نوید یک رآکتور گداخت کارآمد خیره‌کننده است. چنین رآکتوری مقادیر نسبتاً کمی سوخت لازم دارد، هیچ نوع گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند و زباله رادیواکتیو بسیار کمی به جا می‌گذارد که آن را در مقایسه با رآکتور‌های اتمی فعلی بسیار محبوب‌تر می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۲۹ سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران توسط همراه اول عرضه شد.
بازار فناوری نانو در سال ۲۰۲۲ به رقم ۶.۷ میلیارد دلار رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳۲.۳ درصد رشد کرده و به رقم ۳۴.۹ میلیارد دلار برسد.
چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و طبق پیش بینی PwC تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد. امروزه ۹۵ درصد از آیفون ها، آیپد‌ها و مک بوک‌های شرکت اپل در چین تولید می‌شوند. این کشور همچنین منبع حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ (۷۴ میلیارد دلار) بود. شرکت اپل نیز در حال نفوذ در هند است. در اوایل سال جاری، تیم کوک اولین فروشگاه خرده فروشی این غول فناوری را در کشور در بمبئی افتتاح کرد.
بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ (ایران الکامپ ۲۰۲۳ ) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز ۴ تیرماه پس از چهار سال وقفه افتتاح شد.
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، جایگاه ایران در شاخص سهم صادرات تولیدات با فناوری متوسط و پیشرفته از صادرات صنعتی، جایگاه مناسبی نیست.
محمد اسلامی با اشاره به دیدار رهبرانقلاب با مسؤولان صنعت هسته‌ای، گفت: صنعت هسته‌ای نماد موفق خودباوری است
در سال ۲۰۱۸، گروهی از کمپانی‌های فناوری، ائتلافی برای پایان دادن به قاچاق آنلاین حیات‌وحش را با هدف کاهش ۸۰ درصدی آن تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کردند. اما به جای آن، آمار فروش این اشیای قاچای در طول این دوره در فیس‌بوک افزایش چشمگیری داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسیج کشورهای اروپایی برای پوشش پروژه فیبر نوری خبر داد.
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
چین تا سال ۲۰۴۹ میلادی قصد دارد به عنوان رهبر جهانی در سه فناوری استراتژیک ظاهر شود که توسط "شی جین پینگ" رئیس جمهور آن کشور برای جوان‌سازی ملی چین ضروری قلمداد شده است: فضا، هوش مصنوعی، و ارتباطات و محاسبات کوانتومی.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
مهم‌ترین تحول در آی مک‌های سال ۲۰۲۳ نصب نسل بعدی تراشه‌های ام ۳ اپل خواهد بود. چیپست جدید آی مک احتمالاً عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی خواهد داشت، زیرا انتظار می‌رود در آن از فناوری ۳ نانومتری جدید TSMC استفاده شود.
کره شمالی فعالیت‌های موشکی خود را در سال ۲۰۲۲ بسیار افزایش داد و حدود ۷۰ آزمایش موشکی با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک انجام داده است.
برترین فناوران شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.
رولزرویس از سال ۲۰۱۵ درحال کار روی رآکتور‌های ماژولار کوچک (SMR) است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۹ اولین رآکتور خود را با این فناوری فعال کند. این شرکت حالا تصویری را منتشر کرده که احتمالاً نسخه‌ای از همین رآکتورهاست.
قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول همکاری سه نهاد دولت، صنعت و دانشگاه را هسته اصلی نوآوری دانست.
بلومبرگ فاش کرده است که اکثریت گروه توسعه فناوری اپل در حال کار بر روی دو دستگاه هستند و هدست‌های سطح پایین‌تر ممکن است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شوند.
دنیای فناوری سال ۲۰۲۲ از معرفی آیفون ۱۴ و هوش مصنوعی برای شبکه اجتماعی و موارد دیگر استقبال کرد اما با بعضی از فناوری‌های کلاسیک و غیرکلاسیک هم خداحافظی کرده است.
رکود اقتصادی، کمبود تراشه و عوامل دیگر در ۲۰۲۲ میلادی به درآمد شرکت های فناوری خسارت زده و به اخراج نیروهای انسانی در بسیاری از شرکت ها منجر شده است.
شکی نیست که امروزه فناوری نقش بسزایی در کسب و کار‌ها دارد. از اتوماسیون (خودکار سازی) وظایف گرفته تا برقراری ارتباط با مشتریان و کارمندان فناوری نحوه عملکرد کسب و کار‌ها را متحول کرده است. همان طور که به سمت آینده پیش می‌رویم کسب و کار‌ها هم چنان برای رقابتی ماندن بر فناوری تکیه خواهند کرد. انتظار می‌رود ۲۰۲۳ سال بزرگی برای رشد باشد، زیرا رباتیک و هوش مصنوعی رواج بیش تری پیدا خواهند کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در سال گذشته ۳۵ هزار شغل دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها ایجاد شده که این آمار رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها در حمایت از تحقیقات و فناوری فقط به توسعه زیرساخت‌ها اکتفا نکنند و لازم است طبق شعار سال بر فناوری توجه بیشتری داشته باشند.
اروپا تصمیم دارد برای فناوری مخصوص ارتباطات رمزگذاری شده کوانتومی و ایمن ماهواره ای را در سال ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب کند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعتماد به حوزه فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این مسیر نیاز است بودجه پارک‌ها در بودجه ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ