وجود ۳۰۰ کیلومتر پهنه آبی و نوار ساحلی در گیلان نه تنها به عنوان یک ظرفیت تجاری دریایی با همسایگان مرزی حاشیه خزر و اوراسیا محسوب می شود بلکه یک فرصت استثنایی در بخش گردشگری دریاپایه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زحل در این طول موج فروسرخ که توسط تلسکوپ مشاهده می‌شود، بسیار تاریک به نظر می‌رسد، زیرا گاز متان تقریباً تمام نور خورشید را که به جو می‌تابد، جذب می‌کند. با این حال، حلقه‌های یخی آن نسبتا روشن باقی مانده‌اند که منجر به ظاهر غیرمعمول زحل در تصویر جیمز وب شده است.
تقریبا می‌توان گفت که حلقه‌ها به طور کامل از یخ خالص تشکیل شده‌اند. کمتر از چند درصد جرم آن‌ها را آلودگی غیر یخی ناشی از ریزشهاب‌سنگ‌ها تشکیل می‌دهد که کوچک‌تر از یک دانه شن هستند.
کارشناسان نام «سائورونا» را به این دلیل انتخاب کردند که حلقه‌های سیاه روی بال‌های نارنجی این حشره، آن‌ها را به یاد چشم جهان‌بین توصیف شده در کتاب‌های جی‌آرآر تالکین (JRR Tolkien) می‌اندازد.
نتایج نشان می‌دهد که آکسیون‌ها کاندیدای محتمل‌تری برای ماده تاریک هستند و توانایی آن‌ها در توضیح ناهنجاری‌های عدسی و سایر مشاهدات اخترفیزیکی دانشمندان را به هیجان آورده است.
به گفته ناسا، ۱۳ حلقه از یخ و غبار اورانوس به قدری ضعیف هستند که ستاره شناسان نمی‌توانند وجود آن‌ها را تائید کنند تا زمانی که فضاپیمای وویجر ۲ در سال ۱۹۸۶ از نزدیک این سیاره را رصد کرد.
یک ستاره‌شناس کهنه کار ظرف مدت یک سال با استفاده از مشاهدات زحل با تلسکوپ فضایی هابل ناسا و کاوشگر بازنشسته کاسینی و همچنین فضاپیما‌های وویجر ۱ و ۲ و کاوشگر فرابنفش بین‌المللی به این موضوع پی برد.
زحل با حلقه‌های زیبایی که به دور خود دارد، زیباترین سیاره منظومه شمسی نام گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ستاره‌شناسان کشف منشاء این حلقه‌های هیجان‌انگیز بوده است. در یکی از مهم‌ترین سرنخ‌های به‌دست آمده از ترکیب این حلقه‌ها، مشخص شده که تقریباً ۹۹ درصد آن‌ها را آب و یخ تشکیل می‌دهد. این مهم، ظاهر درخشانی را به حلقه‌ها بخشیده است.
دانشمندان در خصوص شکل‌گیری، قدمت و ماندگاری حلقه‌های زحل نظر متفاوتی دارند؛ گروهی بر این باورند که حلقه‌های زحل ازلی هستند و بیش از چهار میلیارد سال پیش همراه با این سیاره شکل گرفته‌اند و زحل هرگز یک دنیای خسته‌کننده نبوده‌است. گروه دیگر بر این باورند که حلقه‌ها بسیار جوان‌تر هستند و در چند صد میلیون سال گذشته شکل گرفته‌اند. بر اساس این نظریه، حلقه‌ها به قدری جوان هستند که اگر دایناسور‌ها برنامه فضایی داشتند، زحل بدون حلقه را از طریق تلسکوپ‌های خود می‌دیدند.
کریستیانو رونالدو خانه لوکس خود در شهر منچستر را به فروش گذاشته است. به این ترتیب آخرین حلقه‌های ارتباطی او با شهر منچستر و باشگاه منچستریونایتد در حال گسیخته شدن است.
کریستیانو رونالدو خانه لوکس خود در شهر منچستر را به فروش گذاشته است. به این ترتیب آخرین حلقه‌های ارتباطی او با شهر منچستر و باشگاه منچستریونایتد در حال گسیخته شدن است.
معاون وزیرراه و شهرسازی‌ گفت: به دلیل وجود حجم بالای بناهای ناپایدار در کشور در رابطه با مقاوم‌سازی و نوسازی محلات فرسوده‌، چاره‌ای جز سرعت بخشی به امر بازآفرینی شهری نداریم .
حلقه‌های کمان‌شکل زیر چشم مشکل رایج افراد در هر سنی است. از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک است، سیاهرگ‌ها و رگ‌های خونی زیر چشم راحت‌تر خود را نشان می‌دهند. این موضوع به همراه سایر عوامل باعث می‌شود احساس کنیم پوست این ناحیه تیره‌تر است.
اخیرا تلسکوپ فضایی هابل، باب جدیدی برای بحث درباره سیاره زحل گشوده است. زمان‌هایی از سال زحلی و در حوالی اعتدال‌ها هستیم، زمانی که لکه‌های شعاعی مرموز، مانند پره‌های یک چرخ، در سراسر حلقه‌های سیاره ظاهر می‌شوند.
گرانترین حلقه نامزدی هم تضمینی برای پایداری عشق نیست، ولی حتی اگر عشق، جاودانه نباشد، الماس این حلقه‌ها همچنان ارزشمند می‌مانند، مانند گردنبند دریک، که از الماس حلقه‌های نامزدی عشق‌های شکست خورده‌اش ساخته بود.
مطالعه جدید ایزوتوپ‌های اکسیژن حلقه‌های درخت در مناطق مرتفع هندوستان مربوط به مدت ۵۰۸ سال نشان داده که قدرت طوفان‌های تابستانی هندوستان در این مناطق کاهش یافته است.
وزیر دفاع گفت: حلقه‌های محور مقاومت در عرض هم قرار داشته و در تعامل و تکامل با یکدیگر هستند که معنا پیدا می‌کنند.
شاه میرزایی گفت: برنامه‌ریزی منسجمی انجام‌شده است تا با همکاری بخش‌های مختلف حلقه‌های مفقوده محصولات زنجیره ارزش پتروشیمی را که امروز واردکننده آنها هستیم در داخل داشته باشیم.
در صحرای نامیبیا، در دشتی وسیع با پوشش گیاهی اندک، ساختار‌های متعدد حلقه مانندی وجود دارد که هیچ پوشش گیاهی ندارند.
اگرچه حلقه‌های هوشمند شاید هیچ‌گاه جای ساعت‌های هوشمند را نگیرند، اما می‌توانند جایگزینی مناسب برای دستبندهای هوشمند با نمایشگرهای کوچک تلقی شوند.
تلسکوپ جیمز وب در یک دستاورد خیره کننده دیگر تصویری خیره کننده و زیبا از حلقه‌های سیاره دورست نپتون به ثبت رساند.
دانشمندان می‌گویند که حلقه‌های شگفت انگیز زحل بسیار جوان هستند، اما این موضوع همیشه به عنوان یک معمای چالش برانگیز مطرح بوده است.
در یک دستاورد جدید با استفاده از تصاویر ماهواره ای، دانشمندان آثار صخره‌ای مرموزی را در صحرای نولاربور استرالیا کشف کردند که میلیون‌ها سال قدمت دارد.
رئیس جمهور، تقویت نقش بخش تعاونی در اقتصاد کشور را باور جدی دولت مردمی خواند و گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در کشور ما نظارت جدی، مؤثر و به‌هنگام است.
فاطمی امین گفت: در دی ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌ها وجود داشت که درحال حاضر با ثبات بخشی به تولید این مشکل رفع شده است و از ابتدای امسال تا کنون حدود ۷ هزار خودرو ناقص تولید شده که این رقم از استاندارد‌های جهانی نیز کمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ