رئیس جامع پزشکی متخصصان داخلی ایران گفت: مراکزی در مغز انسان، وجود دارد که تا یک میزانی شروع درد را تحمل می‌کند و بعد با قرص‌های مسکن خیلی ضعیف هم می‌توان آن را تسکین داد. این مراکز بیشتر در نخاع و بصل‌النخاع هستند. اگر درد کم کم، قوی و ادامه‌دار باشد و مزمن شود ممکن است به این دارو‌های ضعیف، جواب ندهد و مجبور هستیم از دارو‌های مخدر یا قوی‌تر استفاده کنیم که این مراکز درد را از بین ببرد یا به اصطلاح ساکت کند و ما بتوانیم درد را تحمل کنیم و در واقع درد را احساس نکنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
شهریاری: شکل جدی در دارو داریم و کمبود‌های قابل توجهی هم در بخش زیادی از دارو‌ها وجود دارد، در تمام دارو‌ها ممکن است کمبود وجود داشته باشد. حتی برخی دارو‌های عادی نیز گاها درگیر کمبود می‌شوند.
موفقیت کارآزمایی صورت گرفته با استفاده از این نوع از دارو‌ها نشانه دیگری به نفع فرضیه آمیلوئید است فرضیه‌ای مبتنی بر آن که پلاک‌ها صرفا یک علامت آلزایمر نیستند بلکه دلیل آن هستند. این موضوع می‌تواند به هدایت تحقیقات دیگر در مورد بیماری آلزایمر کمک کنند.
هیپوگلیسمی اغلب مربوط به درمان دیابت است. اما سایر دارو‌ها و شرایط مختلف (هر چند نادر) می‌تواند باعث افت قند خون در افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، شود.
دانیل کرامبل اسمیت، RDN، متخصص تغذیه در Top Nutrition Coaching گفت: «ترکیب برخی مکمل‌های غذایی و دارو‌ها می‌تواند منجر به اثرات مضر مختلفی از جمله کاهش اثربخشی دارو، افزایش خطر سمیت دارو، و عوارض جانبی غیرمنتظره شود.» اگر دارو‌ها و مکمل‌هایی مصرف می‌کنید، در اینجا ترکیب‌های بالقوه خطرناکی وجود دارد که کارشناسان می‌گویند باید از آن‌ها آگاه باشید و از آن‌ها اجتناب کنید.
بعضی از دارو‌ها با عملکرد آهن در بدن تداخل دارند. تداخلات دارویی آهن در بدن به چند صورت دیده می‌شود.
به جای اینکه دارو‌ها بموقع و با کمترین قیمت در اختیارمان قراربگیرد باید علاوه بر مشکلات جسمی و روحی‌مان مدام نگران باشیم و زیر بار قرض برویم. از مسئولان درخواست دارم تا با وارد کردن این دارو‌ها حداقل بخش کوچکی از رنج ما را تسکین دهند.
برخی دارو‌ها موقتاً یبوست را درمان می‌کنند، ولی نکته اینجاست که مصرف خودسرانه و درازمدت این دارو‌ها می‌تواند اثرات مخرب فراوانی داشته باشد.
قیمت دارو‌ها مثل دلار بالا و پایین می‌رود. قیمت یک بسته قرص سقط جنین در یک ساعت می‌تواند صعود و نزولی تا ۱۰۰ درصد قیمت داشته باشد؛ بسته‌هایی با ۱۰ عدد قرص برندی با نام اختصاری «ف» که تنها محصول موجود در بازار است و بسیار محبوب و پرفروش.
به نظر می‌رسد که تفاوت بین راست و چپ با سیاست آغاز نشده است. این تفاوت در طبیعت نیز وجود دارد و بر فهرست طولانی از پدیده‌ها از بوی لیمو گرفته تا اثربخشی دارو‌ها تاثیر می‌گذارد.
دارو‌های ضد اضطراب تأثیرات مستقیمی بر مغز و بدن دارند که می‌تواند به کاهش علائم استرس مانند نگرانی، ترس و حملات پانیک کمک کنند. پزشک و گاه روان‌پزشک باید این داروها را تجویز کنند.
در صورت مصرف چای کوهی با برخی دارو‌ها به خد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می‌شود.
یک کارشناس حوزه دارو: امروزه دارو‌ها یا موجود نیستند یا اگر هم در کشور وجود داشته باشند، قیمت بالایی دارند و ما را در تهیه اقلام دارویی با چالش‌های فراوانی مواجه می‌سازند. از سوی دیگر در زمینه تولید دارو، ما در طول سال جاری به طور مکرر با تغییرات قیمتی روبه‌رو شدیم؛ مثلاً اگر در سال‌های گذشته تنها یک‌‎بار در سال تغییر قیمت داشتیم، امسال دیدیم که قیمت یک دارو دو الی سه مرتبه تغییر کرد.
دارو‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی علائم پارکینسون را در فرد بهبود بخشند. در حالی که این بیماری قابل درمان نیست، جراحی ممکن است به تنظیم عملکرد مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم این اختلال کمک کند.
بسیاری از دارو‌ها را در مکان نامناسبی نگهداری می‌کنیم، از تاریخ انقضا چشم پوشی می‌کنیم و به طور کلی فکر می‌کنیم که همه کار‌های ایمن را انجام داده ایم. در حالی که ممکن است این طور نباشد.
مصرف برخی دارو‌ها هنگام صبح باعث مشکلاتی در طول روز شده و توصیه نمی‌شود.
دادستان تهران گفت: دستورات قضایی لازم جهت شناسایی متهمان و انبار نگهداری دارو‌ها خطاب به فرماندهی تهران بزرگ صادر شد که در ابتدا محل نگهداری سرم‌ها در منزلی در محدوده شیخ هادی شناسایی و تعداد ۳۰۲ عدد سرم کشف و جهت بررسی تخصصی و قابلیت مصرف تحویل دانشگاه علوم پزشکی مربوطه شد.
مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که باکتری در واکنش به مصرف این دارو‌ها تغییر کند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، درمان عفونت‌هایی مانند ذات‌الریه، سل، سوزاک و سالمونلوز سخت‌تر می‌شود، زیرا آنتی‌بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان آن‌ها اثربخشی خود را تا حدودی از دست داده‌اند.
نیک بین در تشریح پشت پرده بحران دارویی در کشور، گفت: این دست‌های پشت پرده درصدد هستند که عرضه دارو را در بازار کم کنند تا بتوانند به این وسیله باعث افزایش قیمت آن شوند.
«وزارت بهداشت یک لیست قرمز (کمبود)، زرد (هشدار) و سبز (تامین) دارویی دارد و اکنون این لیست دارویی به رنگ زرد درآمده، یعنی همان مرحله هشدار که فاجعه است و انواع دارو‌ها در این لیست وجود دارند. تقریبا ۷۰۰ قلم کمبود دارویی.» این نکته را مجتبی بوربور، نایب‌رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو می‌گوید و درباره تفاوت کمبود‌های دارویی که از سوی فعالان حوزه دارویی اعلام می‌شود، اما مورد تایید وزارت بهداشت نیست، می‌گوید: «اینطور به‌نظر می‌رسد که وزارت بهداشت در حال انکار کمبودهاست.
نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: باید توجه کرد که علی‌رغم اجرای طرح دارویاری هنوز قیمت برخی دارو‌ها و مشخصا آنتی‌بیوتیک‌ها واقعی نشده است؛ بویژه آنتی‌بیوتیک‌هایی که سوسپانسیون هستند و به صورت شربت عرضه می‌شوند. آنتی‌بیوتکی‌هایی که به صورت قرص و کپسول عرضه می‌شوند نسبتا وضعیت‌شان بهتر است، اما آنتی‌بیوتیک‌هایی که به صورت شربت هستند و برای کودکان هم مصرف دارند، بیشتر دچار کمبود شده‌اند.
تصور اشتباه نگهداری دارو‌ها در منزل برای روز مبادا بسیار خطرناک و نادرست است و شاهد هستیم در خیلی از منازل جمع آوری و انبار دارو‌ها در قفسه یا جعبه‌های دارویی در آشپزخانه یا یخچال صورت می‌گیرد، در حالی که این نوع نگهداری موجب فاسد شدن دارو و مسمومیت می‌شود.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران: قیمت دارو‌ها بین سی تا صددرصد افزایش یافته است و به نفع بیمار است تا دارو را با نسخه تهیه کند، اما می‌بینیم که بسیاری از بیماران خرید ازاد دارو را ترجیح می‌دهند و عنوان می‌کنند هزینه ویزیت پزشک از هزینه خرید داروی آزاد بیشتر است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ