جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست، به Live Science گفت که مناظر کارست بسته به آب و هوای اطراف از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان این گونه جدید از مارمولک را که در جنگل‌های ماداگاسکار کشف شده، «استاد استتار» توصیف کرده‌اند. این جانور مثل سایر گونه‌های مشابه خود توانایی تغییر رنگ بدن در هنگام استرس را دارد.
این گونۀ جدید از بزمجه که تنها در تعدادی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می‌کند، تا ۶۰ سانتیمتر رشد می‌کند و ویژگی جالبش پنجه‌های بلند و زبان آبی‌رنگ آن است.
بقایای کودکی خردسال در منطقۀ پین در شمال لهستان کشف شده که زیر پای چپ او قفلی مثلثی‌شکل وجود دارد. باستان‌شناسان معتقدند که این قفل نوعی طلسم برای جلوگیری از «بازگشت مرده» و آسیب زدن به زندگان بوده است.
محققان گونه کوچک و جدیدی از آفتاب پرست را با نام «نانو آفتاب پرست» کشف کرده‌‌اند که با طول بدن کوچکی که دارد در واقع کوچکترین خزنده جهان محسوب می‌شود.
سوسک‌های همه‌چیزخوار حدود ۳۰۰۰۰۰ گونه هستند که ۹۰ درصد سوسک‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند را تشکیل می‌دهند.
مطالعه تیمی از باستان‌شناسان جزئیات جالبی درباره شکل سازه‌های زیرزمینی در اختیار مخاطبان قرار داده و اطلاعاتی را درباره یک شهر معنوی، که توسط مردمان زاپوتک در عصر پیش-اسپانیایی در این دوران ساخته شده، آشکار می‌سازد.
شاید انتظار داشته باشیم که قدیمی‌ترین گنجینۀ طلایی جهان در جایی مثل سومر یا مصر کشف شده باشد؛ اما در واقع شهر وارنا در کشور بلغارستان جایی است که این کشف حیرت‌انگیز در آن اتفاق افتاد.
در بین صد‌ها شیء ۶ هزارسالۀ یافت شده در «غار گنج‌ها» در فلسطین، ۱۰ تاج برنزی هم وجود داشت که قدیمی‌ترین تاج‌های شناخته شده در دنیا به حساب می‌آیند.
میان اشیای سالمی که کارشناسان کشف کردند، سرامیک، کاسه برنزی، تیر، نیزه و تعدادی شمشیر به چشم می‌خورد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد و گفت:متهم با ایجاد صفحه جعلی زندگی زوج جوان را به هم ریخت.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد مثله شده زن حدوداً ۲۵ ساله‌ای داخل چندین پلاستیک زباله مواجه شدند که قربانی یک جنایت شده بود؛ گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت از زمان قتل زن جوان ۴ تا ۵ ساعت گذشته است.
موزائیکی بزرگ که قهرمان افسانه ‌ای تروا را به تصویر می ‌کشد قهرمان شعر حماسی ویرژیل شاعر کلاسیک جمهوری روم در شهر عثمانیه در جنوب ترکیه کشف شده است. این موزاییک در حفاری پایه یک سایت ساخت و ساز کشف شد که بقایای یک ویلای رومی را نشان داد.
بیست گور انسان که بیشتر آن‌ها مردان جوان بودند در دو گروه مربوط به دو دوره‌ی زمانی مختلف این محوطۀ باستانی پیدا شدند.
گربه‌ها فقط به راه رفتن روی سفال اکتفا نمی‌کنند. مورد جالب‌تری که از ردپای گربه پیدا شد به سال ۲۰۱۳ و کشور کرواسی برمی‌گردد. در این سال یک کتاب قرون وسطایی مربوط به قرن پانزدهم میلادی در این کشور کشف شد که اثر راه رفتن یک گربه روی آن به جا مانده بود.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
خبرگزاری دولتی چین در اوایل این هفته گزارش خبر داد که باستان‌شناسان در چین توالتی را کشف کردند که احتمالاً یکی از قدیمی‌ترین توالت‌های کشف شده در جهان است.
خرابه‌های یک صومعه‌ی ۶۰۰ ساله در اسپانیا راز‌های قدیمی‌تری را در خودش پنهان کرده است، ازجمله ردپای یک دایناسور سه‌انگشتی.
در یک کهکشان میله‌ای، نواری از غبار و گاز در مرکز آن تشکیل شده است که اغلب در تصاویر به‌صورت نواری روشن دیده می‌شود. محققان می‌گویند که این ساختار با بالارفتن سن کهکشان رشد می‌کند؛ زیرا غبار و گاز به‌سمت مرکز کهکشان کشیده می‌شود. بنابراین دیدن یک کهکشان میله‌ای از دوران اولیه که جهان تنها 25 درصد از سن کنونی خود را داشته، قابل‌توجه است.
سارا خادم‌الشریعه، نفر اول شطرنج زنان ایران بدون حجاب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.
سارا خادم‌الشریعه، نفر اول شطرنج زنان ایران بدون حجاب در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است.
در مجموع، ۷۵۰ دندان کوسه از عمق ۵.۴ کیلومتری اقیانوس بیرون کشیده شد که متعلق به طیف وسیعی از گونه‌های شکارچی بودند.
کالبد شکافی مجازی یک کودک نوپای مومیایی شده در قرن هفدهم را به عنوان اولین پسر یک کنت قدرتمند اتریشی شناسایی کرد.
پولینسکی گفت که انگشت شست پای چپ قفل‌شده، این نظریه را تقویت کرد که او در زمان مرگ یک خون‌آشام محسوب می‌شده است!
با افزایش موج گرما در سراسر اروپا، یک بمب ۴۵۰ کیلوگرمی متعلق به جنگ جهانی دوم در بستر خشک‌شده یک رودخانه در ایتالیا کشف شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ