یک شرکت فناوری به دستاوردی در زمینه فناوری زمین گرمایشی دست یافته و توانسته دریک آزمایش ۳۰ روزه در چاهی در شمال نوادا ۳.۵مگاوات برق تولید کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستاد توسعه زیست فناوری از طرح‌های پیشنهادی جهت کسب دانش فنی و تولید بار اول با اولویت‌های تولید دارو و فرآورده‌های بیولوژیک، روش‌های درمانی نوین و مولکول‌های کلیدی دارویی حمایت می کند.
کشاورزان ایتالیایی با فناوری جدید خود توانستند از دستگاهی استفاده کنند برای برداشت گوجه فرنگی که حداکثر بهره‌وری را داشته باشند.
تیل اسلاید یا سُر دادن دُم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم گردش به یک عمودی و بلند می‌انجامد که با صددرصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی که هواگرد تکانه را انجام می‌دهد. هر چه سرعت هواگرد به صفر رسید و بلند شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر می‌شود. مرحله حفظ حفظ در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام شود.
پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی برای تدوین شیوه‌های نو، بومی‌سازی روش‌های حفاظت و استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین،مطالعات بر روی کاربرد لیزر را دردستور کار پژوهشی خود قرار داد.
قم- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به وِیژه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای فراهم کردن بستر تحقیق و پژوهش پیشتاز بوده‌اند.
کمیسیون اتحادیه اروپا از اقداماتی مانند بررسی سرمایه گذاریهای خارجی و کنترل های صادراتی برای عدم دسترسی کشورهایی مثل چین به فناوری های برتر و استفاده از آنها برای مقاصد نظامی رونمایی می کند.
فناوری نوینی ابداع شده که با کمک سیستم لیزرنوری، داده را از فاصله ۴۸۰ کیلومتری در فضا با سرعت ۲۰۰ گیگابیت برثانیه به ایستگاهی در زمین منتقل کرده است.
رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمینه‌های به وجود آمده پس از انقلاب اسلامی برای آشنایی طلاب با فناوری آی تی، افق کاربست هوش مصنوعی را امیدوار کننده و چشم انداز آن را نوید بخش کرده است؛ در گذشته این مسئله در حوزه علمیه کاملا مغفول بود، اما اکنون برخی از طلاب با هوش مصنوعی آشنایی مقدماتی پیدا کرده و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند.
سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی بر آمادگی معاونت علمی در حل مسایل و چالش‌های استانی با کمک فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه آب تاکید کرد.
آمارهای یک موسسه آمریکایی نشان می دهد که ۹۰ درصد از کارآفرینان و مدیران فعال در بخش فناوری های نوین اسرائیلی خواهان ترک اراضی اشغالی به دلیل بحران های حاکم بر آن هستند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در دنیا اهمیت تدوین استراتژی و توجه به ابرروندها مشخص است، گفت: ما در ایران نیز باید میان فناوری های موجود اولویت هایمان را مشخص کنیم.
سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های نوین جایگاه ویژه‌ای در تامین نیازهای اصلی مردم دارند.
وزیر ارتباطات با اشاره به نقش و اهمیت فناوری اطلاعات در ارتقای بهره وری، گفت: استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و هوشمندسازی می تواند به ارتقای بهره وری بخش های گوناگون بینجامد.
مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف همکاری در زمینه تحقیق‌‌و‌توسعه و بهره‌مندی از تجربیات و ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های نوآوری و توسعه فناوری‌های نوین و بومی ICT تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
دانشیار دانشگاه تهران از دستیابی به فناوری ساخت لایه‌های ابرجاذب نور در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران خبر داد و برای تجاری‌سازی این دستاورد اعلام آمادگی کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه داشته باشیم، گفت: در صنعت خودروسازی این شبکه شامل سه قسمت اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدیریت زنجیره تولید و مدیریت عرضه و خدمات است که باید این سه قسمت را با تکنولوژی روز تجهیز کرد.
مهندسان سوئدی با دستکاری جزئیاتی داخل چوب روشی نوین برای جمع آوری برق ابداع کردند.
ناسا با یک شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی توافقنامه امضا کرده تا فناوری های برای بهداشت دهان، فردی و پوست فضانوردان بسازند و از ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان آزمایشگاه استفاده کنند.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: تعیین تکلیف اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهری که طی چند جلسه گذشته در دستور کار قرار داشت فردا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: تعیین تکلیف اساسنامه سازمان فناوری های نوین و نوآور شهری که طی چند جلسه گذشته در دستور کار قرار داشت فردا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شهردار تهران گفت: هدایت ظرفیت‌های شهرداری برای انجام فعالیت‌های فناورانه، اساس سازمان فناوری های نوین است‌.
کارسوق «شبیه ساز اختراع» ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم از سوی سازمان ملی استعدادهای درخشان و در فناوری های نوین برگزار می‌شود.
در نخستین رویداد فناوری‌های نوین کشاورزی تفاهم نامه راه اندازی شبکه شتابدهی فناوری نوین کشاوری منعقد شد.
نخستین رویداد فناوری های نوین کشاورزی روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ