رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر خبر داد: ۱۷۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی حاصلخیز درجه یک و دو این مؤسسه در دو دهه اخیر برای توسعه شهری از دسترس خارج شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر حفظ و حراست همه‌جانبه از اراضی کشاورزی در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشود در آینده نه‌چندان دور با چالش جدی در حوزه امنیت غذایی روبه‌رو می‌شویم.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از تشدید برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: تغییر کاربری سبب نابودی اراضی کشاورزی و تولیدی استان می شود.
یک کارشناس مرکزپژوهش‌های مجلس گفت:کشورهای توسعه‌یافته ابتدا اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی کرده سپس سند ۶ دانگ مالکیت صادر می‌کنند؛ در ایران برعکس عمل شده و هزینه بالایی به دولت تحمیل می شود.
همکاری فراز کمالوند و رضا مهاجری در خیبر خرم آباد خاطرات جالبی را برای این دو چهره فوتبالی تجدید می کند.
کاربری در این رابطه نوشت: تقریبا دو ماهه که ساعت ۵ صبح بیدار میشم و کار می‌کنم و هر بار تعجب می‌کنم که چرا باید ساعت پنج صبح گنجشکا بخونن و همه جا مثل سر ظهر روشن باشه.
رییس سازمان امور اراضی گفت: در قانون حفظ کاربری مجازات متخلفان نخست قلع و قمع و اعاده به وضع سابق و دوم جزای نقدی یک تا سه برابر ارزش زمین دیده شده است.
رشت - رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها در اراضی باغی کاهش پیدا کرده است، گفت: تغییر کاربری باغات چای با نظارت متولیان امر و تشکیل کمیسیون‌های مربوطه صورت می گیرد.
یک کارشناس حوزه حکمرانی گفت: طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی خرد نه‌تنها مانع بزرگی برای تجمیع ویکپارچه‌سازی اراضی خواهد بود بلکه به تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آینده نه‌چندان دور می‌انجامد.
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: سال گذشته بر اساس رای دیوان عالی کشور اگر از عمر تغییر کاربری ۳ سال گذشته و کاری انجام نشده باشد دیگر مشمول قوانین کیفری کشور نمی شود.
افزایش چشمگیر آمار حملات مسلحانه در مدارس آمریکا، این کشور را به فکر راه چاره انداخت؛ راه‌حلی شبیه به پاک کردن صورت مساله!
چنانچه ساخت و ساز صورت‌گرفته بر خلاف اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی باشد و استاندارد‌های لازم در آن رعایت نگردیده و استحکام بنای آن توسط شهرداری تأیید نگردد و یا تجاوز به معابر شهر و یا املاک مجاور و یا پیش‌آمدگی داشته باشد و یا تغییر کاربری باغات و فضای سبز صورت گرفته باشد، حکم صادره توسط کمیسیون لازم‌الاجرا است.
سیری در تشخیص اینکه قصد ارسال پیامک و یا تماس با چه کسی را دارید، بسیار ماهر است، اما می‌توانید با افزودن نام‌های مستعار مانند «مامان» به مخاطبین خود، این روند را تسریع کنید.
اصفهان – تغییرات صورت گرفته در چهارباغ عباسی مردم اصفهان را دلواپس این محور تاریخی کرده و زمزمه هایی از سواره راه شدن این گذر فرهنگی به گوش می رسد.
بودجه سال آینده تهران براساس آنچه شهرداری طراحی کرده، به شکلی خیره‌کننده بر مدار «تغییر کاربری» تنظیم شده است. جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۲ تهران نشان می‌دهد، کل دخل و خرج شهرداری نزدیک به ۵۶درصد افزایش یافته اما «درآمد پیش‌بینی‌شده از محل تغییرکاربری» ۱۲۷درصد نسبت به امسال رشد کرده است. همچنین درآمد حاصل از انواع عوارض ساختمانی نیز رشد ۸۵درصدی از خود نشان می‌دهد. سال آینده قرار است بیش از یک‌پنجم منابع مالی شهرداری از محل «مجوز تغییرکاربری» تامین شود. آیا مدیریت شهری، روی رونق مسکن حساب باز کرده است؟
رشت- فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی و انفال باید به سمت مردم محوری سوق پیدا کند، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای امنیت غذایی است.
رشت- فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی و انفال باید به سمت مردم محوری سوق پیدا کند، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای امنیت غذایی است.
روز گذشته ویدیویی از مهرداد محمدپور، قهرمان تنیس روی میز معلولین منتشر شد که لحظه توقیف خودروی پرایدش را گزارش می کرد!
فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از شناسایی و برخورد با هزار و ۱۷۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور از شناسایی و برخورد با هزار و ۱۷۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی خبر داد.
استادیوم 974 یکی از ورزشگاه‌هایی است که توجه بسیاری اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است.
رشت- معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری اراضی در حاشیه شهرها را نگران کننده عنوان کرد و گفت: تحقیق، آموزش و دانش محوری در حوزه آب و خاک در اولویت قرار دارد.
رئیس سازمان امور اراضی گفت: در طول یکسال گذشته ٧۴ هزار و ٧٣٨ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده است.
پیرو رأی وحدت رویه دیوان عالی در خصوص آنی بودن بزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها، حجت ‎الاسلام مرتضوی مقدم در جهت صیانت از کاربری اراضی مذکور، بخشنامه ‎ای خطاب به روسای دادگستری صادر کرد.
با توجه به الزامات قانونی، یک امتیاز محسوب می‌شود و تغییر سینما از کاربری فرهنگی به کاربری تجاری صرف، دستاورد مالی قابل توجهی برای مالکان و البته ضایعه‌ای برای اهالی فرهنگ رقم می‌زند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ