کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های تهران و سمنان، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای امروز در آذربایجان غربی و کردستان رگبار پراکنده و در نوار شرقی کشور وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار پیش‌بینی میشود.
اصفهان- بارش رگباری باران همراه با وزش باد شدید عصر امروز شهر اصفهان را فرا گرفت و منجر به جاری شدن روانآب در معابر عمومی شد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها توصیه کرده است.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روز جاری ۸ استان کشور با بارش باران و رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک از چهارشنبه تا شنبه (۲۸ تا ۳۱ تیر) خبر داد.
حدود 20 مسابقه که برای روز سوم برنامه ریزی شده بود، لغو شدند، ویمبلدون در تلاش برای تکمیل آنها بود اما باران شدید اختلال در برنامه مسابقات ایجاد کرد.
به گزارش کارشناس هواشناسی کشور: برای امروز بارش پراکنده باران در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با تاکید بر احتمالی بودن پیش‌بینی‌های هواشناسی و شش ماهه بودن بازه زمانی پیش‌بیتی‌های فصلی اظهار کرد: ورود هر بار پدیده ال‌نینو لزوماً باعث ترسالی و هر لانینا منجر به کاهش بارندگی‌ها نمی‌شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان سال جاری بر خلاف تابستان سال گذشته، سال چندان خوبی از نظر بارندگی نیست. به لحاظ دمایی نیز گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود و هم مقدار کلی دریافت بارش نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به نرمال کمتر پیش‌بینی می‌شود.
دوشنبه (۲۲ خردادماه) نیز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، لازم به ذکر است از امروز تا جمعه (۱۸ تا ۱۹ خردادماه) در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و امروز (۱۸ خردادماه) در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.
به گزارش کارشناس هواشناسی؛ امروز در استان‌های شمالی کشور، آذربایجان غربی و شرقی و در ارتفاعات البرز امروز بعد از ظهر بارش باران اتفاق خواهد افتاد.
مسجدالنبی در سحرگاه امروز بارانی شد و زائران را غافلگیر کرد.
باران‌های سیل آسا به دنبال خشکسالی طولانی‌مدت، خیابان‌های اسپانیا را به رودخانه‌هایی تبدیل کرد که خودروها و تعدادی از عابران پیاده را در آب فروبرد.
هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه، درباره تاثیرات جریان دورپیوند «ال‌نینو» بر شرایط دمایی ایران در تابستان اظهار کرد: جریان «ال‌نینو» در فصل تابستان می‌تواند برای ایران تاثیرات دمایی بگذارد و تاثیری در بارندگی‌ها ندارد چراکه در فصل تابستان بارش باران یک امر طبیعی و معمول نیست و درصد عمده‌ای از بارندگی‌ها در فصل پاییز، زمستان و بهار به‌ویژه نیمه اول بهار رخ می‌دهد.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در میمه، گفت: فعالیت امواج متناوب بارشی طی روز شنبه ۲۶ آذر بارندگی در استان فراگیر می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در انجا فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.
اهواز - بارش نخستین باران پاییزی موجب کدر شدن آب شرب در برخی از شهرهای استان خوزستان و بروز مشکلاتی برای مردم شد.
اهواز - اولین بارش تقریباً مناسب پائیزی کافی بود که آب شرب شهرهای مختلف خوزستان گل آلود شده و به رنگ شکلاتی دارید و تبدیل به معضلی برای مردم شود.
شهروندان در استان فارس، از صبح پنجشنبه ۱۲ آبان شاهد بارش نخستین باران پائیزی و سرد شدن هوا بودند. منبع: اصلاحات نیوز
اهواز - در چند سال اخیر اولین باران پاییزی در خوزستان باعث تنگی نفس برخی از مردم و هجوم بیماران به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی می‌شود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش نخستین باران پاییزی در فریدون شهر و بوئین و میاندشت در غرب استان خبر داد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: بارش باران پاییزی در آزادراه تهران-شمال به ویژه قبل از تونل ۱۶ شدید گزارش می‌شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی اعلام کرد: انتظار ما پاییز کم‌بارش و بارش‌هایی کمتر از نرمال است. علاوه بر کم بودن میزان بارش‌ها، زمان آغاز آن‌ها نیز دیرتر خواهد بود چراکه فعالیت‌های سامانه مانسون زیاد است و فعالیت این سامانه، ورود سیستم‌های بارشی به کشور را با تاخیر مواجه می‌کند و به همین دلیل نیز بارندگی‌ها دیرتر شروع می‌شوند و شاید بارش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته که کمتر از نرمال بود هم کمتر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ