احد وظیفه، درباره تاثیرات جریان دورپیوند «ال‌نینو» بر شرایط دمایی ایران در تابستان اظهار کرد: جریان «ال‌نینو» در فصل تابستان می‌تواند برای ایران تاثیرات دمایی بگذارد و تاثیری در بارندگی‌ها ندارد چراکه در فصل تابستان بارش باران یک امر طبیعی و معمول نیست و درصد عمده‌ای از بارندگی‌ها در فصل پاییز، زمستان و بهار به‌ویژه نیمه اول بهار رخ می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای بهداشت خواب این است که یک برنامه روتین قبل از خواب و یک ساعتِ خواب ثابت تعیین کنید و به آن پایبند باشید. رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت معین، حتی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات، می‌تواند به تنظیم ساعت داخلی بدن و بهبود کیفیت خواب کمک کند.
فصل تابستان امسال اکثر کشور‌های اروپا ترکیبی است از باران‌های شدید، سیل‌های ناگهانی و آتش‌سوزی‌های گسترده که همزمان اتفاق می‌افتند و تعداد اندکی از کشور‌های قاره سبز از آب و هوای شدید و عجیب و غریب امسال در امان بوده‌اند.
معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور درباره خطرات کاهش سطح املاح در بدن به دنبال بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: تمام واکنش‌های بدن و عملکرد سلول به سلول ما وابسته به سطح سدیم و پتاسیم بدن است که حتی تغییرات اندک در آن، بدن را دچار علائم شدیدی خواهد کرد؛ پس باید مراقب باشیم در جایگزین کردن مایعات همراه با آب، نمک هم مصرف شود.
یکی از مسائلی که به تشدید گاز ازن کمک می‌کند تبخیر بنزین و فرآورده‌های نفتی است. برای جلوگیری از این وضعیت در ایران طرحی به نام «کهاب» در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قرار دارد که به نظر می‌رسد آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. کهاب در واقع مخفف شده «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» است که هدف آن از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری است.
به اعتقاد کارشناسان این شرایط به پدیده تغییر اقلیم و گرمایش جهانی زمین بر می‌گردد که شاید رسیدگی به آن هم تا حدودی دیر شده باشد، اما اگر می‌خواهیم همگی با هم برای حل بحران آب و هوایی کاری کنیم و انقراض‌های در حال افزایشی را که روز به روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شوند، متوقف کنیم و مانع خشک شدن رودخانه‌ها و تالاب‌های بیشتری شویم، باید همگی مسئولیت خود را بپذیریم در غیر این صورت حتی از غول چراغ جادو هم کاری برنمی‌آید.
اصفهان- معاون اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: افزایش دمای هوای اصفهان در تابستان امسال بی سابقه و پدیده نادر نیست و بازگشت النینو استان و کشور را درگیر تابستانی گرم‌تر از معمول کرده است.
بازار نقل و انتقالات تابستانی بی‌صبرانه در انتظار انتقال کیلیان امباپه است تا دنیای فوتبال تابستانی رکوردشکن را رقم بزند.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: میانگین پهنه‌ای دمای کشور از ابتدای تیرماه تا کنون به ۳۰.۱ درجه سلسیوس رسیده که یک درجه گرم‌تر از نرمال است.
پایان فصل فوتبال مساوی بود با شروع فصل عروسی و گروهی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال در این تابستان ازدواج کردند.
کای هاورتز، ستاره جدید آرسنال، در فاصله 10 روز پس از پیوستن به این باشگاه اعلام کرد که به زودی ازدواج خواهد کرد.
تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که تا پایان تابستان متوسط دمای هوا در سطح استان تهران ۰.۵ تا ۱ و حتی برای نیمه‌جنوبی استان ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال خواهد بود.
تونی کروس، ستاره آلمانی رئال مادرید، در تعطیلاتش مشغول رسیدگی به کودکانی است که در آکادمی او سرگرم یادگیری اصول فوتبال هستند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان سال جاری بر خلاف تابستان سال گذشته، سال چندان خوبی از نظر بارندگی نیست. به لحاظ دمایی نیز گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود و هم مقدار کلی دریافت بارش نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به نرمال کمتر پیش‌بینی می‌شود.
بارسلونا در نقل و انتقالات تابستانی با وضعیت بغرنجی مواجه است و درحالیکه با محدودیتهای شدید مالی روبرو است در چند پست به بازیکنان جدید نیاز دارد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تابستان گرم‌تر از معمول در اصفهان در سال جاری خبرداد.‌
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: نمی‌توان به صورت دقیق از همین حالا بتوان گفت دمای هوای تابستان امسال دقیقا چند درجه از میانگین بلندمدت بیشتر خواهد بود، اما در این که تابستان سال جاری متوسط دمای هوای کشور حتما از شرایط نرمال گرم‌تر خواهد بود، هیچ شکی وجود ندارد.
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد سفر می کند.
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد خواهند آمد.
درحالیکه رویای اصلی بلوگرانا برای تابستان امسال بازگشت لئو مسی است اما بارسا منتظر ورود یک ستاره جذاب دیگر هم خواهد بود: ایلکای گوندوگان از منچسترسیتی.
متئو آلمانی، مدیر بخش فوتبال بارسلونا، در پاسخ به سوالی در مورد جذب لیونل مسی، وعده داد که تابستانی جذاب و هیجان‌انگیز در انتظار هواداران بارسلوناست.
یک پدیده‌ی عجیب و غریب در یخچال‌های طبیعی آمریکای شمالی در فصل تابستان قابل شناسایی است. در اواخر بعد از ظهر ماه‌های گرمتر تابستانی، تعداد زیادی کرم‌های یخ سیاه کوچک و مرموز از خانه‌ی یخ‌زده‌شان بیرون می‌آیند، اما هیچ‌کس واقعاً دلیل آن را نمی‌داند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ