منابع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور چین قرار است برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در اوکراین، به صورت تصویری در روزهای آتی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای خواستار تضمین امنیت رئیس‌جمهور نیجر شد.
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای خواستار تضمین امنیت رئیس‌جمهور نیجر شد.
رئیس‌جمهور چین گفت: جهان امروز دچار تحول خواهد شد، تحولاتی که با چالش‌های جدیدی همراه خواهد بود؛ وحدت یا تفرقه، همکاری یا منازعه، اینها سوالاتی است که در زمانه ما مطرح خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از سفر وزیر خارجه این کشور به پکن رئیس‌جمهور چین را با لفظ «دیکتاتور» مورد خطاب قرار داد. بایدن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم شی جین پینگ خیلی ناراحت شد این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود.» وی اضافه کرد: «برای دیکتاتور‌ها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»
بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می‌دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.
رئیس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد: با رئیس‌جمهور چین دیدار خواهم کرد.
در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره میانجی‌گری پکن برای پایان جنگ بین مسکو و کی‌یف، پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری چین و اوکراین، برای اولین بار یک مقام ارشد دولت چین به اوکراین می‌رود.
یکی از ساکنان کی‌یف از طریق پیامک به الجزیره گفت: «با انفجار از خواب بیدار شدم. احساس کردیم زلزله بود.» موج حملات در حالی رخ می‌دهد که نیرو‌های مسکو به نبرد برای کنترل شهر ویران شده باخموت ادامه می‌دهند و کی‌یف برای بازپس‌گیری قلمرو در شرق و جنوب کشور آماده می‌شود. به نوشته الجزیره، این حملات پس از تماس تلفنی بین زلنسکی و رئیس‌جمهور چین صورت گرفت.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ایالات متحده را کاملا از منظر اقتصادی از چین بی‌نیاز می‌کند. وی تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، عنوان بهترین کشور برای تجارت را از چین می‌رباید.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به روسیه باعث شده تا از تبدیل جنگ اوکراین به یک جنگ هسته‌ای جلوگیری شود.
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید پیام‌های سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به روسیه برای واشنگتن نگران‌کننده است.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند رئیس‌جمهور چین، برای دیدار با همتای روس خود، هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.
تصاویر استقبال رسمی رئیس‌جمهور چین از حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان در کنگره ملی این کشور را مشاهده می‌‍کنید.
در آستانه سفر رئیس‌جمهور به چین مقاله‌ای از او در روزنامه مردم چاپ پکن منتشر شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه الحاق به شانگهای ۵۰ بخش دارد و وزارتخانه‌های مختلف توافقاتی انجام داده‌اند که در سفر آتی رییس‌جمهور پیشرفت آنها پیگیری خواهد شد.
رئیس جمهوری در دیدار معاون نخست وزیر چین گفت: برخی مواضع مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور چین به منطقه موجب ناخرسندی و گلایه‌مندی ملت و دولت ایران شده و مطالبه جدی ایران جبران مواضع بیان شده است.
سفر "شی جین پینگ" که شامل سه نشست منطقه‌ای خواهد بود با هدف تعمیق روابط با کشور‌های خلیج فارس می‌باشد که بسیار فراتر از نفت رشد کرده است.
رسانه‌های چین اعلام کردند رئیس‌جمهور اسبق این کشور در سن ۹۶ سالگی و به علت بیماری فوت کرده است.
رسانه‌های چین اعلام کردند رئیس‌جمهور سابق این کشور در سن ۹۶ سالگی و به علت بیماری فوت کرده است.
رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به رهبر کره شمالی خواستار تقویت روابط و افزایش همکاری‌های بین دو کشور شد.
مقامات چین اعلام کردند که رئیس‌جمهور کوبا پس از دیدار با مقامات ارشد روسیه، روزهای آینده وارد پکن خواهد شد.
حزب کمونیست چین اعلام کرد رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به مدت ۵ سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرده است.
در حاشیه اجلاس سمرقند در ازبکستان حجت الاسلام رئیسی ، رئیس جمهور کشورمان با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار کرد.
رؤسای جمهور ایران و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت‌وگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ