گیاهان خاصی مانند گیاهان گوشتی یافت شده در محیط‌های خشک، پوست ضخیمی برای نگهداری آب و مواد مغذی در درون برگ‌های خود دارند. تعدادی از محققان بر آن شدند تا این مساله را آزمایش کنند که آیا می‌توان با استفاده از آب و مواد غذایی درون گیاهان به عنوان محلول الکترولیت یک پیل سوختی الکتروشیمیای، از فتوسنتز درون گیاهان گوشتی برای تولید برق مصرفی پیل‌های خورشیدی زنده (living solar cells) استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ «ارتباطات سیار» کشور ۲۹ ساله شد وبزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران که ۱۹ مرداد ۱۳۷۳ باواگذاری چهار سیمکارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، رسماً عرضه سیمکارت را آغاز کرد.
۲۹ سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران توسط همراه اول عرضه شد.
محققان از نانوفناوری ۳ بعدی برای کشت موفقیت آمیز سلول های شبکیه چشم استفاده کردند.
یک شرکت فناوری به دستاوردی در زمینه فناوری زمین گرمایشی دست یافته و توانسته دریک آزمایش ۳۰ روزه در چاهی در شمال نوادا ۳.۵مگاوات برق تولید کند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تولید موشک هایپرسونیک فتاح تاکید کرد: این فناوری برای اکثر کشورهای جهان ناشناخته است اما توسط متخصصان متعهد کشورمان به آن دست یافته‌اند.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فناوری هسته‌ای روشی راهبردی و علمی‌ در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی است که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود.
دبیر دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس گفت: در دوازدهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۳ فناوریهای آینده مورد بررسی قرار می گیرند.
اگرچه هواسونگ -۱۸ ممکن است یک تغییر دهنده بازی نباشد، اما به احتمال زیاد محاسبات ایالات متحده و متحدان آن کشور را در طول یک درگیری پیچیده‌تر خواهد ساخت
متاورس و واقعیت مجازی همه چیز را تغییر نمی‌دهند. با این وجود، برخی از جنبه‌های اینترنت مانند همکاری گروهی، آموزش و توسعه رویداد‌های مجازی را تغییر خواهد داد.
محرابیان در جمع خبرنگاران گفت: با بهره گیری از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان قادر خواهیم بود مشکلات صنعت آب و برق را حل کنیم.
در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ فناوری هولوگرافی نوینی معرفی شد که جایگزین تماس های ویدئویی خواهد شد و هولوگرافی تمام قد و واقعی از فرد را ایجاد می کند.
هدف «Breeze» با ارزیابی و کنترل بی‌وقفه شرایط خواب، این است که با استفاده از ترکیبی از صدا‌های تنظیم‌شده با امواج مغزی و توصیه‌های شخصی‌شده مراقبت از خواب، به کاربران کمک کند راحت‌تر بخوابند و سرحال‌تر از خواب بیدار شوند.
نوید یک رآکتور گداخت کارآمد خیره‌کننده است. چنین رآکتوری مقادیر نسبتاً کمی سوخت لازم دارد، هیچ نوع گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و زباله رادیواکتیو بسیار کمی به جا می‌گذارد که آن را در مقایسه با رآکتور‌های اتمی فعلی بسیار محبوب‌تر می‌کند.
مشخص شده است که داشتن صنعت کشاورزی پیشرفته در مکزیک و قاره آمریکا به قرن‌ها پیش و مدت‌ها قبل از استعمار اسپانیا در سال ۱۵۱۹ بر می‌گردد. قبل از ورود اسپانیایی‌ها، سیستم کشاورزی در منطقه‌ای با وسعت ۹۵۸۰ کیلومتر مربع، در ارتفاعات فلات مرکزی این کشور وجود داشته و مواد غذایی جمعیت زیادی را در آن زمان تامین می‌کرده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در خدمت مردم است تاکید کرد: در بحث آلودگی هوا که همه را رنجور کرده است تلاش ما این است که بتوانیم از طریق فناوری هسته‌ای خدمتی کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فناوری هسته‌ای مسیر علوم و فنون دیگر را باز می‌کند و راه را برای رسیدن به قله‌های دانش و فناوری جدید باز می‌کنند.
مهندسان دانشگاه MIT رکورد جدیدی برای انتقال داده بین ماهواره و زمین ثبت کردند.
محققان الگوریتمی ابداع کرده اند که موسیقی مونوفونیک را به یک محرک ملموس مانند ارتعاشات تبدیل و در فرد واکنش احساسی ایجاد می کند. این ارتعاشات به وسیله دستگاهی روی مچ به انسان منتقل می شوند.
ایتالیا استفاده از فناوری شناسایی چهره و عینک های هوشمند را ممنوع اعلام کرد. این درحالی است که آژانس حفاظت از داده کشور توبیخی علیه دو شهرداری برای آزمایش این فناوری صادر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری ارتباطات و اطلاعات، جایگاه راهبردی در سیاستگذاری های ایران دارد.
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا با ارتقای فناوری موجود در یکی از قطعات مورد استفاده در ترانس‌های برق، محصولی برتر از نمونه مشابه خارجی تولید کند.
فناوری ۶G چه زمانی می‌آید؟
نسل ششم، آینده ارتباط بی‌سیم است که در مقایسه با نسل‌های قبلی، داده‌های حجیم­‌تری را با سرعت بالاتر انتقال می‌دهد. در این فناوری به کمک امواج تراهرتز، از پهنای باندی جدید که سرعت و ظرفیت بیشتری را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کند، استفاده می­‌شود. به طوری که برآورد می‌شود، انتقال اطلاعات در این فناوری ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۵ G باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ