دو روز گذشته (چهارشنبه) وزارت دفاع آذربایجان از آغاز عملیات نظامی علیه نیرو‌های ارمنی در منطقه قره باغ خبر داد؛ عملیاتی که گفته می‌شود به تلافی کشته شدن یکی از سربازان آذربایجانی انجام شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
رسانه‌ها پایان ماه جاری یا ماه آتی میلادی را زمان دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اعلام کردند.
بعد از تلاش بی نتیجه عربستان برای حل بحران اوکراین از طریق نشست جده اینک رئیس امارات در تدارک برگزاری نشست مشترک میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین است.
رئیس جمهور روسیه از مقامات دولتی و شهری این کشور خواست تا برای تردد از خودروهای ساخت مسکو استفاده کنند.
رئیس‌جمهور روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: سیاست‌های اوکراین آینده‌ای ندارد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که تقویت توان نیروی دریایی این کشور از اهداف کلان نیروهای نظامی روسیه است.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و به دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
پوتین در سخنانی تاکید کرد که روسیه مذاکره با اوکراین را رد نمی کند و بدنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می‌گوید بیانیه مشترکی در خصوص اوکراین پس از مذاکرات روسیه و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو برخلاف غرب که تنها به منافع خودش فکر می‌کند، آماده بررسی راهکارهای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز برای اوضاع اوکراین است.
رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از طرح صلح آفریقایی درباره جنگ اوکراین از رو به زوال بودن جهان تک قطبی خبر داد.
رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی تاکید کرد.
دستیار رئیس‌جمهور روسیه امروز ضمن تشریح ابعاد مختلف نشست روسیه و آفریقا در اجلاس سن‌پترزبورگ، از سفر «ولادیمیر پوتین» به ترکیه و چین خبر داد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: غرب مانع انتقال کودهای معدنی رایگان این کشور به کشورهای فقیر می‌شود.
رئیس‌جمهور روسیه قانونی را در خصوص روبل دیجیتال به امضا رساند.
روسای جمهور روسیه و بلاروس امروز یکشنبه در شهر سن‌پترزبورگ دیدار و گفت‌وگو کردند.
جمهوری اسلامی نوشت: نتیجه بسیار مهمی که از شورش یک روزه واگنر می‌توان گرفت اینست که جنگ اوکراین و این شورش یک روزه، پوتین را از جایگاه رئیس جمهور یک کشور قدرتمند آنگونه که وانمود می‌شد به یک رئیس جمهور ناتوان که نه موفقیتی در جنگ اوکراین به دست آورده و نه در داخل کشور تکیه‌گاهی دارد تبدیل کرده است.
معلوم نیست ولادیمیر پوتین و همفکران او در کرملین اکنون که یکسال و دو ماه از شروع جنگ اوکراین گذشته و آشکارا می‌بینند که نتوانسته‌اند به اهدافشان از این جنگ برسند، آیا به این نتیجه رسیده‌اند که در چه باتلاقی گرفتار شده‌اند یا نه؟ اگر آن‌ها متوجه این واقعیت شده باشند، اکنون زمان مناسبی است که خود و روسیه را از این باتلاق نجات بدهند.
برخی بر این باورند که دگرگونی فیزیکی پوتین نتیجه استفاده بیش از حد او از فیلر‌ها یا بوتاکس است که شاید از دوستش سیلویو برلوسکونی الهام گرفته شده باشد. برخی دیگر معتقدند که این روند عادی پیری مردی است که اکنون ۷۰ سال دارد. اما بدون شک بلندترین صدا‌ها متعلق به کسانی است که معتقدند پوتین بشدت بیمار است.
براساس گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده، چندین هزار کودک اوکراینی که خانواده‌های خود را در نتیجه جنگ از دست داده‌اند توسط نیرو‌های روسی به آن کشور منتقل شده تا خانواده‌های روسی بتوانند آنان را به فرزندی بپذیرند. برای این کودکان اوکراینی تابعیت روسی صادر شده است. دولت اوکراین شمار کودکانی را که به اجبار به روسیه برده شده‌اند بیش از شانزده‌هزار نفر تخمین زده است. انتقال جبری کودکان نه تنها مغایر قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، بلکه به نظر دادگاه کیفری بین‌المللی، قوانین جنگ را هم نقض می‌کند.
این ایده که وابستگی متقابل اقتصادی یک سنگر در برابر جنگ است، زیرا هیچ طرفی نفعی در برهم زدن روابط تجاری و سرمایه‌گذاری سودمند متقابل ندارد، دیگر قابل دفاع نیست. ملاحظات سیاسی حرف اول را می‌زند. در واقع، وابستگی شدید اتحادیه اروپا به منابع انرژی روسیه احتمالاً بر تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین تأثیر گذاشت و او را به این نتیجه رساند که اروپا در مقابل او نمی‌ایستد.
رستم قاسمی با اعلام اینکه مذاکرات با هیات روسی مذاکرات مناسب، طولانی و مثمرثمری بود، گفت: درباره تکمیل خط آهن رشت-آستارا، طرف روسی طرح مالی این طرح را ارایه کرد و مقرر شد تا ما آن را بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنیم و در مجموع مذاکرات بسیار مناسب بود.
فیلسوف روسی به این نتیجه رسید که نکته اصلی در ایده های او در نظریه سیاسی چهارم که مبتنی بر باورهای ضد سرمایه داری و حمایت از عدالت اجتماعی است، نهفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ