به رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­‌ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اجرای پروژه فیبر نوری سرعت خوبی گرفته و به جای یک دهه قرار است این کار در ۳ سال انجام شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یکی از اولویت‌های دولت در ساخت و مسکن سرعت است تا تولید و تقاضا را در بازار به تعادل برساند و مشکل کمبود مسکن در کشور برطرف شود.
یک افشاگر می‌گوید آیفون ۱۵ اپل به‌لطف فناوری باتری انباشته با توان ۴۰ وات شارژ خواهد شد. توان شارژ آیفون ۱۴ به ۲۰ وات می‌رسد.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.
وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا صورت گرفت که سرعت دسترسی به اینترنت در سه جزیره ایرانی افزایش پیدا کرده و ارتباطات آن‌ها پایدار شده است.
شرکت دولتی «چانگ گوانگ ستلایت تکنولوژی» در چین از دستیابی به نقطه عطف بزرگی در فناوری فضایی خبر داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی جوی تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان، با وجود ناراحتی از شرایط فعلی قول بهتر شدن وضعیت تیمش را داد.
رشت- رئیس پلیس راه گیلان از برخورد خودروی ۴۰۵ به صندوق صدقات در جاده لنگرود به لاهیجان خبر داد و گفت: در این حادثه دو نفر جان باختند و یک نفر به شدت مصدوم شدند.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۸۱.۷۹)، قطر (۱۶۴.۸۶)، نروژ (۱۴۶.۱۵)، کویت (۱۳۶.۷۵) و دانمارک (۱۲۷.۱۳) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۴۱.۳۵) شیلی (۲۲۳.۲۱)، امارات متحده عربی (۲۲۰.۶۱)، چین (۲۱۸.۸۰)، هنگ کنگ (۲۱۳.۱۴) تعلق دارد.
معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی گفت: اکنون سرعت تبدیل شرکت ها به شرکت دانش بنیان از ۱۰۰ روز به ۴۰ روز رسیده است.
میامی- سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه محدودیت سرعت خودروها در منطقه کاهک به عباس آباد صورت می‌گیرد، گفت: این امر برای حفاظت از یوزها انجام خواهد شد.
محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.
رئیس سازمان هواشناسی گفت: افزایش روند دما موجب تبخیر سریع‌تر آب و کاهش فرصت ترمیم منابع آب زیرزمینی می‌شود. رشد تبخیر در پنج دهه گذشته کشور نشان دهنده افزایش توان تبخیر و تشدید تبخیر آب دریاچه‌ها و سد‌ها است که تاثیر مخرب بر منابع آب در دسترس از جمله در حوزه شرب و کشاورزی دارد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تغییر اقلیم زمین گفت: روند گرمایش فعلی زمین در ۱۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه است و میانگین افزایش دمای کشور ما با سرعتی دو برابر روند جهانی پیش می‌رود.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: هفته گذشته ۲۵ هزار خودرو به نام مشتریان فاکتور و پلاک گذاری شد و برای هفته آینده نیز برای تخصیص و تحویل ۲۵ هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، 20 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و اکنون این عدد به حدود 30 هزار دستگاه خودرو رسیده است، از اینرو رشد 41 درصدی در حالی محقق شده که تولید خودرو در این مجموعه بدون هیچ کسری قطعه بوده و تمام خودروها تجاری شده است.
انستیتو بیست و پنجم «دومین آکادمی علم و صنعت هوافضای چین» برای نخستین بار از انتقال بی سیم موفق با فرکانس سطح تراهرتز (THz) و دستیابی به سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت برثانیه خبر داد. برای نشان دادن تمایز، سیگنال ۵ G با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در آمریکا ایده آل به نظر می‌رسد.
بایرن مونیخ آماده است تا برای پایان دادن به شک و تردیدهای تاتنهام در مذاکرات برای انتقال هری کین به باشگاه آلمانی پیشنهادی بزرگ به تاتنهام ارائه بدهد.
مدیرکل دفترامور بیابان سازمان منابع طبیعی با اشاره به سرعت گسترش بیابان در کشور گفت:بیابان زایی فرآیندی خزنده است و می‌تواند با عواملی مثل تغییرات کاربری زمین و سوءمدیریت منابع آب تشدید شود.
اصفهان-رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ساعت اخیر در شهر اصفهان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک در شرق استان شعاع دید را کاهش داد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای جدید سپاه سه برابر شناورهای آمریکایی سرعت دارند.
دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در آینده سرعت شناورهای سپاه چند برابر سرعت شناورهای آمریکایی می‌شود.
علی­رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ