محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان حفاظت محیط زیست با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج، وزش باد گاهی شدید شمال شرقی - جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۴ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و دور از سواحل تا ۲ متر در استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال و مرکز خلیج فارس از اوایل وقت دوشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۳ تا ۲۴ مرداد) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس خبر داد.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در ساعات عصر و شب همراه با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت در زابل خبر داد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی جوی تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
در این مدت سرعت وزش باد به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که علاوه بر افزایش ذرات معلق در هوای منطقه، کاهش دما را به همراه دارد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در روز جاری در شمال شرق، شرق و جنوب‌غرب سرعت وزش باد و گرد و خاک افزایش می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا در آن مناطق خواهد شد.
اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در برخی نقاط استان طی امروز و فردا (۷ و ۸ خرداد) خبر داد.
سازمان هواشناسی از افزایش سرعت وزش باد در تهران و وقوع بارش‌های رگباری از روز سه‌شنبه خبر داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در حالی که وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان‌و بلوچستان آغاز شده، در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در هیرمند به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
بیشینه سرعت وزش باد در هامون ازشهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۹ متر برثانیه معادل ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید. همچنین بیشینه باد در زابل نیز به حدود ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از روز دوشنبه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای به ویژه در ارتفاعات خوزستان پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۳ استان و افزایش سرعت وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور خبر داد.
اصفهان-رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ساعت اخیر در شهر اصفهان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک در شرق استان شعاع دید را کاهش داد.
بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل استان در ساعات آینده تا ۹ متر بر ثانیه و همچنین بیشینه ارتفاع موج دریای مازندران هم در عصر امروز یکشنبه تا ۲.۲ متر برآورد می‌شود.
عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم با بیان اینکه روند کاهشی وزش باد منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرها در ایران می شود، گفت: میانگین سرعت باد دارای روند کاهشی است.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریای خزر از یکشنبه تا پنج شنبه پیش رو خبر داد.
تبریز- رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد تا پایان هفته، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.
افزایش سرعت وزش باد در غرب و مرکز کشور
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شمال استان وزش باد نسبتا شدید و در برخی ساعات باد و گرد و خاک رخ خواهد داد که روز دوشنبه بر شدت آن افزوده می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گرد و خاک در نوار مرزی این دو استان دور از انتظار نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ