محققان راهی یافته اند تا مرطوب کننده های کرمی را به ماده خشک و کاغذ مانند تبدیل کنند که در صورت نیاز می توان دوباره به آن آب افزود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند بر سیستم قلبی-عروقی تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داد که انواع خاصی از قرص‌های ضدبارداری با تغییرات فشارخون مرتبط است. برخی از قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن ممکن است خطر ایجاد لخته خون در رگ‌ها را افزایش دهند. لخته‌های خون می‌توانند منجر به ترومبوز ورید عمقی شوند که بر جریان خون در اندام‌ها تأثیر می‌گذارد یا اگر به ریه‌ها برود باعث آمبولی ریه می‌شود.
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص ترامادول در فرودگاه حضرت امام (ره) خبر داد.
قرص ویتامین c یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از آنتی اکسیدان چیست. آنتی اکسیدان ها به موادی گفته می شود که رادیکال های آزاد سلولی را از بین می برند و استرس اکسیداتیو را در بدن محدود می کنند. در نتیجه، التهابات در بدن کاهش پیدا می کند و همین امر نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامتی دارد.
مکمل‌های ب ۱۲ در اشکال مختلفی مثل کپسول، قرص، آمپول، قرص‌های ژلاتینی، قطره و حتی اسپری به بازار عرضه می‌شوند. چنانچه کمبود نداشته باشید، مصرف این مکمل‌ها ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی زیر شود.
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فروشنده حرفه‌ای قرص‌های روان گردان در تهران خبر داد.
مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان با بیان اینکه عمده سقط جنین‌های غیرقانونی در خانه‌ها و از طریق قرص‌های خونریزی‌دهنده انجام می‌شود، گفت: در صورت انجام سقط جنین غیرقانونی از سوی پزشک، پروانه کسب وی باطل می‌شود.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد زن جوانی مواجه شدند که به طرز مشکوکی فوت کرده و آثار کبودی بر روی بدنش بر اثر جمود نعشی مشهود بود؛ بررسی‌های تخصصی نیز نشان می‌داد متوفی بخاطر درد میگرن قرص‌های استامینوفن مصرف می‌کرد.
استفاده از نیاسینامید به دهه‌ها قبل برمی‌گردد، اما اخیراً به دلیل قدرت آنتی‌اکسیدانی‌اش محبوب شده است. فرمولاسیون خوراکی برای عملکرد مناسب بدن ضروری است و معمولا در اکثر قرص‌های مولتی ویتامین موجود است. هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند به مشکلات مختلف پوست کمک کند و به بخشی ارزشمند از بسیاری از روتین‌های مراقبت از پوست تبدیل شده است.
برای هر کسی که مشکل خواب را تجربه می‌کند، قرص‌های خواب یک توصیه رایج برای رسیدن به یک استراحت شبانه خوب است. این قرص‌ها همچنین برای افرادی که مستعد بیدار شدن در نیمه شب هستند مفید هستند.
ممنوعیت فروش قرص‌های ضد بارداری در دو شهر بزرگ افغانستان، تازه‌ترین ضربه طالبان به حقوق زنان در این کشور است، در حالی که یک بار دیگر زنان افغان از آموزش عالی و حتی رفتن به دکتر به تنهایی محروم شده‌اند.
دی‌ان‌پی ترکیب شیمیایی بسیار سمی است که با ادعای چربی‌سوز بودن، در قالب قرص‌های لاغری به صورت غیرقانونی فروخته می‌شود.
محققان دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص‌های خواب بر روی شناخت در افراد مسن انجام دادند. آنان می‌خواستند ارتباط بین مصرف دارو‌های خواب و زوال عقل را طی ۱۵ سال در بین کاربران مشخص کنند.
نتایج تحقیقات نشان داده میگرن در میان زنان شایع‌تر از مردان است و این افزایش شیوع در سنین باروری چشمگیرتر می‌شود.
دادستان تهران از انهدام باند خانوادگی تولید زیرزمینی داروهای تقلبی ترک اعتیاد و قرص‌های روان‌گردان در استان تهران خبر داد.
مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.
رئیس جامع پزشکی متخصصان داخلی ایران گفت: مراکزی در مغز انسان، وجود دارد که تا یک میزانی شروع درد را تحمل می‌کند و بعد با قرص‌های مسکن خیلی ضعیف هم می‌توان آن را تسکین داد. این مراکز بیشتر در نخاع و بصل‌النخاع هستند. اگر درد کم کم، قوی و ادامه‌دار باشد و مزمن شود ممکن است به این دارو‌های ضعیف، جواب ندهد و مجبور هستیم از دارو‌های مخدر یا قوی‌تر استفاده کنیم که این مراکز درد را از بین ببرد یا به اصطلاح ساکت کند و ما بتوانیم درد را تحمل کنیم و در واقع درد را احساس نکنیم.
نه شربت‌های آنتی‌بیوتیک، سرماخوردگی و تب‌بر در داروخانه‌ها موجود است و نه قرص‌های چرک‌خشک‌کن و مسکن‌ها به‌سادگی یافت می‌شوند. حتی بیمارستان‌ها نیز در مقادیر بسیار کم این اقلام دارویی را در اختیار دارند.
قرص‌های ضدافسردگی فقط کمی بهتر از قرص‌نما‌ها یا پلاسیبو (قرص‌های ساختگی که به افراد گفته می‌شود ممکن است واقعی باشند) نتیجه می‌دهند. درباره اینکه این تفاوت چقدر است، همچنان میان پژوهشگران بحث و اختلاف نظر هست.
متهم عنوان کرد: من قصدم کشتن مادربزرگم نبود و فقط به‌دنبال طلاهایش بودم. من روز قبل از ماجرا مشروب و قرص‌های آرامبخش خورده بودم و حال مساعدی نداشتم. آن روز من با همراهی دوستم به خانه مادربزرگم رفتیم و اگر هم قتلی صورت گرفته من تنها نبودم. با این حال پشیمانم و از اولیای دم می‌خواهم من را ببخشند.
متهم که مردی جوان است به زنی قرص‌های دست‌ساز لاغری داده که در آزمایشات پزشکی قانونی مشخص شده حاوی مواد روان‌گردان بوده است. شوهر متوفی با شکایت از مرد عطار خواستار مجازات او شده است.
متهم برای دفاع از خودش گفت: شب حادثه متوجه شدم که قصد تعرض به من دارد به همین خاطر قرص‌های خواب‌آوری را که به خاطر ترک اعتیاد مصرف می‌کردم، در غذایش ریختم. اما او چند قاشق بیشتر نخورد و پس از آن هم خوابید. صبح روز بعد به محض اینکه از خواب بیدار شد، حالش به هم خورد و روی زمین افتاد.
برای رفع بی‌خوابی و سایر مشکلات خواب، بسیاری از مردم به روش‌های متعددی متوسل می‌شوند که عبارت‌اند: دارو‌های تجویزی مثل انواع قرص خواب آور، دارو‌های بدون نسخه و مکمل‌های غذایی است. این دارو‌ها می‌تواند به بهبود اختلال خواب کمک کنند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با اعلام این خبر گفت: ۶ نفر از ایرانیانی که در ارمنستان به علت همراه داشتن موادمخدر و انواع قرص‎های ممنوعه زندانی بودند، به کشور منتقل شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ری اعلام کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم، تیم عملیات این پلیس به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی و منسجم هر ۲ برادر را دستگیر کردند و در بازدید از این محل ۴ هزار قرص بسته بندی شده آماده فروش و ۱۳ کیلو مواد اولیه آغشته به مواد روانگردان شیشه کشف شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ