وزیر خارجه اردن تهدید کرد در صورت شکست سوریه در انجام تعهدات خود مبنی بر جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از طریق این کشور به اردن، به عملیات نظامی در خاک سوریه دست خواهد زد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع اردنی از سرنگونی یک پهپاد در مرز با سوریه خبر دادند که حامل مواد منفجره بوده است.
یک عضو ارشد ائتلاف فتح ضمن هشدار درباره تحرکات نظامی و امنیتی آمریکا در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن، به دولت بغداد توصیه کرد که تدابیر احتیاطی فوری را برای مقابله با این تحرکات اتخاذ کند.
وزیر خارجه اردن که به سوریه سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور پرونده آوارگان سوری را مورد رایزنی قرار داد.
منابع اردنی اعلام کردند که ایمن الصفدی وزیر خارجه این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شده است.
وزیر خارجه اردن و سوریه امروز در دمشق با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
ارتش اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز جمعه یک فروند پهپاد حامل سلاح که از اراضی سوریه به سوی اردن پرتاب شده را سرنگون کرده است.
ماندهان آمریکایی در این جلسه از نیروهای صنادید خواستند تا با هماهنگی شبه‌نظامیان تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در منطقه التنف واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن همکاری کنند.
وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه سوریه به زودی به اتحادیه کشورهای عربی بازخواهدگشت، تاکید کرد: سوریه از میان اعضای اتحادیه رأی کافی برای بازپس‌گیری کرسی خود را دارد.
وزیر خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، نماینده سازمان ملل در سوریه و نیز وزیران خارجه تونس و الجزایر، آنها از نتایج نشست اردن درباره سوریه مطلع کرد.
کشورها قصد دارند ارتباط‌های خود را با دولت سوریه تقویت کنند تا یک راه‌حل سیاسی را مبتنی بر ابتکار اردن برای حل بحران سوریه پیش ببرند. وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد که پیش از دیدار وزیران در امان، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با ایمن صفدی همتای اردنی خود به‌طور دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.
نشست امروز که در امان برگزار شد با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
وزیر خارجه سوریه که به اردن سفر کرده است با همتای اردنی خود دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه عراق در نشست مشترک  که با حضور وزرای خارجه اردن، عربستان، سوریه و مصر در امان برگزار شد، به بیان دیدگاه کشورش درباره سوریه پرداخت.
منابع اردنی از برگزاری نشست وزیران خارجه چهار کشور عربی به همراه وزیر خارجه سوریه در امان خبر دادند.
وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد که باید برای بررسی مسائل مختلف از جمله وضعیت مرزهای اردن و سوریه و چالشهایی که قاچاق مواد مخدر به اردن ایجاد کرده است، گفت‌وگوی عملی، شفاف و صریحی صورت گیرد.
۱۶ کارمند منطقه آزاد مشترک سوریه و اردن بر اثر وقوع انفجار در بزرگراه دمشق- امان زخمی شدند.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه این کشور از پیامدهای ناشی از زلزله اخیر رنج می برد، افزود: پیام شاه اردن مرهمی برای زخم سوریه است.
امارات متحده عربی، اردن، مصر و بحرین بیش از دو سال پیش حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با سوریه گام برداشتند. امارات متحده عربی در این زمینه پیش‌قدم شد و متعهد شد که مدت کوتاهی پس از اعزام وزیر‌خارجه خود به دمشق، یک نیروگاه خورشیدی در سوریه می‌سازد. بحرین هم دوباره سفیر خود را به سوریه فرستاد. مصر هم بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.
ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
وزرای خارجه روسیه و اردن در نشست خبری مشترک در شهر امان درباره تحولات منطقه و جنگ اوکراین اظهارنظر کردند.
وزیر خارجه اردن درباره طرح موضوع سوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اظهار نظر کرد.
عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با شماری از شخصیت های سیاسی این کشور بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: رشد قیمت مواد غذایی و بهای انرژی تاثیرات «رکورد تورمی» دارد که به معنای کاهش تولید و افزایش تورم در سراسر جهان است.
نشریه «صبح صادق» در پاسخ به انتقاد علی جنتی مبنی بر کمک جمهوری اسلامی به دیکتاتوری اسد در سوریه دوسال قبل از شروع داعش نوشت: «اعتراضات به معنای مردمی آن در دو استان کوچک – درعا و سویدا – در حاشیه مرز اردن روی داد که اجتماعات از ۱۰۰ نفر و دویست نفر فراتر نمی‌رفتند. در این مقطع جمهوری اسلامی از برخورد خشن دستگاه امنیتی سوریه با آنان انتقاد کرد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ