مقامات اندونزی اعلام کردند به علت تنش و اختلاف بین سران گروه ۲۰ بر سر موضوعات مختلف، مراسم عکس دسته‌جمعی پیش از آغاز رسمی نشست لغو شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی از قرارداد یک ساله با شهاب زاهدی، بازیکن جدید پرسپولیس، سخن گفته می‌شود که طبق بند ۷ فیفا، عقد قرارداد برای بیش از این مدت امکان‌پذیر نبود و هر اقدامی غیر از این تخلف از مقررات بین‌المللی به حساب می‌آمد.
کیهان نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور ۷۰ ساله روسیه که در دوران جوانی عضو کا گ ب و از افسران اطلاعاتی شوروی بود، از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون توانسته است، از دو اَبَربحران به‌خوبی عبور کند.
روسیه به عنوان یکی از ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که حق وتو دارد، یکی از قدرت‌های تعیین کننده در ساختار نظام بین المللی بوده و طبیعتا نقش روسیه در هزاره سوم در تحولات بین المللی و منطقه ای، به ویژه در حوزه اوراسیا برجسته‌تر شده است. طبیعی است که این کشور همچنان تلاش دارد در موضوعات مهم بین المللی نقش ایفا کند، البته جایگاه روسیه بعد از عملیات ویژه در اوکراین، با جایگاه این کشور، پیش از جنگ کاملا متفاوت است.
آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.
وزیر خارجه عربستان می‌گوید که ریاض و سایر کشورهای عربی در جنگ بین روسیه و اوکراین، موضع «بی‌طرفی مثبت» اتخاذ کرده و به حفظ رابطه با هر دو کشور ادامه خواهند داد.
نیروهای ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین اقدام به پرتاب موشک کرده‌اند.
با طولانی شدن روند جنگ در اوکراین، منابع آماری نشان می‌دهند که جوانان اوکراینی برای فرار از خدمت سربازی به شکل بی‌سابقه‌ای به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی روی آورده‌اند.
یک نشریه آمریکایی به استناد اسناد لو رفته از پنتاگون، نوشت که آمریکا روی چهار «سناریو غیرمنتظره» که می‌تواند جنگ اوکراین را تحت‌الشعاع قرار دهد، تمرکز کرده است.
زن دستگیر شده – داریا ترپووا – یک شهروند روس است که قبلاً به دلیل اعتراض به جنگ در اوکراین بازداشت شده بود. بازرسان روسی گفتند که ترپووا 26 ساله را دستگیر کرده اند که به گفته آنها مظنون به آوردن مواد منفجره به کافه سن پترزبورگ است.
کینژال مشهورترین موشک هایپرسونیک زرادخانه روسیه است که با برد ۲۰۰۰ کیلومتری و قدرت و سرعت غیرقابل مهارش سایه تهدیدش بر تمام اروپا گسترده است. گذشته از این‌ها کینژال قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره جنگ اوکراین و موضوع غلات و انتقال آن از طریق دریای سیاه پرداخت.
جنگ اوکراین،در سال ۲۰۲۲  مانند ابر سیاهی بر اقتصاد و معیشت اروپا سایه افکند و آثار سنگینی برافزایش قیمت کالاها و انرژی در این قاره و سایر بخش‌های جهان گذاشت.
در هفته‌های اخیر، دو موسسه امنیت سایبری گزارش دادند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات سایبری علیه اوکراین است. هفته گذشته، گروه آنالیز تهدید‌های گوگل اعلام کرد که این گروه «به‌شدت اطمینان دارد» که اگر وضعیت میدان جنگ در سال ۲۰۲۳ به نفع اوکراین باشد، مسکو «حملات مخرب سایبری خود را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»
دختربچه‌ای که در شهر جنگ زده باهموت گیر افتاده و از مادر باردارش جدا شده بود توسط نیرو‌های نظامی اوکراین نجات پیدا کرد.
اروپا در حالی سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشت که افزون بر تحولات سیاسی، بحران‌های پیچیده اقتصادی-معیشتی بر این پهنه جغرافیایی سایه افکند؛ بحران‌هایی که بیشتر آنها در جنگ اوکراین ریشه دارد.
کیسینجر تاکید کرد که در ماه خرداد آتش بسی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن روسیه باید به خطوط قبل از تهاجم اسفند عقب نشینی کند. همچنین کریمه موضوع «مذاکره» خواهد بود. میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به اظهارات کیسینجر در تلگرام خود نوشت: «آقای کیسینجر هنوز قضیه را نفهمیده است... نه ماهیت این جنگ را و نه تأثیر آن بر نظم جهانی را. نسخه‌ای که وزیر خارجه پیشین خواستار آن است، اما می‌ترسد با صدای بلند بگوید، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین و تضمین عدم تجاوز علیه سایر کشور‌های اروپای شرقی، با متجاوز مماشات کنید.».
معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که وقوع اتفاقی «غیرمنتظره» در روسیه با محوریت رئیس جمهور این کشور یا حلقه نزدیکان وی، می‌تواند باعث شود تا کی‌یف در پایان جنگ، شبه‌جزیره کریمه را پس بگیرد.
هنوز هم برای تغییر سیاست در قبال جنگ اوکراین فرصت دارید. اینکه از انکار تحویل دادن پهپاد به روسیه به پذیرفتن اینکه قبل از جنگ اوکراین به روسیه پهپاد داده‌ایم، تغییر موضع داده‌اید را باید به فال نیک گرفت. با همین فرمان اگر درباره سایر مطالب نیز به طرف پذیرش واقعیت‌ها به پیش بروید، بسیاری از مسائل تغییر می‌کنند.
جنگ اوکراین و تنش‌های مربوط به انرژی بار دیگر کشور‌های صنعتی را به استفاده از انرژی هسته‌ای سوق داده، اما راه اندازی این نیروگاه‌ها بسیار هزینه بر است.
علیرغم گذشت ۶ ماه از جنگ روسیه و اوکراین و ایجاد زمینه تجارت گاز و فرآورده ­های نفتی به خصوص بنزین و گازوئیل، در سایه تعلل وزارت نفت فرصت بی‌نظیر یک میلیارد دلاری در حال از دست رفتن است.
«جرمی فلمینگ» در مقاله‌ای در نشریه «اکونومیست» با بیان این که هر دو کشور از قابلیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند و مدعی شد: تاکنون، رئیس‌جمهور پوتین به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین و غرب شکست خورده است. اگرچه این دلیلی برای خوشحالی است، نباید این را دست کم بگیریم که چگونه پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه در سایر نقاط جهان نقش ایفا می‌کند.
مسکو و کی‌یف ماه گذشته در استانبول توافق کردند که برای اولین‌بار از زمان حمله روسیه به همسایه خود در ماه فوریه، حمل‌ونقل گندم و سایر غلات از بنادر اوکراین را از سر بگیرند. اولین کشتی بارگیری شده با ۲۶ هزار تن ذرت روز دوشنبه از اودسا به سمت بندر طرابلس لبنان حرکت کرد.
علم‌الهدی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که فساد جامعه را فرا بگیرد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه حل مشکلات اجتماعی برمبنای آموزه‌های نهضت حسینی است و این مسئله باید در جامعه اسلامی فراگیر شود.
حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: متاسفانه ما رتبه ۱۲۰ نمونه‌گیری در دنیا را داریم، درحالی‌که انجام «تست انبوه» یکی از ابزارهای بسیار مهم در بررسی و برآورد اپیدمی در هر کشوری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ