداشت می‌شود.
به گفته مدیر بهره برداری از تاسیسات آب آبفای تهران، حجم ذخیره آب در پشت سدهای تهران به میزان ۸۳ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.
به گفته رئیس اداره بهره برداری و نگهداری سد نمرود، مجموع حجم آب ذخایر سدهای پنجگانه تهران اکنون ۳۳۳ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با حجم ۴۱۲ میلیون متر مکعبی پارسال، با کاهش مواجه شده است
جی‌ئی‌سی‌اف از هدف اصلی خود فاصله گرفته است، کاهش ۱۲ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته،ناترازی برق مدیریت شد و دوران طلایی روابط ایران و روسیه از مهمترین تیتر اخبار در هفته جاری بودند.
مدیر بهره برداری آبفای منطقه چهار از کسری و کمبود ۱۰ هزار لیتر آب در هر ثانیه در تهران خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۵۰ درصدی ذخایر آب سدهای پنج گانه تهران در روزهای اخیر خبرداد.
قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از آن که داده‌های صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام در ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافته است، روند نزولی گرفت.
معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه شرکت آبفای تهران گفت: نمودارهای مرکز کنترل و پایش نشان می‌دهد حجم ذخایر آب تهران با شیب زیادی در حال کاهش و البته میزان مصرف در حال افزایش است.
یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا اواخر امروز چهارشنبه ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک برای پمپاژ به بازار آمریکا با هدف کاهش قیمت را آزاد می کند.
در میانه کاهش ذخایر راهبردی آمریکا به پایین‌ترین سطح در ۴۰ سال گذشته، خبرنگار بلومبرگ از تصمیم دوباره بایدن برای برداشت از این ذخایر خبر داده است.
مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.
پس از آنکه دولت آمریکا نتوانست ذخایر گازوئیل و دیستیلیت خود را در فصل تابستان افزایش دهد، حالا شاهد کاهش شدید حجم این ذخایر در این کشور هستیم.
قیمت نفت دوباره به دلیل نگرانی‌های تقاضا، افزایش ذخایر و احتمال اینکه دولت بایدن تصمیم جدیدی برای استفاده از ذخایر اضطراری صادر کند، کاهش یافت.
مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت و فراورده در ایالات متحده هفته گذشته افزایش یافت و این شامل بنزین نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ