نه شربت‌های آنتی‌بیوتیک، سرماخوردگی و تب‌بر در داروخانه‌ها موجود است و نه قرص‌های چرک‌خشک‌کن و مسکن‌ها به‌سادگی یافت می‌شوند. حتی بیمارستان‌ها نیز در مقادیر بسیار کم این اقلام دارویی را در اختیار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیروز بیمارستان ها و کلینیک های چند ایالت آمریکا فرایند وقت گیر بازیابی از یک حمله سایبری را آغاز کردند که سیستم های رایانشی آنها را مختل کرده بود.
بعد‌ها بیمه ایرانیان مطرح و یک گام به عقب برداشته شد و بسیاری از افراد با ادعای وضعیت مالی مناسب، از پوشش خارج شدند؛ اما در طول سال‌های ۸۹ تا ۹۲ بحران‌های شدیدی در حوزه درمان ایجاد شد و در بیمارستان‌ها گاهی می‌دیدیم که بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ها را بیماران پرداخت می‌کردند، در حالی که طبق قانون فقط ۱۰ درصد، سهم بیمه‌شدگان بود.
افزایش آمار سقوط از پشت بام و مرگ برخی مصدومان باعث ترافیک در بخش ارتوپدری بیمارستان‌ها شده بود. خبرنگار اطلاعات از والدین خواسته که حتما در مورد خوابیدن فرزندان خود روی پشت بام بیشتر حساس باشند.
علی جعفریان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی، می‌گوید که به دنبال نوسانات نرخ ارز، پزشکان دیگر قادر به شرکت در کنگره‌های بازآموزی بین‌المللی و فراگیری تجربیات جامعه پزشکی دنیا نیستند که این اتفاق، یک معادل نگران‌کننده دارد؛ پسرفت و درجا زدن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پزشکان و جراحان در همان جایی که هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۳۴۶ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در ایام حج و در کشور عربستان خبر داد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت:در حال حاضر هیچ زائر ایرانی بستری در بیمارستان‌های مدینه نداریم.
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: درباره خبر تجهیز بیمارستان‌های اندونزی باید گفت ما قرار است صادرات انجام دهیم و پول آن را دریافت کنیم که افتخاری برای کشور است که برخی این خبر را وارونه منعکس کردند.
یک مطالعه بزرگ در انگلیس نشان داد که اختلال در الگو‌های خواب در بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها احتمالا باعث تنگی نفس می‌شود.
احمد شاه سه سال پس از خلع شدن از مقام سلطنت در ۳۲ سالگی در یکی از بیمارستان‌های پاریس درگذشت. جنازه او طبق وصیتش به عراق حمل شد و در کربلا نزد مقبره پدرش به خاک سپرده شد. از مقامات دولتی ایران هیچ یک در مراسم تشییع جنازه او شرکت نکردند.
احمد شاه سه سال پس از خلع شدن از مقام سلطنت در ۳۲ سالگی در یکی از بیمارستان‌های پاریس درگذشت. جنازه او طبق وصیتش به عراق حمل شد و در کربلا نزد مقبره پدرش به خاک سپرده شد. از مقامات دولتی ایران هیچ یک در مراسم تشییع جنازه او شرکت نکردند.
کیلیان امباپه بعد از اعلام وفاداری به باشگاه پاری سن ژرمن با شرکت در یک مسابقه خیریه با حضور کودکان محروم و بستری در بیمارستان‌های پاریس مبلغ قابل توجهی به سازمان خیریه حامی آنها کمک کرد.
تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، متوفی برای اقدامات پزشکی به بیمارستان مراجعه کرده که در جریان این اقدامات، خون اشتباه به او تزریق شده و همین موضوع مرگ زن جوان را رقم زده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: بسیاری از مراکز آموزشی نیز فرسوده هستند و بهتر است حداقل یک تیم تشکیل شود که با اولویت مجتمع‌های مسکونی، مراکز آموزشی و مراکز درمانی، میزان فرسودگی را مشخص کنند.
قوچان ـ ۱۸ دانش‌آموز مدرسه روستای شفیع این شهرستان با علائم سردرد و تهوع به بیمارستان شهرستان‌های قوچان و چناران اعزام شدند.
اصفهان-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار افرادمراجعه کننده سرپایی بویژه طیف سنی کودکان بدلیل مشکلات و علائم تنفسی در برخی بیمارستان‌های اصفهان از جمله بیمارستان الزهرا افزایش یافت.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس بیمارستان خصوصی ندارد اما با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران و شهرستان‌ها قرارداد ویژه‌ای دارد. اگر عدالتی وجود دارد باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که از مردم می‌خواهیم سر همان سفره بنشینند.
سرقت‌های خطرناک زن تا جایی پیش رفت که دو بیمار و یک همراه بیمار بر اثر مصرف دوز بالای داروی بیهوشی به کما رفتند. زنده ماندن آن‌ها معجزه بود. با این‌حال آن‌ها بر اثر مصرف دوز بالای دارو به کما رفته بودند. تحقیقات برای شناسایی این زن ادامه یافت تا اینکه اثر پایین یک دارو روی یکی از طعمه‌های این زن، راز سرقت‌های او را فاش کرد.
چالش بیماران در بیمارستان‌های خالی از تجهیزات پزشکی
مدیرعامل شرکت شهر سالم، با اعلام اینکه ۸۰ درصد از بیمارستان‌های تراز اول تهران با ما قرارداد دارند، گفت: در مدت اخیر، حدود ۱۵ درصد به آمار داروخانه‌های طرف قرارداد با شرکت شهرسالم افزوده شد.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: علت اینکه امسال آنفلوآنزا ناگهانی همه‌گیرشد، به این بازمی‌گردد که دو تا سه سال است که به دلیل استفاده از ماسک در همه‌گیری کرونا، خوشبختانه آنفلوآنزا نداشتیم و در نتیجه سیستم ایمنی ما به تدریج در برابر این ویروس‌ها ضعیف شده و اکنون که دوباره بروز پیدا کرد و ماسک‌ها هم برداشته شد، یک همه‌گیری را ایجاد کرد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: نصب دوربین در اتاق عمل، برای حفظ حقوق بیمار و پزشکان است تا قصوری صورت نگیرد. اینکه یک غیر پزشک بخواهد با اقدامات خودش جایگاه حرفه پزشکی را زیر سوال ببرد، پذیرفتنی نیست.
سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد: حادثه آتش سوزی یک بیمارستان در خیابان ۱۳ آبان در حوالی ساعت ۱۰ امروز به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران چند ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ممکن است زمانی فردی در یک جاده تصادف کرده و به یک بیمارستان محلی که مثلا ۳۲ تختی است، مراجعه کند و طبق استاندارد‌ها سی‌تی‌اسکن به آن تعلق نمی‌گیرد، اما آن بیمارستان‌ها به صورت شبکه‌ای هستند و به محض اینکه وضعیت بیمار پایدار شد، بلافاصله او را به یک مرکز مجهز منتقل می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ