قرص‌های ضدافسردگی فقط کمی بهتر از قرص‌نما‌ها یا پلاسیبو (قرص‌های ساختگی که به افراد گفته می‌شود ممکن است واقعی باشند) نتیجه می‌دهند. درباره اینکه این تفاوت چقدر است، همچنان میان پژوهشگران بحث و اختلاف نظر هست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای حل همه این شرایط راهی نداریم به جز آن که یک آشتی ملی در سطح داخل کشور ایجاد کنیم. ما باید به یک انسجام ملی برسیم. من با هر نوع رفتار دشمن شاد کن مخالفم. اما توجه کنیم که عده‌ای مستقیما دشمن را شاد می‌کنند و عده‌ای غیرمستقیم. یعنی آن افرادی که عرصه را تنگ می‌کنند که هیچ کس در انتخابات شرکت نکند هم باید پاسخگو باشند. درست مثل این است که شخصی را به خانه‌ای دعوت کنیم که درب آن بسته است.
رئیس صداوسیما گفت: در همه دوره‌های انتخابات در صدا و سیما این بحث وجود داشته که آیا نتیجه انتخابات برای این رسانه اهمیت دارد تا مجلس همسو بیاید یا اینکه مشارکت مردم بالا باشد؟ مقام معظم رهبری روی بالاترین میزان مشارکت تأکید داشته‌اند و صرف اجرای قانون و با ورود افراد تأیید صلاحیت شده، انتخابات باید با بالاترین مشارکت برگزار شود.
روزنامه اطلاعات از وابستگی مالی و اتکای حوزه‌های علمیه به دولت انتقاد کرده و نوشته کاش این اتفاق نمی‌افتاد تا مردم هر کم‌وکاستی را به پای روحانیت نمی‌نوشتند.
حسن روحانی گفت: ازصداوسیما استفاده کنیم و مردم را بیاوریم. حکومت که ۳ میلیون یا ۵ میلیون نفر نیستند، ما همه ۸۵ میلیون کنار هم هستیم.
علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در روز‌های اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.
تلاش کنید که همه ۲۵ اشتباه در تصویر را پیدا کنید. آنقدر‌ها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد آسان نیست، پس آماده شوید تا برای حل این معما شرلوک هلمز درونتان را بیدار کنید و راز را کشف کنید.
نباید در اعتقادات چشم بسته به میراث‌ها عمل کرد و باید همه چیز را با معیار‌های خداوندی سنجید. حجاب، میراث مادران هم باشد، دلیل محکمی نیست که ما بخواهیم آن را اجرا و تقلید کنیم بلکه باید با باور قلبی و با میل و رغبت و اعتقاد به آن انجام شود. هیچ میراثی را نباید کورکورانه پیروی کرد. باید درباره آن علم و آگاهی کسب کرد و در صورت باور یافتن آن را اجرا کرد.
مسیر کنونی آموزش و پرورش یک مسیری است به سمت دانشگاه؛ یعنی این که الان هست یک دالانی است از دبستان و دبیرستان به سمت دانشگاه. آیا این ضروری است؟ واقعاً باید همه همین طور بیایند عبور کنند بروند به سمت دانشگاه؟ این ضروری است؟ این اصلاً بهره‌دِه هست برای کشور؟ من چند روز قبل از این در دیدار کارگران گفتم، که ما یک تعداد زیادی دیپلمه را تبدیل می‌کنیم به کارشناس‌ها و کارشناس‌های ارشد بیکار و ناراضی و معترض که حق هم دارد. این همه درس خوانده، کار مناسب درسش وجود ندارد. یعنی روی این‌ها باید فکر کرد، واقعاً این‌ها را باید ملاحظه کرد.
همه ما چیز‌های مختلفی درباره مزیت‌های روغن نارگیل شنیده‌ایم، از پاکسازی تا آبرسانی به پوست. امروزه این ماده طبیعی در انبوهی از محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود، درحالی که بعضی افراد هم ترجیح می‌دهند که روغن نارگیل را مستقیما روی پوست استفاده کنند. محبوبیت روزافزون روغن نارگیل باعث شده است که این سوال مهم را مطرح کنیم که آیا روغن نارگیل واقعا برای پوست مفید است؟
همه ما می‌دانیم که برای سلامت جسمانی مطلوب باید دست کم پنج نوع میوه و سبزیجات مختلف در روز بخوریم (در واقع تازه‌ترین تحقیقات مصرف ۳۰ نوع مختلف در هفته را توصیه می‌کند). با این وجود، آیا می‌دانستید که صرفا با هنر می‌توانید عمر خود را ده سال افزاش دهید؟
اوایل بهمن ماه سال جاری بود که خبر افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا توسط محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد. این مرکز از روز سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ رسما کار خود را آغاز کرد. حالا دو وزیر در راستای سیاست های جدید ارزی از عرضه ارز شرکت ها در این مرکز مبادله خبر دادند.
سرمایه‌های راکد می‌تواند گره‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را باز کند و کمک بزرگی به رشد اقتصادی باشد، حال دولت تصمیم به فروش اموال مازاد خوبه گرفته که سازوکار آن همراه با برخی انتقادات بوده است.
مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که آقای جلیلی گفتند مذاکره هیچ فایده ای ندارد بنظر شما ممکن هست؟، گفت: خب جای مذاکره چه می‌خواهند بگذارند؟ باید یک الگویی باشد. مثلا کره شمالی باشیم؟ کره شمالی مصرف زیادی ندارد اما ما در داخل همه چیز را رها کردیم و بی وقفه اقلام خوراکی و قیمت ها بالا میرود. برای سال ۱۴۰۲ تورم پنجاه درصدی پیش بینی شده است آیا باید دست روی دست بگذاریم؟
احمد مسجدجامعی نوشت: آقای رسول خادم، عضو دوره‌های پیشین شورای شهر بود و در سلامت و صداقت او هیچکس تردیدی ندارد. همه می‌دانند که ورزش زورخانه‌ای و آداب پهلوانی، به‌ویژه در پایتخت، در زمان ما مدیون زحمات اوست. آیا باید با ایشان هم چنان برخوردی شود؟
فکر می‌کنید پاندمی کرونا اتفاق خیلی بزرگی بود؟ مطمئنا بود. علاوه بر مرگ چند میلیون نفر، تقریبا همه کسب وکار‌ها را تحت‌تاثیر قرار داد، در زنجیره‌های تامین اختلال ایجاد کرد، به اقتصاد‌ها ضربه زد و کیفیت تحصیل تعداد بی‌شماری از دانش آموزان را در سراسر دنیا پایین آورد. این لیست همچنان ادامه دارد و از خیلی جهات، اثر آن در بقیه عمر ما ماندگار خواهد بود. برای آینده چه حدسی می‌زنید؟ نمی‌خواهیم دلسردتان کنیم، اما واقعیت این است که یک بحران دیگر، می‌تواند همین الان در کمین باشد. پس آیا منطقی نیست که همواره در برابر بحران‌های احتمالی آماده باشیم؟ البته که هست.
در حال حاضر دانشمندان به دنبال ارتباط بین ژن‌های خاص و بیماری هستند، که می‌توانند مطالعات مرتبط با ژنوم را انجام دهند. تأثیر تغییرات ژنتیکی فردی بر روی خطر ابتلا به بیماری معمولاً بسیار اندک است، بنابراین شناسایی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد و سایر متغیر‌هایی نیاز دارد که همه ما را متفاوت می‌کند.
رئیس مجلس خطاب به وزیر نفت گفت: همه دلسوزان انقلاب و نظام می‌دانند که ما سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌های مان را هدر می‌دهیم؛ آیا نمی‌خواهیم در این زمینه در کشور تصمیم بگیریم؛ چطور حاضریم دست گدایی به همه جا دراز کنیم و پول بگیریم، ولی حاضر نیستیم اصلاح کنیم؟
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۳۵ سال آینده ۳۰ درصد یا یک سوم جمعیت ما سالمند خواهند بود آیا برای جابه جا کردن و انتقال سالمندان در حدود ۳۵ سال آینده ما اقشار جوان و نیروی کار داریم؟
یکی از متخصصان اپیدمیولوژی از دانشگاه مونپلیه در فرانسه گفت: تنها راه برای تشخیص اینکه آیا ما به پایان همه گیری رسیده‌ایم این است که به اشباع بیمارستانی توجه کنیم. به دلیل واکسیناسیون گسترده، به کار گیری روش‌های درمانی و مراقبتی موثر و بروز سویه‌هایی همچون اُمیکرون که کمتر به وخیم شدن وضعیت بیمار منجر میشود، تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر نظام ملی سلامت نسبت به یک سال قبل کمتر است.
نماینده مجلس گفت: با این رفتارها داریم مردم را از دین زده می‌کنیم. بعد می‌گوییم این‌ها همه منافق و ضدانقلاب هستند. چرا امروز بانوان چادری در جامعه احساس امنیت نمی‌کنند؟ مگر در مهد تمدن شیعه نیستیم. چه کسی مسئول این وضعیت است؟ آیا کار دشمن است. خیر ما با ندانم‌کاری این وضعیت را به وجود آورده ایم.
پزشکیان در بخش دیگری از گفته‌های خود می‌گوید: چهل سال است می‌گوییم الگوی ما و افتخار ما امام حسین و حضرت علی است و این همه شهدا در این مملکت داشتیم، اما با وجود این ادعاها خیلی از مردم ما محتاج نان شب هستند. آیا می‌شود از منِ مسلمان، از منِ دانشگاهی، از منِ مسئول کاری بکنم که مردم ما مشکل داشته باشند؟!
آیا گوش شنوایی هم وجود دارد که احساس خطر کند و دل به جوان‌ها بسپارد و پای درد دل آن‌ها بنشیند و بشنود که «ما از درد ناچاری و بر خلاف میل باطنی خود خانه و خانواده و کشورمان را ترک می‌کنیم تا آینده بهتر و امن تری را بسازیم»؟ قرار بوده است که چتر نهضت جوان گرایی همه جوان‌ها را زیر سایه خود بگیرد.
شاید تعجب کنید اگر بدانید که ورزش می‌تواند بر باکتری‌های روده ما نیز تاثیرگذار باشد. در حالی که همه ما می‌دانیم که ورزش تا چه اندازه برای سلامت جسمانی و روانی ما مفید است آیا دویدن بعد از کار می‌تواند همان چیزی باشد که برای حفظ شکل میکروب‌های روده خود نیز به آن نیاز داریم؟
«سمانه» یکی از زن‌ها که بی‌خبر از ابتلای همسرش، بعد از آزادی او از زندان به اچ‌آی‌وی مبتلا شد، می‌گوید: «همه ما یک سؤال مشترک در سرمان داشتیم؛ چرا من؟! اما بالاخره با این موضوع کنار آمدیم. تازه بعد از کنار آمدن خودمان با این ویروس و بیماری، باید با این مسئله کنار می‌آمدیم که اطرافیان و خانواده را چطور از این بیماری آگاه کنیم؟ آیا اصلا این کار درستی است؟ پاسخ به این سؤال برای هر فردی با دیگری متفاوت است و بستگی به سطح فرهنگ و میزان پذیرش خانواده‌ها دارد. اغلب ما حتی از فرزندان خودمان هم این موضوع را پنهان کرده‌ایم.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ