دی‌ان‌پی ترکیب شیمیایی بسیار سمی است که با ادعای چربی‌سوز بودن، در قالب قرص‌های لاغری به صورت غیرقانونی فروخته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بل «Belle» یک ماهی ربات است که برای جمع‌آوری نمونه‌های دی‌ان‌ای «DNA» از زیر آب برای تحقیقات دریایی طراحی شده است. این ربات می‌تواند از زیر آب فیلمبرداری کند و نمونه‌هایی را با هدف اینکه کدام موجودات در یک محیط معین زندگی می‌کنند، جمع‌آوری کند. این ربات را که دانشجویان مهندسی مکانیک در ETH زوریخ طراحی کردند، مانند یک ماهی رفتار می‌کند و سایر موجودات دریایی نیز آن را به عنوان ماهی پذیرفته می‌پذیرند. این ربات حدود یک متر طول دارد و برای ماموریتش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل موقعیت خود را در حین گرفتن نمونه‌های ایزوله دی‌ان‌ای و ویدیو با وضوح بالا هدایت کند. «بل» با استفاده از یک باله سیلیکونی با دو حفره که آب را به صورت چرخه‌ای پمپاژ می‌کند، خود را به حرکت در می‌آورد.
تصور دانشمندان بر این است که گونه طاعون که به اواخر عصر نوسنگی و عصر برنز بازمی‌گردد، به احتمال زیاد در حدود سال ۴۸۰۰ پیش از میلاد توسط انسان‌هایی به اوراسیا آورده شده و از آن‌جا به اروپای مرکزی و غربی راه یافته است.
دانشمندان برای اثبات کارآیی روش خود توانستند دی‌ان‌ای انسانی را در ساحل رودخانه‌ای در حومه شهر ویکلو در ایرلند به دست بیاورند. آنها همچنین موفق شدند دی‌ان‌ای چهار فرد داوطلب را تنها از روی رد پاهایشان در شن و ماسه به دست آورند و (با کسب اجازه از آن‌ها) بخشی از ژنوم‌شان را توالی‌یابی کنند.
دانشمندان با استفاده از یک تکنیک تازه توانسته‌اند اطلاعاتی دربارۀ صاحب یک گردنبد باستانی که ۲۰ هزار سال قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته به دست بیاورند.
هنگامی که حسگر‌ها در ادرار بیمار ترشح می‌شوند، نمونه را می‌توان با استفاده از یک نوار کاغذی تجزیه و تحلیل کرد. این نوار کاغذی دی‌ان‌ای را که توسط یک آنزیم کریسپر به نام Cas ۱۲ a فعال شده، تشخیص می‌دهد.
محققان می‌گویند ویروس‌هایی که میلیون‌ها سال در دی‌ان‌ای انسان پنهان بوده‌اند، در مبارزه با سرطان به بدن کمک می‌کنند.
نتایج مطالعه نشان می‌دهد که ۱۰ آمینو اسید به دلیل قابلیت‌هایشان در فرایند تاشدگی پروتئین‌ها انتخاب شده‌اند. قابلیتی که امکان تکثیر دی‌ان‌ای و تولید پروتئین‌های لازم برای حیات را می‌داد. با این نتایج می‌توان درباره وجود موجودات زنده در دیگر سیارات دست به گمانه‌زنی زد.
محققان نمونه پهپاد جدیدی را ساخته‌اند که می‌تواند روی تاج جنگل‌ها بنشیند و اطلاعات DNA آن‌ها را به‌دست آورد.
پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده‌اند. این گروه پژوهشی توالی‌های دی‌ان‌ای مصنوعی به شکل سنجاق‌های مو را توسعه دادند که روی مولکول‌هایی که در سرطان بیش از حد بیان شده‌اند، می‌چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کنند.
پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده‌اند. این گروه پژوهشی توالی‌های دی‌ان‌ای مصنوعی به شکل سنجاق‌های مو را توسعه دادند که روی مولکول‌هایی که در سرطان بیش از حد بیان شده‌اند، می‌چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کنند.
صحنه‌ای که درنهایت راز این جنایت را فاش کرد. بقایای جسد سوخته‌ای در پشت‌بام وجود داشت که به نظر می‌رسید متعلق به مرد ناپدیدشده باشد؛ بنابراین به دستور بازپرس جنایی، نمونه‌برداری صورت گرفت و برای آزمایش دی‌ان‌ای به پزشکی‌قانونی منتقل شد. این در حالی بود که از نظافتچی شرکت بار دیگر تحقیق شد و او این‌بار راز قتل هولناک دندانپزشک را فاش کرد.
پیتر استانو در نشست خبری روز پنجشنبه، تعامل را جز ذات و «دی‌ان‌ای» اتحادیه اروپا توصیف کرد که می‌تواند بعنوان عاملی برای حل مشکلات عمل کند.
دو عضو هیات علمی شریف موفق به ثبت اختراع خود با عنوان «کشف جهش‌ها به صورت نوری در یک رشته دی‌ان‌ای» در دفتر ثبت اختراعات آمریکا «USPTO» به عنوان معتبرترین سیستم‌ ثبت اختراع جهان شدند.
این یک واکسن مبتنی بر دی‌ان‌ای است که بر خلاف سایر واکسن‌ها با اتکا به ساختار دی‌ان‌ای و پروتئین‌هایی که بعد از تزریق ساخته می‌شوند، به جنگ سرطان می‌رود. این نوع واکسن خاصیت پیشگیری ندارد و مانع بروز سرطان در محل اولیه خود نمی‌شود.
دانشمندان با استفاده از ترکیبی از روش‌های جدید توالی‌یابی دی‌ان‌ای و ویرایش ژن، توانستند به طور قطعی نشان دهد که پروتئین Piezo۱ حامل این موارد و موارد دیگراست و با انجام این تحقیقات Er به عنوان یک گروه خونی جدید معرفی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ