خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش از احدی برای انجام عملیات نظامی علیه پ ک ک و وای پی جی در شمال سوریه اجازه نمی گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگنده های نسل پنجمی اف 22 رپتور و اف 35 لایتنینگ را باید پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان بشمار آورد بنابراین می توان تصور کرد که این دو جنگنده در یک عملیات نظامی مشترک چقدر می توانند تأثیرگذار باشند اما این تصوری کاملا اشتباه است.
رسانه‌های عبری فاش کردند که ارتش از ترس نفوذ نیروهای «رضوان» حزب‌الله به شهرک‌های شمالی و انجام عملیات نظامی در اراضی اشغالی رزمایش «مشت خردکننده» را از امروز برای سه هفته آتی برگزار می‌کند.
دو فضانورد روس برای نصب یک محفظه هوایی آزمایشی از ایستگاه بین‌المللی فضایی خارج شدند. تیمی از ناسا نیز از راه دور این دو فضانورد را در انجام عملیات همراهی کردند. پیاده‌روی فضایی اصطلاحی است که به خروج فضانورد از فضاپیما یا ایستگاه فضایی گفته می‌شود.با وجود بالا رفتن تنش میان ایالات متحده و روسیه پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، همکاری فضایی دو کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانند گذشته در جریان است.
یک مسئول سیاسی بلندپایه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عملیات نظامی علیه غزه امری ناگزیر است و هر لحظه ممکن است انجام گیرد.
وزیر خارجه اردن تهدید کرد در صورت شکست سوریه در انجام تعهدات خود مبنی بر جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از طریق این کشور به اردن، به عملیات نظامی در خاک سوریه دست خواهد زد.
رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از شناسایی و دستگیری شرور سابقه دار و متهم تحت تعقیب، با انجام یک عملیات ضربتی در محله سید خندان تهران خبرداد.
عملیات طبس در روز‌های ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ انجام شد. پس از آن‌که نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آن‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه به این بهانه عملیات طبس را طراحی کرد. ۹۵ نیروی کماندوی آموزش‌دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی ۵ اردیبهشت همراه ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس فرود آمدند که ناگهان طوفانی از شن به هوا برخاست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که ۲ بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و آتشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.
وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که این کشور عملیات شناسایی در نزدیکی مرز اوکراین را با کمک پهپادهای آمریکایی انجام خواهد داد.
طبق آخرین یافته‌ها، سازمان جاسوسی - تروریستی موساد با هدف بهره‌گیری از فضای اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور، در صدد ترور یک مقام نظامی و انجام چندین عملیات خرابکاری در شهرهای بزرگ کشور و نیز انتقال مواد منفجره در مقیاس بالا از مرزهای دریایی جنوب کشور بود
محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ معاصر و مطالعات جنگ در رابطه با لو رفتن عملیات عملیات کربلای چهار گفته است: من لو رفتن رو به لحاظ نظامی اصطلاح غلطی می‌دانم. چیزی که وجود دارد افزایش سطح هشیاری است که مثلاً اگر از ۶۰-۷۰ بالاتر برود می‌توان به زبان عامیانه به آن لو رفتن گفت. در همه عملیات‌ این مشکلات را داشتیم. برای مثال در والفجر ۸ شب عملیات آقای رشید ۷ علت لو رفتن عملیات را می‌گوید، اما آقای رضایی ۸ علت می‌آورد که عملیات لو نرفته و سر همان یک دلیل عملیات را انجام می‌دهند و ۱۰۰ درصد پیروزی حاصل می‌شود.
محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ معاصر و مطالعات جنگ در رابطه با لو رفتن عملیات عملیات کربلای چهار گفته است: من لو رفتن رو به لحاظ نظامی اصطلاح غلطی می‌دانم. چیزی که وجود دارد افزایش سطح هوشیاری است که مثلاً اگر از ۶۰-۷۰ بالاتر برود می‌توان به زبان عامیانه به آن لو رفتن گفت. در همه عملیات‌ها این مشکلات را داشتیم. برای مثال در والفجر ۸ شب عملیات آقای رشید ۷ علت لو رفتن عملیات را می‌گوید اما آقای رضایی ۸ علت می‌آورد که عملیات لو نرفته و سر همان یک دلیل عملیات را انجام می‌دهند و ۱۰۰ درصد پیروزی حاصل می‌شود.
مشاور امنیت ملی کاخ سفی می گوید که اوکراین حق حمله و عملیات نظامی در شبه جزیره کریمه را دارد.
طبق این گزارش، آنکارا برای پاسخ به خواسته‌هایش ضرب‌الاجل تعیین کرده است و درصورت برآورده نشدن این خواسته‌ها عملیات نظامی در شهرهای منبج، عین العرب و تل رفعت انجام خواهد داد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز کشورش به خاک سوریه گفت: ترکیه برای انجام عملیات نظامی خود از احدی اجازه نخواهد گرفت.
ریابکوف گفت: امریکا قادر به مذاکره نیست و با همکاری متحدان غربی‌اش، کی‌یف را مستقیما به انجام عملیات نظامی علیه اراضی‌مان تا آخرین اوکراینی برای وارد کردن شکست راهبردی به روسیه تشویق می کند.
ریابکوف گفت: امریکا قادر به مذاکره نیست و با همکاری متحدان غربی‌اش، کی‌یف را مستقیما به انجام عملیات نظامی علیه اراضی‌مان تا آخرین اوکراینی برای وارد کردن شکست راهبردی به روسیه تشویق می کند.
رسانه های فارسی زبان به گونه ای اخبار را منتشر می کنند که گویی نظام سقوط کرده است. کشوری که رسانه ایران اینترنشنال را اداره می‌کند، بداند اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، و ما از این اقدام آنها چشم پوشی نمی کنیم
کره جنوبی تصمیم دارد پهپادهای بی سرنشینی بسازد که در ماموریت های جنگی هواپیماهای سرنشین دار را پشتیبانی می کند و خود به تنهایی قادر به انجام عملیات های نظارت و غیره است.
کانال ۱۴ عبری مدعی شده که ارتش تل آویو هفته گذشته همزمان با جنگ علیه غزه، عملیاتی را در یمن نیز انجام داده است.
در حال حاضر، حکومت زلنسکی ۱۰۰ درصد استان لوهانسک، ۹۵ درصد استان زاپوریژیا، ۸۵ درصد استان خرسون، ۳۵ درصد استان خارکیف و بیش از نیمی از استان دونتسک را از دست داده است.
کردهای سوریه گفته اند که آمریکا و روسیه اطمینان داده اند که عملیات نظامی ترکیه انجام نخواهد شد.
مسئول نظامی گردان های شهدای الاقصی اعلام کرد که در پی شهادت فرمانده این گردانها، یک عملیات انتقام جویانه انجام می دهد.
مدودف گفت: روسیه در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است و به دنبال دستیابی به صلح با شرایط خود است نه با شرایطی که شرکای بین المللی سابق ما به دنبال آن هستند. آن‌ها دنبال شکست ارتش روسیه هستند تا شرایط خود را به ما تحمیل کنند.
دو روز گذشته (چهارشنبه) وزارت دفاع آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیرو‌های ارمنی در منطقه قره باغ خبر داد؛ عملیاتی که گفته می‌شود به تلافی کشته شدن یکی از سربازان آذربایجانی انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ