بربوک ادعا کرد که ایران تقریبا همه مفاد توافق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) را نقض کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه عبری گزارش داد که وزیر امور خارجه تل‌آویو از دیدار «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات ابراز ناخرسندی کرد.
وزیرخارجه سوریه تاکید کرد که دمشق برای بازگشایی سفارت خود در ریاض، آماده هرگونه همکاری با عربستان سعودی است.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو برای واشنگتن منافعی در پی دارد.
زاهدان- وزیر امور خارجه با تشریح پیگیری‌ها در رابطه با حقآبه هیرمند، از اعزام هیئت ایرانی برای بررسی ذخایر آبی سد «کجکی» خبر داد.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشور‌های منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می‌باشد.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیر خارجه ایران گفت: برجام در دستور کار نیست.
وزارت خارجه عراق به شدت اظهارات فاشیستی وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سخنان ضد ایرانی صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: کشور‌های مستقل و افکار عمومی جهان از این گونه مواضع و رفتار‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه به ستوه آمده و راسخ‌تر می‌شوند که ادعا‌ها و اتهامات غربی‌ها علیه ایران ریاکارانه و نامعتبر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش نماید تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آلمان در بغداد پاسخ داد.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی در بروکسل درباره موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر، در اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای قرار دادن سپاه پاسداران در این فهرست ندارد.
رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل از ایران به عنوان «دشمن مشترک» یاد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: وزیر دفاع آلمان با اظهارات ضد روسی خود، چارچوب بین المللی را نادیده گرفته است.
وزیر امور خارجه انگلیس در راستای حمایت از اغتشاشات و تداوم اظهارات مداخله جویانه در امور داخلی ایران، گفت که کشورش طی سه ماه گذشته بیش از ۳۰۰ تحریم علیه تهران وضع کرده است.
وزیر امور خارجه آلمان در اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره امور داخلی ایران، با اشاره به اجرای حکم اعدام برای دو تن از افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران، گفت: با این بسته تحریمی، ما به طور ویژه کسانی را هدف قرار می‌دهیم که مسئول اعدام‌ها و خشونت علیه مردم بی‌گناه هستند.
سفیر آلمان در تهران پیش از این نیز یکبار در پی اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، و باری دیگر نیز در واکنش به مواضع مداخله جویانه وزیر امور خارجه آلمان به وزارت امور خارجه احضار شده بود.
کنعانی گفت: انگلیس و برخی از کشور‌های اروپایی که می‌بایست بواسطه اقدامات ضد بشری شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین المللی مسئول شناخته شوند، بی شک فاقد هر گونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا‌ها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
دبیر ستاد حقوق بشر کشور در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت: آلمان رژیم صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرد و موجب شد ۱۳ هزار نفر از جمله در شهر کردنشین سردشت، جان خود را از دست دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره روزنامه‌نگاری آزاد و صادقانه، تاکید کرد: آقای وزیر؛ شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.
وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص دستگیری عناصر دستگاه اطلاعاتی فرانسه در ایران واکنش نشان داد.
امیر عبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اعتشاشات اخیر ایران، مروج خشونت و ترور شد، هم زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند. آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید!
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر بی‌طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین تصریح کرد: اظهارات احساسی و اتهام زنی های غیرمستند، کمکی به حل بحران اوکراین نمی کند.
ولید فیاض وزیرخارجه لبنان تاکید کرد که موضوع واردات سوخت این کشور از ایران در روزها و یا نهایتا چند هفته آینده اجرایی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ