رئیس سازمان هواشناسی گفت: افزایش روند دما موجب تبخیر سریع‌تر آب و کاهش فرصت ترمیم منابع آب زیرزمینی می‌شود. رشد تبخیر در پنج دهه گذشته کشور نشان دهنده افزایش توان تبخیر و تشدید تبخیر آب دریاچه‌ها و سد‌ها است که تاثیر مخرب بر منابع آب در دسترس از جمله در حوزه شرب و کشاورزی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تأکید کرد جنگ اوکراین سرعت روند تغییر نظم جهانی کنونی و ایجاد یک نظم جهانی جدید را بیشتر کرد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: زمانی که تولید در بازار افزایش یابد،شاهد رونق ساخت و ساز در تولید مسکن می‌شویم و با افزایش سرعت در مسکن، ابزار برای کنترل قیمت ایجاد می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را از عوامل اقتدار کشور برشمرد و گفت: تاکید رهبر انقلاب بر پیشرفت‌های هسته‌ای کشور با هدف افزایش اقتدار و سرعت بخشیدن به روند توسعه است.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روند افزایشی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد.
تغییر و اصلاح الگوی غذایی فرد نخستین گام برای سرعت گرفتن روند درمان است. در این نخستین گام، اولین قدم! تغییر شکل پختن غذا‌ها از سرخ‌کردنی و پرچرب به آب‌پز یا کبابی است. قدم بعدی مصرف غذا‌ها هم در حجم کم است. البته افزایش دفعات مصرف خیلی توصیه نمی‌شود، چون با هر بار مصرف غذا، معده وادار به ترشح اسید می‌شود؛ بنابراین افزایش وعده‌ها حداکثر تا پنج‌بار توصیه شده است.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تغییر اقلیم زمین گفت: روند گرمایش فعلی زمین در ۱۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه است و میانگین افزایش دمای کشور ما با سرعتی دو برابر روند جهانی پیش می‌رود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم روند افزایش دمای هوا طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد و گفت: موج بارشی روز پنجشنبه ۱۷ فروردین مناطقی از استان اصفهان را فرامی گیرد.
از فردا تا پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در استان مورد انتظار است و در روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۷ فروردین) افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و بارش پراکنده در نواحی شمالی پیش‌بینی می‌شود.
قالیباف درمورد حقوق پایین کارکنان فولاد بیان کرد: با کارگران صحبت کردیم از پیمانکاری و رسمی گله‌مندی داشتند و حق هم میدهم. حقوق نسبت به دو سال قبل افزایش پیدا کرده، اما چون روند تورم سرعت بالایی دارد و قدرت خرید کاهش یافته، از موضوعاتی است که دولت و مجموعه مجلس باید پیگیری کند و بر تورم غلبه پیدا کنیم.
عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم با بیان اینکه روند کاهشی وزش باد منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرها در ایران می شود، گفت: میانگین سرعت باد دارای روند کاهشی است.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم روند افزایشی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو خبر داد.
بهرام صلواتی می‌گوید: «بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ افزایش ۳۰ درصدی را در مهاجران شاهد بودیم، اما بعد از حوادث ۱۴۰۱ این روند تشدید شده و از تراز ۱۰۰هزار مهاجر در سال به سرعت عبور خواهیم کرد. این رشد و موج فرار مغز‌ها را می‌توان از ۶ تا ۹ ماه و نهایت یک سال دید. این اتفاق در فاصله سال‌های ۸۹-۸۸ نیز رخ داد، اما اتفاقی که در حال وقوع است و موجی که با آن مواجهیم، نسبت به آن سال بالاتر خواهد بود.»
اهر- فرماندار اهر با انتقاد از روند لاک‌پُشتی پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر بر ضرورت سرعت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام حوزه راه این منطقه تاکید کرد.
تحقیق‌ها نشان می‌دهد که سرعت انقراض پرندگان در حال افزایش است و اگر روند فعلی ادامه یابد، این نرخ تا پایان قرن جاری، ده برابر افزایش خواهد یافت. طیق آمار‌ها در حال حاضر، بیش از ۱۳۰۰ گونه پرنده دیگر در معرض انقراض هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اطمینان می‌دهم که ما حتی ۲۴ ساعت را برای افزایش توان و قوه خود از دست نداده‌ایم و در روندی مستمر، با شتاب پیش می‌رویم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اطمینان می‌دهم که ما حتی ۲۴ ساعت را برای افزایش توان و قوه خود از دست نداده‌ایم و در روندی مستمر، با شتاب پیش می‌رویم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۲۴ ساعت گذشته (۲۰ دی‌ماه) به ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است و این روند افزایشی ادامه دارد.
دانشمندان موفق شدند با کمک حسگر تشخیص نور جدید راهی برای نظارت بر روند درمان‌های مبتنی بر نور در بیماران سرطانی یافته و آن را تسریع بخشند.
تبریز- وزیر صمت از افزایش ۱۷ درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و روند حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.
عملیات های مقاومتی فلسطینیان در ۲۴ ساعت گذشته همچنان روندی افزایشی داشته است.
تصور می‌شود که سیگار بر تولید کلاژن پروتئینی که پوست را سالم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد تاثیر می‌گذارد. با افزایش سن بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند به همین دلیل پوست شروع به افتادگی و چروک شدن می‌کند. سیگار می‌تواند این روند را تسریع کند و باعث پیری زودرس شود.
روند بیماری کرونا در خوزستان افزایشی است و این روزها افزایش موارد بیماری شدت گرفته است. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بستری و ۳۱ بیمار ترخیص شده‌اند. مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ۲۷۶ نفر رسیده که ۷۶ بیمار از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری هستند.
شیائومی 12T آینده دارای نسخه بهبودیافته پردازنده دایمنسیتی ۸۱۰۰ خواهد بود که دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا نامیده می‌شود. این چیپست نسبت به دایمنسیتی ۸۱۰۰ پنج نانومتری بهبودیافته‌تر خواهد بود. این گوشی هوشمند با حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی UFS3.1 و ۸ گیگابایت رم LPDDR5 عرضه خواهد شد.
عینک هوشمند واقعیت افزوده XRAI Glass با تبدیل فوری صدا به نوشته، جامعه ناشنوایان را قادر می‌سازد تا به راحتی در مکالمات روزمره شرکت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ