محققان از نانوفناوری ۳ بعدی برای کشت موفقیت آمیز سلول های شبکیه چشم استفاده کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این اولین‌باری است که از فناوری «چرخش الکتریکی» برای ساخت یک چهارچوب به‌منظور رشد سلول‌های RPE استفاده شده است. پژوهشگران امیدوارند که این سلول‌ها بتوانند برای درمان بیماری «تباهی لکه زرد» استفاده شوند. این بیماری یکی از رایج‌ترین عوامل بروز مشکلات بینایی در دنیا محسوب می‌شود.
بازار فناوری نانو در سال ۲۰۲۲ به رقم ۶.۷ میلیارد دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳۲.۳ درصد رشد کرده و به رقم ۳۴.۹ میلیارد دلار برسد.
مدیرعامل شبکه تبادل ستاد نانو گفت: از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۴ هزار تقاضا برای تبادل فناوری ارائه شده که در نهایت ۴۵۱ پروژه موفق از آنها به دست آمده و ۶۰۰ پروژه نیز در جریان است.
با اجرای برنامه حمایتی «رینکست» در قالب کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو، ۳۹ ایده صنعتی در فناوری نانو به بار نشست.
رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران با بیان اینکه ایران از نظر چاپ مقاله در زمینه نانوتکنولوژی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد،گفت:ایران ۲۴۰ شرکت بزرگ دارد که بر روی نانوتکنولوژی کار می کند.
رتبه آزمایشگاه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (تحقیقات التراسونیک) به رتبه فعال شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتقا یافت.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید منسوجات نبافته یا اسپان باندها شدند که در ملحفه یکبار مصرف، گان جراحی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
دوازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو، بزرگ‌ترین رقابت علمی با موضوع علم و فناوری در جهت شناسایی نخبگان نانویی کشور در دانشگاهها برگزار می شود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، طی حکمی، عماد احمدوند را به عنوان «سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو» منصوب کرد.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد کاربرد فناوری نانو در تولید صنعتی پانسمان‌ها و زخم‌پوشها در قالب گزارشی منتشر شده است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور گفت: توسعه فناوری نانو با مدلی کارآمد و هوشمند ضروری است.
محققان کشور موفق به تولید لوح های فشرده چند منظوره با فناوری نانو شدند.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو تصویب شد.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو از محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه بازید کرد.
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با حضور در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو(ایران نانو۱۴۰۱) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است بازدید کرد.
محققان در یک شرکت دانش بنیان نوشت افزار نانویی آنتی باکتریال تولید کردند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی هایی که شده میوه تنظیم بازار را با فناوری نانو در حوزه پوشش و ماندگاری به بازار عرضه می‌کنیم.
مدیرعامل آبفای کشور گفت: فناوری دانش‌بنیان نانو حباب علاوه بر بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب، می‌تواند برای حذف و کنترل بو در تصفیه‌خانه‌های آب نیز استفاده مؤثری داشته باشد.
طی یک سال اخیر به کمک کارگزاران فناوری ۲۱۵ تقاضای صنعتی که با تولیدات یا خدمات حوزه نانو مرتبط بودند؛ دریافت و به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شد.
با همکاری شبکه تبادل فناوری، در قالب تفاهم نامه ای از ظرفیت فناوری‌نانو در توسعه‎ پتروشیمی استفاده می‌شود.
ستاد توسعه فناوری نانو از انتشار «گزارش عملکرد سند گسترش کاربرد فناوری نانو ایران در سال ۱۴۰۰» خبر داد.
دومین مرحله یازدهمین مسابقه ملی فناوری نانو در ۱۹ حوزه امتحانی برگزار می شود.
محققان کشور موفق شدند با فناوری نانو عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کنند.
محققان دریک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مکمل های ورزشی نانویی شدند که مانع از در معرض قرار گرفتن افراد به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ