دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما بانکها و دولتهای بین‌المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتش آمریکا نزدیک به ۷۰۰ پرسنل را برای مقابله با آتش سوزی در هاوایی مستقر کرده است.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور روند ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور روند ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.
نخست‌وزیر پیشین اوکراین اعلام کرد دولت آمریکا از کمک‌های مداوم نظامی و مالی به کی‌یف خسته شده و به‌زودی این کمک‌ها را قطع خواهد کرد.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به هرگونه توافقی در زمینه هسته ای با ایران نزدیک نیستیم و موضوع تبادل زندانیان از سایر مسائل کاملا جدا است.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
واشنگتن اعلام کرد که این کشور بیستمین معافیت از تحریم ها برای عراق به منظور پرداخت هزینه واردات سوخت به ایران را صادر کرده است.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه‌ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
پرایس گفت: این معافیت از سال ۲۰۱۴ و بی‌وقفه توسط دولت قبلی آمریکا تمدید شده است. این معافیت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۲۰ بار، ۱۸ بار حدودا تمدید شده است. ما به صورت دوره‌ای این معافیت را بررسی می‌کنیم تا امکان خدمات پخش ماهواره‌ای برای صدا و سیما تحت حمایت سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود.
این معافیت کمتر از یک ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه توسط دولت بایدن صورت گرفته است.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا پس از تعلل ۹ روزه، معافیت تحریمی سوریه را اعلام کرد وتبعیض در کمک به مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه یک نوع سقوط و انحطاط انسانی و اخلاقی بود.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد دولت این کشور معافیت برخی از تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را تمدید کرده است.
آخرین تمدید این معافیت ها در تابستان امسال (ماه اوت) از سوی دولت بایدن صادر شده و موعد آتی آن در ماه فوریه (ماه جاری میلادی) است.
یک شرکت انگلیسی اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت را به مدت دو سال دیگر از تحریم‌های ایرانی میدان گازی دریای شمال معاف کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز در بیانیه ای از تمدید برخی معافیت های تحریمی روسیه خبر داد.
بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، برخی از محموله های نفتی روسیه به شرط دارا بودن برخی الزامات، می توانند از سقف قیمتی معاف شوند.
رسانه آمریکایی نوشته به علت مشکلات فنی در میادین نفتی ونزوئلا و همچنین تحریم‌های آمریکا نمی‌توان انتظار داشت با صدور مجوز و معافیت جدید، نفت ونزوئلا به سرعت وارد بازارهای آمریکا و جهان شود.
وزارت خارجه ترکیه از اقدام دولت آمریکا برای تمدید معافیت تحریم تسلیحاتی قبرس ابراز نارضایتی کرد.
معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، به دلیل موقعیت استراتژیک، موقعیت ویژه‌ای را برای کاهش تأثیرات تحریم های اقتصادی فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده کرد.
مذاکرات هسته‌ای و دیپلماتیک میان واشنگتن و پیونگ یانگ از ۲۰۱۹ بر سر گستره معافیت کره شمالی از تحریم‌های غرب و امتیاز‌های متقابلی که این کشور دریافت خواهد کرد، به حال تعلیق درآمده است.
اعضای کنگره اعلام کرده‌اند که انتظار تمدید این معافیت‌ها را داشتند و وزارت خارجه روز جمعه در این رابطه به قانون‌گذاران اطلاع‌رسانی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ