بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، از بعداز ظهر افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و با احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از آنکه باران کوثری در نقش پروین اعتصامی در یک سریال شبکه نمایش خانگی ظاهر شد، اکنون با همان شمایل در نقش فروغ فرخزاد در فیلمی به کارگردانی پدرش ظاهر شده است اما نکته قابل تامل اینکه اگرچه چهره او تا حدودی شبیه پروین اعتصامی بود اما نه چهره و نه فرم او شباهتی به فروغ فرخزاد ندارد.
بررسی آخرین قرارداد اسپانسری باشگاه استقلال که پاییز سال گذشته به پایان رسید نشان می دهد آبی‌پوشان در ۹ ماه اخیر بدون حامی مالی و البته بدون درآمدزایی در رقابت های لیگ برتر شرکت کرده‌اند.
پس از عقب‌نشینی خفت‌بار اشغالگران از جنین، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که مقاومت فلسطین در غزه بامداد چهارشنبه، اراضی اشغالی را آماج حمله راکتی قرار داده است.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با تاکید بر احتمالی بودن پیش‌بینی‌های هواشناسی و شش ماهه بودن بازه زمانی پیش‌بیتی‌های فصلی اظهار کرد: ورود هر بار پدیده ال‌نینو لزوماً باعث ترسالی و هر لانینا منجر به کاهش بارندگی‌ها نمی‌شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان سال جاری بر خلاف تابستان سال گذشته، سال چندان خوبی از نظر بارندگی نیست. به لحاظ دمایی نیز گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود و هم مقدار کلی دریافت بارش نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به نرمال کمتر پیش‌بینی می‌شود.
جاده چالوس دارای ۲۰۶ «نقطه پرخطر» به لحاظ استعداد بالای بروز حوادث طبیعی است؛ به‌طوری‌که در هر کیلومتر از این مسیر، ۳۳/ ۱موقعیت ریزش سنگ و بروز سیل، شناسایی شده است. با وجود این «ریسک بالای تردد در محور چالوس»، سال۹۸ یک تیم مطالعه فنی از دولت، با تشخیص «خوردگی، نم‌زدگی و تخریب ۴۵درصد از پل‌های مسیر» و اعلام آدرس پهنه‌های در خطر ریزش دیواره‌کوه، «شرط ادامه استفاده از جاده را به انجام دو عملیات منوط می‌کند.» آیا باران سنگ در حال‌حاضر و تلفات انسانی به معنای نتیجه منفی عملیات است یا بیانگر عدم انجام عملیات؟
احد وظیفه، درباره تاثیرات جریان دورپیوند «ال‌نینو» بر شرایط دمایی ایران در تابستان اظهار کرد: جریان «ال‌نینو» در فصل تابستان می‌تواند برای ایران تاثیرات دمایی بگذارد و تاثیری در بارندگی‌ها ندارد چراکه در فصل تابستان بارش باران یک امر طبیعی و معمول نیست و درصد عمده‌ای از بارندگی‌ها در فصل پاییز، زمستان و بهار به‌ویژه نیمه اول بهار رخ می‌دهد.
ربیعی نوشت: در تحلیل ابعاد اقتصادی ناآرامی‌های اخیر توجه به چندبعدی بودن آثار ضروری است. بعد زمانی آثار، بعد مقیاس و بعد جامعیت. یافته‌های حاصل از گفتگو با تعدادی از کنشگران اقتصادی نشان می‌دهد از منظر بعد زمانی، برخی آثار اقتصادی این بحران اجتماعی، آثار کوتاه‌مدت بوده است که به سرعت و در روز‌های پس از بحران قابل رویت بوده در حالی که برخی آثار میان و بلندمدت است و در لایه‌های پایین‌تر و با فاصله زمانی مشخص می‌شود.
امسال نیز با وجود شرایط اقتصادی، در فضای عمومی کوشش برای تداوم این دورهمی در پایان پاییز و آغاز زمستان مشهود است و امشب بسیاری از فرزندان خودشان را به پدران و مادرانشان‌ رسانده‌اند که شبی را دورهم به خوشی بگذارنند.
امسال نیز با وجود شرایط اقتصادی، در فضای عمومی کوشش برای تداوم این دورهمی در انتهای پاییز و آغاز زمستان مشهود است و امشب بسیاری از فرزندان خودشان را به پدران و مادرانشان‌ رسانده‌اند که شبی را دور هم به خوشی بگذارنند.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در میمه، گفت: فعالیت امواج متناوب بارشی طی روز شنبه ۲۶ آذر بارندگی در استان فراگیر می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در انجا فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.
اهواز - بارش نخستین باران پاییزی موجب کدر شدن آب شرب در برخی از شهرهای استان خوزستان و بروز مشکلاتی برای مردم شد.
اهواز - اولین بارش تقریباً مناسب پائیزی کافی بود که آب شرب شهرهای مختلف خوزستان گل آلود شده و به رنگ شکلاتی دارید و تبدیل به معضلی برای مردم شود.
شهروندان در استان فارس، از صبح پنجشنبه ۱۲ آبان شاهد بارش نخستین باران پائیزی و سرد شدن هوا بودند. منبع: اصلاحات نیوز
اهواز - در چند سال اخیر اولین باران پاییزی در خوزستان باعث تنگی نفس برخی از مردم و هجوم بیماران به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی می‌شود.
سخنگوی صنعت آب مشخصا اعلام می‌کند که پایتخت کشور تنها برای ۳ ماه ذخیره آب آشامیدنی دارد اما این تنها بخشی از بحران است. او در ادامه اظهارات خود به احتمالی نگران کننده درباره بارندگی‌های پاییز هم عنوان کرد احتمال بارش‌های زیر نرمال در پاییز بالاست.اما این تمام ماجرا نیستاز سوی دیگر گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که ۱۷ کشور در دنیا دچار تنش‌های آبی هستند و ایران نیز جزو ۹ کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است.علاوه بر این افزایش حجم استفاده از سوخت مازوت و فرونشست زمین هم در ایران نگران کننده است.فرو نشستی که در جهان بر حسب میلیمتر است، اما در ایران با سانتی متر گزارش می‌شود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش نخستین باران پاییزی در فریدون شهر و بوئین و میاندشت در غرب استان خبر داد.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: بارش باران پاییزی در آزادراه تهران-شمال به ویژه قبل از تونل ۱۶ شدید گزارش می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های تهران و سمنان، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌شود.
پرسپولیس در آستانه فصل پاییز با بحران زمین تمرین مواجه شده است.
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران برای اجرا در یکی از روزهای پاییز خبر داد.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی اعلام کرد: انتظار ما پاییز کم‌بارش و بارش‌هایی کمتر از نرمال است. علاوه بر کم بودن میزان بارش‌ها، زمان آغاز آن‌ها نیز دیرتر خواهد بود چراکه فعالیت‌های سامانه مانسون زیاد است و فعالیت این سامانه، ورود سیستم‌های بارشی به کشور را با تاخیر مواجه می‌کند و به همین دلیل نیز بارندگی‌ها دیرتر شروع می‌شوند و شاید بارش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته که کمتر از نرمال بود هم کمتر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ