دبیر کل ناتو مدعی شد خودِ دولت اوکراین تصمیم می‌گیرد که چه شرایطی را برای آغاز گفت‌وگو با روسیه و پایان جنگ اعلام کند و درباره فهم روسیه نباید دچار اشتباه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون شورای امنیت روسیه به پیشنهاد مسئول دفتر دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) درباره شرط پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی، پاسخ داد.
زلنسکی و دبیر کل ناتو درباره اجرای دوباره «توافق صدور غلات» مذاکره می‌کنند.
دبیر کل ناتو می‌گوید اگر اوکراین پایان جنگ و درگیری‌ها را اعلام کند به معنای پایان موجودیت اوکراین به عنوان یک ملت است و غرب باید همچنان به کمک‌های نظامی خود به کی‌یف ادامه دهد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
دبیر کل ناتو به موضع گیری درباره ضدحملات نیروهای اوکراینی پرداخت.
دبیرکل ناتو در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم، پایتخت سوئد گفت: متوجه احساسات و عواطف عمیقی که این اقدام برانگیخته است، می‌شوم. آتش زدن قرآن توهین‌آمیز و ناشایست است؛ اما لزوماً غیرقانونی نیست.
اگرچه بسیاری از رسانه‌‏ها و کارشناسان غربی شورش روز شنبه گروه واگنر را نشانه شکاف در ساختار سیاسی روسیه دانستند، اما دبیر کل ناتو در سخنانی هشدار داد که  نباید مسکو را دست کم گرفت.
رییس‌جمهور ترکیه و دبیرکل ناتو امروز درباره درباره آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رایزنی کردند.
دبیرکل ناتو مدعی شد که حملات اوکراین به مواضع روسیه راهی برای به دست آوردن اهرم مذاکره است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که دبیرکل ناتو درباره پیوستن احتمالی اوکراین به این ائتلاف، تصمیم‌گیرنده نیست.
نخست وزیر مجارستان به ادعای دبیرکل ناتو درباره حمایت جهانی از پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی، واکنش نشان داد.
دبیر کل ناتو درباره پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به این پیمان گفت: عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در پیمان ناتو بالاترین اولویت ماست.
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات دبیر کل ناتو درباره این کشور را مورد انتقاد قرار داد.
دبیرکل ناتو گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود به منزله ارسال پیامی برای رژیم‌های خودکامه و مستبد است که می‌توانند از طریق زور و فشار وحشیانه، به اهدافشان برسند. این خطرناک است.
دبیرکل ناتو در مصاحبه هایی با تکرار ادعای بی اساس محور غرب درباره درخواست کمک روسیه از ایران در عملیات ویژه نظامی مسکو ادعا کرد: تانک‌ها تغییر بزرگی را در جنگ اوکراین ایجاد خواهند کرد.
نماینده دبیر کل ناتو در امور آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر و با مقامات دو کشور درباره اختلافات مشترک رایزنی کرد.
دبیرکل ناتو مدعی است که غرب نباید اشتباهی که درباره روسیه مرتکب شد را درباره چین تکرار کند.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
به ادعای اسکای نیوز، یک منبع امنیتی به این شبکه گفته «این نگرانی وجود دارد که ایران به دنبال مهندسی معکوس تسلیحاتی غربی دریافتی از روسیه باشد».
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دبیرکل ناتو پیرامون موضوع اوکراین، یونان و پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رایزنی کرد.
دبیرکل ناتو درباره ادعای استفاده اوکراین از «بمب کثیف» با وزرای دفاع آمریکا و انگلیس گفتگو کرد.
دبیرکل ناتو درباره ادعای استفاده اوکراین از «بمب کثیف» با وزرای دفاع آمریکا و انگلیس گفتگو کرد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که درباره حمایت بیشتر ناتو از نیروهای مسلح این کشور، با دبیرکل این ائتلاف صحبت کرده است.
نخست وزیر عراق و دبیر کل ناتو در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره تقویت همکاری نظامی رایزنی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ