اهواز - نوروز امسال برای خوزستان خاطره‌انگیزتر از همیشه شد و رونق گشت و گذار در این استان بعد از سال‌های سخت کرونایی، نوید روزهای خوش گردشگری را می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۸۰۰ هزار مسافر در ایام نوروز، عنوان پر ترافیک‌ترین فرودگاه را به خود اختصاص داده است.
به گفته رئیس جامعه بوم گردی ایران در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ حدود ۵۶ درصد از کل ظرفیت اقامت در بوم گردی‌های کشور پر شد.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: پس از گذشت چند روز از تعطیلات نوروز، ترافیک اصلی معابر شهر تهران از امروز شنبه ۱۹ فروردین شروع شده است و شاهد افزایش حجم ترددها در پایتخت هستیم.
اصفهان- مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از ۵۲۲ پرواز داخلی و خارجی و اعزام و پذیرش بیش از ۵۹ هزار مسافر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در ایام نوروز امسال خبر داد.
براساس اعلام رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ نگرانی جدی پلیس از دنده عقب‌های حادثه ساز در ایام نوروز توسط مسافران نوروزی پایتخت است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان پر خطر در ایام نوروز به پلیس راهور تهران بزرگ دعوت می‌شوند.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در سومین روز از فصل بهار سال ۱۴۰۲، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.
این مهاجم بی‌صبرانه در انتظار دربی صدم است تا نام خود را در تاریخ باشگاه استقلال جاودانه کند.
سفر وزیر میراث فرهنگی به استان خوزستان، اعلام برنامه‌های تهرانگردی، باز شدن مراکز گردشگری پلمپ شده و توزیع بسته‌های سفر به مسافران ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
پایگاه میراث فرهنگی سواحل مکران امسال همزمان با عید نوروز برنامه های ویژه ای را با محوریت معرفی فرهنگ این سواحل برگزار کرد.
بسته‌های متنوع و بی‌‎سابقه عیدانه همراه اول به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ اعلام شد.
اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع ۵۹ نقطه پرتصادف از ۱۱۸ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها و برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران نوروزی خبرداد.
«خوردن سبزی پلو در شب قبل از عید نوروز که عوام آن روز و شب را به سیاق روز قبل از عید قربان عرفه می‌نامند، مرسوم بود و استحباب وقتی کامل می‌شد که به این سبزی پلو، ماهی هم ضمیمه باشد.»
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع رگبارهای بهاری در اکثر نقاط استان در روزهای سه‌شنبه‌ و چهارشنبه (یکم و دوم فروردین) خبرداد.
بنابر اعلام مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز ۱۴۰۲ از تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.
محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ اعلام شد
شهریار- رئیس پلیس راهور غرب استان تهران از آغاز طرح ترافیکی نوروزی در غرب این استان خبر داد و معابر پر تردد شش شهرستان این حوزه انتظامی را اعلام کرد.
سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در عید نوروز جریمه‌های رانندگی افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: افزایش جریمه‌های رانندگی در اختیار هیات وزیران است اگر تصمیم به ابلاغ گرفتند، ما مکلف به اجرا هستیم.
سوارکار ازبکستانی گفت: مسابقات نوروز در بالاترین سطح قرار داشت و از ایران که این مسابقات را برگزار کرد تشکر می‌کنم.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز کهن‌ترین جشن بشری است و سابقه آن با طبیعت گره خورده است.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: روی تعدادی از شهرهایمان که پر مسافر هستند بررسی کردیم و شهرهای مکمل برای سفر گردشگران معرفی شده است.
رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: اگرچه هزینه ها به صورت لحظه ای افزایش دارد؛ اما هتلداران بنا ندارند در ایام نوروز ۱۴۰۲ افزایش نرخ داشته باشند.
با نزدیک شدن به ایام نوروز و خانه تکانی ها، مصرف آب در تهران صعودی شده است و هر روز به رکورد های جدید می رسد با این حال آبفای تهران نسبت به بد مصرفان هشدار جدی داده است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو از رشته‌های پرخطر حتما تست می‌گیریم اما تعدادش قابل پیش‌بینی نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ