رییس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: مطالعات روی ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پیش بینی شده درسال نخست اجرای الگوی کشت وارتقا بهروری که ازمهر ماه سال گذشته آغاز شد۳ میلیارد متر مکعب صرفه جویی درمصرف آب داشته باشیم
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر عزم جدی در اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در کشور تاکید کرد.
قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از آمادگی این صندوق برای حمایت از اجرای الگوی کشت محصولات باغی در سال جاری خبر داد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استمرار در اجرای برنامه الگوی کشت، هدفگذاری شورای راهبردی تحقیقات آب و خاک است.
یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: بهره برداری‌های غیراصولی از منابع آب زیرزمینی و کشت محصولات با راندمان پایین مصرف آب، موجب شده علاوه بر اتلاف آب، تولید محصولات استراتژیک در اولویت قرار نگیرد.
یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی ۶ دهه زمین های کشاورزی در اروپا بزرگتر و در ایران چند برابر کوچکتر شده اند. این تهدیدی برای امنیت غذایی نسل آینده کشور به شمار می رود.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت برای ۱۵ محصول اساسی نیاز به ۷۲ همت منابع مالی و ۶۰ همت تسهیلات دارد.
۲.۳ میلیون تن کود یارانه‌ای تاکنون برای تولید محصولات اساسی و اجرای الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
اراک- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای سند الگوی کشت سالانه ۳ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اصلاح اجرای الگوی کشت در تمام استان‌های کشور تقریبا ۱۵ محصول اساسی را در دستور کار قرار دادیم.
بستن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز از سوی وزارت نیرو یکی از الزامات اصلاح الگوی کشت در کشور است.
مدیر گروه ذرت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ۱۲ میلیون تن ذرت دانه‌ای مورد نیاز کشور، تنها یک میلیون تن آن تولید داخل است، ابراز امیدواری کرد که با اجرای الگوی کشت تولید افزایش یابد.
شاهرود- دولت بر روی توسعه الگوی کشت نوین تاکید دارد اما کارشناسان اعتقاد دارند که برای نیل به این منظور نیاز به اعمال مشوق‌ها و همچنین ارتقای ترویج جهاد کشاورزی است.
شاهرود- دولت بر روی توسعه الگوی کشت نوین تاکید دارد اما کارشناسان اعتقاد دارند که برای نیل به این منظور نیاز به اعمال مشوق‌ها و همچنین ارتقای ترویج جهاد کشاورزی است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ابلاغ سند الگوی کشت، گفت: علاوه بر تهیه یک پیوست فرهنگی و ترویجی برای اجرای این سند، باید مشوق‌های لازم نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: بخشی از منابع این بانک در قالب تسهیلات به اجرای طرح الگوی کشت اختصاص خواهد یافت.
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: بخشی از منابع این بانک در قالب تسهیلات به اجرای طرح الگوی کشت اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم آبیاری نوین یک راهکار در راستای تحقق اجرای طرح الگوی کشت در کشور است.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تامین آب و تعیین آب‌بها را از موضوعات مهم در اجرای الگوی کشت دانست و بر همکاری وزارت نیرو در این زمینه تاکید کرد.
محمد قربانی گفت: برای اجرای الگوی کشت یک بسته حمایتی جذاب مبتنی بر داشته‌های وزارت جهاد کشاورزی طراحی و آماده شده است.
­ساداتی نژاد با بیان اینکه تنها راه غلبه بر مشکلاتی مانند کم آبی یا نابسامانی در تولید محصولات کشاورزی اجرای الگوی کشت است،گفت:برای اجرای الگوی کشت باید به کشاورزان یارانه کشت دهیم.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تدوین و اجرای طرح پایداری خودکفایی تولید گندم در قالب الگوی کشت خبر داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم گفت: اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی به معنای نجات کشور است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ