نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: لیسانسه‌های پرستاری و مامایی که در دوران شیوع کرونا زحمت کشیدند اما پس از پایان طرح برکنار شدند، باید اعاده به کار شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تعدادی از پرستاران، از سطح پایین حقوق و مزایای مزدی خود انتقاد کردند؛ به گفته‌ی پرستاران اضافه کار ساعتی ۱۶ هزار تومان، به شدت ناعادلانه است.
در دیدار وزیر بهداشت عراق با رئیس هلال‌احمر ایران در مورد صدور فوری مجوز فعالیت پزشکان و پرستاران ایرانی در عراق برای ایام اربعین توافق شد.
پزشکان و پرستاران بار مهاجرت بسته اند و شاید بتوان گفت برای اولین بار شاهد جدایی‌ای نادر و بی سابقه در تاریخ وطن هستیم. پزشکان و پرستاران مردم خود را ترک گفته با انگیزه‌های متفاوت به سرزمینی دیگر می روند. داستان این جدایی نادر از وطن را از هر زاویه ای روایت کنیم غم بار است.
آنطور که عباس عبادی، معاون وزارت بهداشت گفته، قرار است امسال ۱۲ هزار پرستار استخدام شود. اما این تعداد استخدام چقدر از تعداد کمبود نیروی انسانی مورد نیاز را برطرف می‌کند؟
فیلمی از شب زلزله در ترکیه، نشان می دهد که چگونه دو پرستار شجاع به جای فرار به بخش مراقبت از نوزادان در بیمارستان غازیانتپ دویدند تا از سقوط انکوباتورهای نوزاد جلوگیری کنند.
دبیرکل خانه پرستار هرچند که آمار مهاجرت پرستاران را اعلام می‌کند، اما تاکید می‌کند که همکاران پرستارش، از اعلام این آمار دل‌خوشی ندارند، او می‌گوید: «همکارانم می‌گویند آمار از مهاجرت پرستاران را اعلام نکنید، چون بجای اینکه مشکلات را حل کنند، سنگ‌اندازی می‌کنند برای موسسات کاریابی و راه‌های مهاجرت تا پرستاران برای خروج از کشور دچار مشکل شوند.»
با نزدیک شدن به سال نو میلادی، انگلیس با موجی از اعتصابات مواجه شده است؛ از اعتصاب کارمندان راه‌آهن و کارگران اداره پست گرفته تا پرستارانی که به دلیل نارضایتی از میزان دستمزدشان به این اعتصابات پیوسته‌اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی، از پرستاران مجموعه تقدیر کرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را به تمام پرستاران کشور تبریک گفت.
دبیر شورای نگهبان گفت: حقیقتاً پرستاران در روزهای سخت در کنار مردم ایران بوده‌اند و از بار مصیبت‌های آنها کاسته‌اند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای نظام تعرفه گذاری پرستاران گفت: باید به معیشت پرستاران به ویژه پرستاران مراکز درمانی توجه ویژه شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره وضعیت مهاجرت پرستاران گفت: آمار رسمی از مهاجرت پرستاران نداریم، اما بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری، سالانه حدود ۱۲۵۰ هزار نفر برای گوداستندینگ (گواهی مورد نیاز برای مهاجرت) درخواست می‌دهند.
بازدید از مجموعه برج میلاد همزمان با ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) برای پرستاران رایگان شد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: درد امروز پرستاران صرفاً فقر نیست، بلکه اعتراض آنها به تبعیض است و اینکه چرا شایسته‌سالاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
نارضایتی پرستاران انگلیسی موجب شده تا آنها نیز در تدارک یک اعتصاب گسترده در این کشور باشند.
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در خصوص وضعیت مهاجرت پرستاران، اظهار کرد: آمار مهاجرت تقریبا مشابه سال گذشته و حدود ۲۰۰۰ نفر سالانه و به طور میانگین ۲۰۰ پرستار در هر ماه است.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعار‌هایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سر دادند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پیش از ورود به دستور کار و بعد از نشست غیرعلنی با حضور وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی پیرامون حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور با شعارهایی همچون «خونی که در رگ ماست/ هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده/ آماده‌ایم، آماده»، «مرگ بر منافق، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» از امینت آفرینان کشور حمایت و علیه استکبار جهانی و فتنه گران شعار سردادند
به گفته دبیر کل خانه پرستار ایران تربیت پرستار خارج از دانشکده‌های پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع‌های عالی سلامت سبب به خطر افتادن سلامتی مردم و بیماران می‌شود. احداث مجتمع‌های عالی سلامت در حالی است که ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم.
فیلمی با عنوان وداع پرستاران بیمارستان کسری با مهسا امینی در فضای مجازی منتشر شده درحالی که این فیلم متعلق به وداع پرستاران بیمارستانی در ارومیه با یک بیمار مرگ مغزی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات پرستاران را بر خود واجب می‌دانیم و تلاش داریم که با ایجاد امنیت شغلی برای این قشر زحمت‌کش آرامش روانی و سلامت جسم جامعه را تامین کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: راه جلوگیری از افزایش مهاجرت پرستاران برآورده کردن خواسته‌های منطقی این قشر است.
رئیس قوه قضاییه در خصوص مهاجرت پرستاران گفت: باید با سلسله اقدامات و راهکارهایی در راستای حمایت از پرستاران، جلوی این قضیه گرفته شود و در این جهت، دولت سیزدهم نیز درصدد رفع تبعیض‌ها است.
ساعت ۶ صبح یازدهم تیر امسال، پرستار ۲۶ ساله‌ای که در بخش بیماران کرونایی یکی از بیمارستان‌های امدادی مشهد مشغول کار بود، توسط جوان ناشناسی در ابتدای خیابان ولیعصر (عج) ۱۲ با ضربات هولناک خنجر به قتل رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ