مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب مؤسسه تحقیقات آب گفت: دو آزمایشگاه "پایلوت فناوری صنعت آب" و "آزمایشگاه سنجش کیفی پارامترهای فاضلاب" در این مؤسسه راه‌اندازی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر خبر داد: ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی حاصلخیز درجه یک و دو این مؤسسه در دو دهه اخیر برای توسعه شهری از دسترس خارج شده است.
جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست، به Live Science گفت که مناظر کارست بسته به آب و هوای اطراف از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند.
پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با هدف هم‌افزایی بیشتر در بخش کشاورزی تفاهم نامه امضا کردند.
تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امضا شد.
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: باید از شیوع بیشتر صید بی‌رویه و غیرمجاز در این آب‌ها جلوگیری کرد.
رئیس موسسه تحقیقات برنج کشورگفت: با همکاری معاونت زراعت و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، طرح‌هایی برای افزایش عملکرد تولید برنج در خشکه‌کاری با سیستم آبیاری قطره‌ای در دست انجام است.
رشت- رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با تاکید بر اینکه حفظ سنت شالیکاری در استان ضرورت دارد، گفت: اشتغال، اقتصاد و معیشت گیلان وابسته به کشاورزی بوده و باید این سنت ماندگار حفظ شود.
اسماعیل زادحسن  گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک پروژه مشترک با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اجرا می‌کند که مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور مجری آن است.
رییس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: مطالعات روی ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.
در سال ۲۰۱۷ بود که زمین‌شناسان این قاره که در تمام این مدت از دیدرس پنهان بود را پیدا کردند. حالا بخش عمده‌ای از قاره کشف شده زیر آب است و زمین‌شناسان موسسه تحقیقاتی Zealand Crown، از آن به عنوان نمونه‌ای یاد می‌کنند که نشان می‌دهد که چطور ممکن است چیزی به این واضحی تا مدت‌ها از دید‌ها پنهان مانده و سال‌ها طول بکشد تا کشف شود. تولوچ در این باره توضیح داده: «ما هنوز موفق به درک کامل این موضوع نشده‌ایم که چرا زلاندیا از گوندوانا دور شده است.»
سفیر تاجیکستان به همراه هیات همراه از بخش‌های مختلف موسسه بازدید کرد.
محققان مؤسسه تحقیقات سرطان لندن در مطالعه اخیرشان روش جدیدی را برای کمک به پیشگیری از سرطان پستان کشف کردند.
رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: تغییرات اقلیمی، سبب شده از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ پوشش سطحی یخچال‌های طبیعی کشور که منبع تأمین آب رودخانه‌ها هستند، حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.
رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: تغییر اقلیم از طرف دیگر سبب افزایش سطح آب در جنوب کشور شده و ما با دو پدیده کاهش در شمال و افزایش تراز آب در جنوب روبرو خواهیم شد.
تحقیقات و نظرسنجی جدید مؤسسه «کوئینیپیاک» نیز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان و احزاب مستقل آمریکا بر این باورند که بایدن به شیوه‌ای نامناسب این اسناد محرمانه را مدیریت کرده است.
تفاهم‌نامه همکاری بین حوضه آبریز رودخانه اترک و حوضه‌های شمالی و موسسه تحقیقات آب به‌منظور حل مشکلات هیدرولیکی و اکولوژیکی دریای خزر به امضا رسید.
محمدرضا کاویان پور گفت: راه اندازی دو آزمایشگاه مهم و کاربردی بخش آب کشور در این موسسه افق‌های تازه‌ای در زمینه تحقیقات و آزمایش های منابع آبی باز می کند.
مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو برای این هفته وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز کشور را پیش‌بینی و اعلام کرد: حوضه آبریز دریای خزر بالاترین میزان بارش در بین حوضه‌های اصلی را خواهد داشت.
رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور گفت: فضا دو قطبی و سیاسی شده است؛ کسی که طرفدار سیاست‌های جمعیتی است متعلق به یک جناح است و کسی که مخالف سیاست‌های حاکمیت است با سیاست‌های جمعیتی مخالف است.
موسسه تحقیقات آب برای هفته پیش رو وقوع بارش در برخی حوضه‌های آبریز کشور را پیش‌بینی و اعلام کرد: در هفته نخست سال آبی جدید حوضه آبریز دریای خزر بارش بیشتری دارد.
پروفسور «یوهان راکستروم» مدیر موسسه تحقیقات تاثیر آب و هوا پوتسدام در آلمان که بخشی از تیم تحقیقاتی بوده می‌گوید: جهان به سمت ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد گرمایش جهانی پیش می‌رود. این امر زمین را در مسیر عبور از چندین نقطه اوج خطرناک قرار می‌دهد که برای مردم سراسر جهان فاجعه بار خواهد بود. برای حفظ شرایط قابل زندگی بر روی زمین و ایجاد جوامع باثبات ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از عبور از نقاط اوج انجام دهیم.
رئیس موسسه تحقیقات آب یکی از اثرهای مدیریت غلط عرضه و تقاضا را از بین رفتن ظرفیت یخچال های طبیعی کشور برشمرد و گفت: کاهش ظرفیت یخچال‌های طبیعی به مشکلات آب کشور دامن زده است.
موسسه تحقیقات آب اعلام کرد که هفته آینده بالاترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه ۱۸ میلی‌متر و متوسط محدوده صفر میلی‌متری رخ خواهد داد.
مقامات مؤسسه تحقیقات هوا و فضا کره جنوبی (KARI) در بیانیه‌ای اعلام کردند: مدارگرد مسیریاب ماه که با نام دانوری (Danuri) نیز شناخته می‌شود، نخستین گام برای اطمینان یافتن از توانایی اکتشاف فضایی و تایید آن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ