در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپا، این اتحادیه هفت فرد ایرانی را با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه آن‌ها در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه تهران، تحریم‌های جدیدی را علیه چند شرکت و فرد ایرانی اعمال کرد.
شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز با نقض قوانین بین‌المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد که ۵ فرود و ۲ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.
وبگاه شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی با ادعای دست داشتن در «نقض حقوق بشر» خبر داد.
وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم یک نهاد و ۸ فرد ایرانی از طرف اتجادیه اروپا، ۱۷ شخص و ۴ نهاد اروپایی را تحریم کرد.
در این بیانیه آمده است که تحریم‌های شورای اروپا همچنین شامل برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و بنیاد تعاون سپاه پاسداران می‌شود.
وزارت امور خارجه استرالیا با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه فناوری پهپادی به آن – ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده – اعلام کرد که ۱۳ فرد و یک نهاد ایرانی مرتبط را تحریم کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود، تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و سه نهاد ایرانی وضع کرد.
شرکت انطباق گستر سپهر، موسسه ناجی پارس امین و شرکت ناجی پاس به بهانه ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
انگلیس امروز به بهانه ای واهی، علاوه بر اضافه کردن ۸ فرد دیگر به فهرست تحریم‌ های ضدایرانی خود، دیپلمات ارشد تهران در لندن را نیز احضار کرد.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که چند فرد و نهاد ایرانی را به اتهام آن چه «نقش داشتن در سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر» در ناآرامی‌های اخیر در ایران خوانده تحریم کرده است.
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در چهار بسته پیشین تحریمی ۷۸ فرد و ۲۳ نهاد ایرانی از جمله چند مقام سپاه پاسداران تحریم شدند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اضافه شدن نام ۱۰ فرد ایرانی به فهرست تحریم‌های این وزارتخانه خبر داد.
دولت انگلیس در موضع گیری ضد ایرانی تازه خود به وضع تحریم علیه چند فرد و نهاد ایرانی متوسل شد.
دولت انگلیس در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی هفت شخصیت حقیقی دیگر را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است.
وزارت خارجه استرالیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس اخلاقی ایران، سازمان بسیج مستضفین و شش فرد ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
سوئیس با تکرار ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، تحریم‌هایی را علیه سه فرد و یک نهاد ایرانی اعمال کرد.
کانادا از تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد.
دولت انگلیس در راستای تبعیت از رویکرد خصمانه اتحادیه اروپا و آمریکا علیه تهران و به بهانه های واهی، سه فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد
اتحادیه اروپا به بهانه واهی حمایت پهپادی ایران از روسیه، سه فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم و دارایی های آنها را مسدود کرد.
کشورهای اتحادیه اروپا بر سر موضوع ادعایی ارائه تسلیحات ایران به روسیه، موقتا درباره اعمال تحریم ضد هشت فرد و نهاد ایرانی به توافق رسیدند.
«همزمان با شکل گیری یک کارزار در میان کشور‌های اروپایی جهت تقابل با کشورمان، در پی وقوع اعتراضات و اغتشاشاتِ پس از فوت مهسا امینی در ایران، و تدوین یک بسته تحریمی علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی از سوی اروپا، گمانه‌زنی‌های مختلفی از سوی ناظران و تحلیلگران، در مورد احتمال وقوع یک بحران عمیق در روابط ایران و اروپا مطرح می‌شود. در این راستا، فرار در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به ارزیابی شانس وقوع و عملیاتی‌شدنِ این احتمال پرداخته است.»
یک رسانه غربی از حصول توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آنچه «سرکوب اعتراضات» خوانده شده خبر داده است.
اتحادیه اروپا بسته تحریمی را علیه ۱۵ فرد و نهاد ایرانی به بهانه اغتشاشات پراکنده در ایران را مورد موافقت قرار داده و قرار است در هفته آنیده آن را رسمآ اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ