نماینده انگلیس در شورای امنیت ادعا کرد که روسیه و ایران قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت کانادا اعلام کرد، هفت فرد ایرانی را که در فعالیت‌هایی که به ادعای اوتاوا «صلح و امنیت بین‌المللی را به شدت تهدید می‌کنند یا در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در ایران دخالت دارند»، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
برخی منابع غربی مدعی شده‌اند که اروپایی ها قصد دارند در نقض قطعنامه سازمان ملل سال ۲۰۱۵ سازمان ملل درباره برجام، تحریم‌های موشکی بالستیک علیه ایران را همچنان حفظ کنند.
در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپا، این اتحادیه هفت فرد ایرانی را با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه آن‌ها در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما بانکها و دولتهای بین‌المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.
وبگاه شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی با ادعای دست داشتن در «نقض حقوق بشر» خبر داد.
پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال واکنش نشان داده بود.
مسکو با صدور بیانیه‌ای تند عدم صدور روادید برای تیم خبرنگاران روسی برای شرکت در اجلاس سازمان ملل را مصداق نقض آزادی‌ بیان در مهد دموکراسی ادعایی از سوی واشنگتن دانست.
رایدر در ادامه با طرح این ادعا که مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما در سوریه را هدف قرار داد، ایرانی بوده است، گفت: این مسئولیت ایران است که امنیت و ثبات در منطقه را نقض نکند.
روزنامه انگلیسی تلگراف می‌گوید شیخ جاسم، خریدار قطری منچستریونایتد، معتقد است درخواست او برای خرید این باشگاه قوانین فیفا درباره ممنوعیت مالکیت یک فرد یا نهاد بر چند باشگاه را نقض نمی‌کند.
رئیس جمهور با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: زنان در جامعه غرب بر خلاف ادعایی که دارند مورد تکریم و احترام نیستند، اما جمهوری اسلامی الگوی نوینی از برخورد با زن ارائه کرده و جایگاه والایی برای بانوان قایل است.
وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک بغداد و دمشق، ادعا کرد که در سال جاری میلادی در مجموع ۳ هزار و ۹۸۲ تروریست در کشورش، شمال عراق و سوریه از پا درآمده اند!
دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در جمع خبرنگاران بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا در سخنانی ادعا کرد: تلاش می‌کنیم برجام از دست نرود!
اردوغان در حالیکه نیروهایش با نقض قوانین بین المللی مشغول تجاوز به خاک دمشق هستند، ادعا کرد: از کسی اجازه نمی‌ گیریم و به کسی هم حساب پس نمی‌ دهیم؛ احدی از عملیات نظامی ما ناخرسند نباشد.
رئیس جمهور ترکیه امروز بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک بغداد و دمشق ادعا کرد: در عملیات نظامی در عراق و سوریه کاملا حق مشروع داریم!
رئیس جمهور ترکیه امروز بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک سوریه ادعا کرد: با عملیات مبارزه علیه تروریسم مصمم به تامین امنیت کشورمان هستیم!
گروهی از محققان ادعای اپل برای ناشناس ماندن شیوه مصرف دیتا در دستگاه های این شرکت را نقض کرده اند زیرا آنها متوجه شدند یک شناسه دیجیتال مخصوص فعالیت در دستگاه را به اپل آی دی مرتبط می کند.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه غرب آسیا را رد کرد.
بربوک ادعا کرد که ایران تقریبا همه مفاد توافق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) را نقض کرده است.
ریچارد بنت در توئیتی نوشت، با افراد مختلفی از پنجشیر شامل زنان و مردان جامعه مدنی دیدار داشته و نمایندگانی از پنجشیر سرکوب گسترده علیه مردم توسط طالبان و نقض‌های گسترده حقوق بشری را مطرح کردند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
وزارت خارجه آمریکا نیز در جدیدترین اددعای خود گفت که ایران با تجهیز روسیه به پهپاد قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.
سخنگوی ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا بار دیگر از همه کشور‌ها می‌خواهد از حمایت روسیه به هر شکلی خودداری کنند. این جنگ، ماجراجویی غیرقانونی است که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.
وزارت خارجه سوئیس امروز به بهانه نقض ادعائی حقوق بشر، سفیر چین در این کشور را احضار کرد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای ادعا کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ناقض حاکمیت جمهوری خلق چین نیست!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ