محققان دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص‌های خواب بر روی شناخت در افراد مسن انجام دادند. آنان می‌خواستند ارتباط بین مصرف دارو‌های خواب و زوال عقل را طی ۱۵ سال در بین کاربران مشخص کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد حدود ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان هستند، اما این رقم در بین مردان ایرانی کمتر است.
الهی درد به سر هیچ بنی بشری ننشیند، حتی در دوره‌ای که درد کوچک و بزرگ دوا و درمان دارد، اما یک وقت درد، بی‌دوا و ‌درمان می‌شود، وقتی در عین بودن، نیست. نیست که نیست. از ۱۳ آبان تا هلال‌احمر تا ناصر خسرو تا آن یکی و این یکی، اگر هم باشد به یک تومان و دو تومان نمی‌دهند، انگار که خون پدر دلال‌ها از طلاست که این طور تعداد صفرهای هر قرص و آمپولی را بالا و بالاتر حساب و کتاب می‌کنند. وضعیت دارو خراب است، انگار جایی است میان کما و مراقبت‌های ویژه. بلاتکلیف است. صدای همه را درآورده، اما هنوز همان‌جایی هستیم که قبل‌تر هم بودیم. یعنی همین چندماه پیش که یک قرص و شربت معمولی هم پیدا نمی‌شد.
استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد.
لوپرامید دارویی برای درمان اسهال (آبریزش مدفوع) است. می‌تواند به اسهال کوتاه‌مدت یا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. پرامید همچنین برای اسهال‌های مکرر یا طولانی‌مدت ناشی از بیماری‌های روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده کوتاه استفاده می‌شود. قرص ضد اسهال لوپرامید از آن دسته از قرص‌هایی است که برای اسهال و استفراغ تجویز می‌شود. این دارو با کند کردن حرکات شدید روده باعث توقف اسهال می‌شود.
از قرص گیاه گل مغربی که به شکل روغنی است می‌توانید به عنوان یک مکمل دارویی استفاده کنید، زیرا خواص بی‌نظیری به خصوص برای زنان دارد. البته پیش از مصرف با پزشک معالج خود حتما مشورت کنید.
قرص اسپانیایی حال نساجی را وخیم‌تر کرد! ۴گل در آبادان
دروازه‌بان اسبق بایرن مونیخ از سکوت یان زومر در چارچوب دروازه حین مسابقات گلایه دارد.
«سارا سوتو گونزالز» از مؤسسه بهداشت عمومی بارسلون می‌گوید: «ترکیبات طلا از تکنیک‌های متنوعی برای کشتن باکتری‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها آنزیم‌ها را از کار می‌اندازند، عملکرد غشای باکتری‌ها را مختل می‌کنند و به DNA آن آسیب می‌زنند.»
بزرگ‌ترین اختراع تاریخ بشر چیست؟ برخی ممکن است بگویند چرخ، برخی دیگر نان برش‌خورده را بزرگ‌ترین اختراع بشر می‌دانند. اما استدلالی قوی هست که می‌گوید هیچ ماده‌ای بیش از قرص جلوگیری از بارداری جامعه را متحول نکرده است.
محققان راهی یافته اند تا مرطوب کننده های کرمی را به ماده خشک و کاغذ مانند تبدیل کنند که در صورت نیاز می توان دوباره به آن آب افزود.
اگر با خوابیدن مشکل دارید، احتمالا اسم ملاتونین به گوشتان خورده است. ملاتونین به عنوان مکملی که به تنظیم خواب کمک می‌کند به‌شکل شربت، قرص و اسپری تنفسی در داروخانه عرضه می‌شود.
برای هر کسی که مشکل خواب را تجربه می‌کند، قرص‌های خواب یک توصیه رایج برای رسیدن به یک استراحت شبانه خوب است. این قرص‌ها همچنین برای افرادی که مستعد بیدار شدن در نیمه شب هستند مفید هستند.
دانشمندانی که یک مسیر سلولی، یا سوئیچ، پیدا کرده‌اند که توانایی شنا کردن اسپرم را مختل می‌کند، می‌گویند که امکان ساخت یک قرص ضدبارداری غیرهورمونی برای مردان، به طوری که پیش از آمیزش مصرف شود، اکنون واقع بینانه به نظر می‌رسد.
ممنوعیت فروش قرص‌های ضد بارداری در دو شهر بزرگ افغانستان، تازه‌ترین ضربه طالبان به حقوق زنان در این کشور است، در حالی که یک بار دیگر زنان افغان از آموزش عالی و حتی رفتن به دکتر به تنهایی محروم شده‌اند.
متهم گفت: مقتول با حرف‌هایش من را آزار می‌داد و من هم به او هشدار داده بودم. ماجرای اختلاف ما برمی‌گردد به زمانی که من افغانستان بودم. آنجا به من تهمت زده و گفته بودند چند نفر را آزار و اذیت کرده‌ام. این شایعه به گوش او رسیده بود و به من می‌گفت، چون تو چند نفر را آزار و اذیت کردی، من هم یک شب در غذای تو قرص خواب ریختم و تو را مورد آزار و اذیت قرار داده‌ام.
مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.
ویتامین C، یک مکمل غذایی پر مصرف و یک ماده آنتی اکسیدان خوب است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بروز بدخیمی‌هایی مثل سرطان پیشگیری می‌کند.
مشابه رمدسیویر تزریقی ضد ویروسی، قرص VV ۱۱۶ هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است.
محققان قرص هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف ابداع کرده اند که میزان گلوگز در روده را می سنجد و با استفاده از یک روش کم مصرف داده ها را به خارج بدن منتقل می کند.
افغان‌ها به کودکان گرسنه خود قرص خواب آور می‌دهند تا آنان را آرام کنند عده‌ای دیگر از آنان دختران خود را فروخته اند و برخی دیگر اعضای بدن به خصوص کلیه‌های شان را می‌فروشند تا زنده بمانند.
مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم ممنوعیت و خرید و فروش قرص برنج، این سم را بیشترین عامل مسمومیت در میان سموم دانست.
برای رفع بی‌خوابی و سایر مشکلات خواب، بسیاری از مردم به روش‌های متعددی متوسل می‌شوند که عبارت‌اند: دارو‌های تجویزی مثل انواع قرص خواب آور، دارو‌های بدون نسخه و مکمل‌های غذایی است. این دارو‌ها می‌تواند به بهبود اختلال خواب کمک کنند.
مدتی است زولپیدم مصرفش بین برخی جوانان زیاد شده است. قرصی که بیشتر برای درمان خواب توسط پزشکان اعصاب و روان تجویز می‌شود این روز‌ها جایش را در مهمانی‌هایی باز کرده که مصرف‌کنندگانش حتی نمی‌دانند چه عوارضی با مصرف این قرص در انتظار آنهاست.
برخی افراد فکر می‌کنند ملاتونین یک خواب‌آور طبیعی است و دزهای بسیار بالایی از این مکمل را به‌صورت شبانه مصرف می‌کنند؛ اما متخصصان می‌گویند ملاتونین قرار نیست مانند قرص خواب استفاده شود و مصرف بیش‌ازحد آن می‌تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ