جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر امروز جمعه مناطقی از نوار غزه را هدف حمله قرار دادند که بنابر گزارش رسانه‌های فلسطین، «تیسیر الجعبری» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی و سه فلسطینی دیگر در این حمله به شهادت رسیدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش دریایی سپر اقیانوس-۲۰۲۳ با مشارکت ۳۰ کشتی جنگی و ۲۰ کشتی پشتیبانی در کنار حدود ۶ هزار پرسنل نظامی در دریای بالتیک آغاز شد.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو از سالها پیش تلاش زیادی علیه روسیه آغاز کردند.
رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که کشتی جنگی آمریکا برای مقابله با چین برای نخستین بار فعالیت خود را در آبهای استرالیا آغاز کرد.
طی این سالها، از بدو اعلام خلافت و معرفی خلیفه در ۲۹ژوئن ۲۰۱۴تا به امروز، علاوه بر “احیا”ی خلافت و “گسترش” آن در مناطق جغرافیایی مختلف، تلاش برای”بقا” از برنامه‌های اصلی داعش بوده است. از آنجا که داعش معتقد است که همه جهان جنگ علیه خلافت را آغاز کرده اند، به رغم پایان خلافت سرزمینی اش، نفس بقا با وجود دشمنان فراوان، طی این سال‌ها برای داعش نوعی پیروزی و مانور قدرت محسوب شده است.
کره شمالی اعلام کرد رزمایش کنونی آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای این کشور، رزمایش جنگی خطرناک علیه یک قدرت اتمی است.
جلسه استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صمت و رای قاطع به برکناری او را می‌توان آغاز پایان دولت نگاه توهمی دانست. دولتی که براساس زیرسوال بردن بدیهیات و اعلام و پیگیری برخی توهمات شکل گرفت. در جلسه استیضاح مجلس، مشخص شد در سایه توهم و جنگ با بدیهیات نمی‌توان به امور خودرو و صنعت و تجارت سامان داد.
اوکراین اعلام کرده که آمادگی برای تقابل تهاجمی علیه روسیه را تقریبا کامل کرده است و زمانی که این عملیات (در جنوب اوکراین) آغاز شود نقطه عطفی در این جنگ به شمار خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه روز یکشنبه افزایش یافت. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک ایست بازرسی را در ابتدای جاده‌ای که از ارمنستان به منطقه ارمنی قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان منتهی می‌شود ایجاد کرده است، ارمنستان هم مدعی شد که چنین ایست بازرسی ناقض پیمانی است که به جنگ بین کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ پایان داد.
سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار درباره پیامدهای انسانی تداوم جنگ داخلی در سودان، اعلام کرد از زمان آغاز این جنگ در ۱۳ آوریل تا کنون ۳۳۰ نفر کشته و دست‌کم ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
یکی از اعضای دولت یمن وابسته به جنبش انصار الله اعلام کرد که امارات هیات خود را برای آغاز گفتگوی مستقیم با صنعاء به منظور برقراری صلح آماده کرده است.
منابع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور چین قرار است برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در اوکراین، به صورت تصویری در روزهای آتی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کند.
شیخ جاسم بن حمد قطری و سر جیم رادکلیف انگلیسی برای خرید منچستریونایتد پیشنهادهای‌شان را به طور رسمی اعلام کردند.
رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی با انتقاد از تلاش های نتانیاهو در زمینه اصلاحات قضایی، درباره خطر آغاز جنگ داخلی هشدار داد.
ژاپن اعلام کرد که ایجاد تاسیسات نظامی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد. این تاسیسات از آنجایی که قبلاً تنش های منطقه ای و حمله روسیه به اوکراین ترس از جنگ در شرق آسیا را افزایش داده، قرار است ژاپن را برای یک درگیری جدی آماده کند.
ستادکل ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ با روسیه، ۸۶ هزار و ۷۱۰ سرباز روس کشته شده‌ اند!
مقامات اندونزی اعلام کردند به علت تنش و اختلاف بین سران گروه ۲۰ بر سر موضوعات مختلف، مراسم عکس دسته‌جمعی پیش از آغاز رسمی نشست لغو شده است.
دبیر کل ناتو مدعی شد خودِ دولت اوکراین تصمیم می‌گیرد که چه شرایطی را برای آغاز گفت‌وگو با روسیه و پایان جنگ اعلام کند و درباره فهم روسیه نباید دچار اشتباه شد.
ستادکل ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ با روسیه، ۷۰ هزار و ۲۵۰ سرباز روسی کشته شده‌ اند!
ستادکل ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ با روسیه، ۵۶ هزار و ۷۰۰ سرباز روسی کشته شده‌اند!
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مردم جمهوری های لوهانسک و دونتسک از پیش از آغاز جنگ خواهان به دست گرفتن سرنوشت خویش بودند.
پوتین گفت، مسکو در مناقشه اوکراین عجله‌ای ندارد و اهدافش تغییر نکرده است و با نیشخند ادامه داد: مقامات کی‌یف اعلام کردند که یک عملیات ضدحمله آغاز کرده‌اند و در حال انجام آن هستند. ببینیم چطور می‌شود و به کجا می‌رسد!
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جملات عجیبی را درباره لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد.
کاخ کرملین اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا تا هنگام لغو همه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ