ایران هیچ گونه علاقه‌ای به آغاز جنگ با اسرائیل نداشت چه رسد به یک درگیری جهانی که سایر کشور‌ها را نیز وارد آن مناقشه سازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
هنوز هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که دونالد ترامپ با چه هدفی اسناد محرمانه و فوق محرمانه دولت را از کاخ سفید خارج کرده و در اقامتگاه شخصی‌اش در مارالاگو نگهداری می‌کرد. براساس گزارش‌های رسانه‌ای در میان اسنادی که نزد ترامپ نگهداری می‌شد اسنادی از قبیل برنامه حمله نظامی به کشور‌های دیگر، اسناد مرتبط با ارزیابی توانایی هسته‌ای دیگر کشور‌ها و ایالات‌متحده امریکا وجود داشته است.
سپهبد قرنی در اواخر سال۵۷ حمله عراق را پیش‌بینی می‌کرد و نگران شایعاتی بود که درآن روز‌ها درباره تضعیف و حتی انحلال ارتش به گوش می‌رسید که ارتش ایران از هر سو هدف قرار گرفته بود. قرنی یک برنامه همبستگی مردم با ارتش ترتیب داد. سربازان در خیابان‌های پایتخت رژه می‌رفتند و شعارمی‌دادند: «ارتش فدای مردم» و گروهی از مردم در پاسخ آن‌ها می‌گفتند: «مردم فدای ارتش.» هدف سرلشکر قرنی از این کار بردن ارتش به میان مردم و بالا بردن روحیه سربازان بود.
ژنرال ارشد آمریکایی با طرح ادعایی خصمانه از برنامه ریزی برای هدف قرار دادن نیروی قدس سپاه پاسداران ایران پس از حمله پهپادی به سوریه خبر داد.
سردار قاآنی روز شنبه در ایران بود و در روزهای اخیر سفری به سوریه نداشته است.
از بامداد امروز برخی شبکه‌های خبری و مجازی ادعا‌هایی درخصوص شهادت شماری از مسئولان ایرانی در دمشق و همچنین هدف قرار گرفتن مدرسه امام خمینی (ره) منتشر کردند که هیچ یک صحت ندارد. محل اصابت راکت چند ساختمان با مجتمع امام خمینی (ره) فاصله دارد و حتی شیشه‌های این مجتمع نیز آسیب ندیده است.
یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی و یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه مدعی شده که «چند شناور و پهپاد ایرانی در حمله به کامپو اسکوئر به کار گرفته شده‌اند».
یک مقام ایرانی اعلام کرد: تحقیقات اولیه از بلند شدن این پهپاد‌ها از داخل خاک ایران و در نزدیکی مکانی که هدف قرار گرفتند، حکایت دارد.
طبق این گزارش این سه کامیون بخشی از کاروان ۲۵ کامیون حامل مواد غذایی به قمصد سوریه از مسیر عراق بوده است. المیادین می‌گوید، این حملات خسارات انسانی نداشته، اما خسارات مادی برجای گذاشته است.
طبق این گزارش این سه کامیون بخشی از کاروان ۲۵ کامیون حامل مواد غذایی به قمصد سوریه از مسیر عراق بوده است. المیادین می‌گوید، این حملات خسارات انسانی نداشته، اما خسارات مادی برجای گذاشته است.
این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
سوخو-۳۵ روسی یک هواپیمای برتر هوایی با فلسفه طراحی متمایز و مناسب برای شکار سکو‌های دشمن است. در صورت رسیدن به این هدف، سوخو-۳۵ می‌تواند به راحتی از اف-۳۵ پیشی بگیرد و مانور دهد.
وزیر خارجه عراق گفت: ما پایبند به قانون عراق هستیم و نباید ایران در معرض حملاتی که مبدأ آن خاک عراق است، قرار بگیرد.
منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.
یک منبع عراقی گفت تانکرهای سوختی هدف قرار گرفته شده در مرزهای سوریه و عراق متعلق به ایران بوده، که برای کمک به مردم لبنان در حال عبور از گذرگاه مرزی القائم بوده اند.
به گزارش نیروهای نظامی سوریه یک پهپاد آمریکایی در حدود ۲۰۰ متری مرز عراق و سوریه ۲ تانکر حامل سوخت ایران را مورد هدف قرار داد.
مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید اعمال تحریم‌ها علیه ایران کافی نیست و باید شرکت‌های ایرانی که پهپاد تولید می‌کنند هدف حمله واقع شوند.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم و هدف از آن را تلاش مذبوحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای لطمه به امنیت و ثبات ایران توصیف کرد.
در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.
اوکراین مدعی شده در سه هفته گذشته روسیه با پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ ساخت ایران مناطقی از این کشور را هدف قرار داده، اما حمله به بیلا تسرکوا به مراتب نزدیک‌ترین حمله به کی‌یف بود.
روزنامه ایران نوشت: اقدامات تروریستی گروهک منافقین این حق را به ایران می‌دهد که جمهوری اسلامی مقر آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.
دقایقی پیش قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) مقر تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق را هدف عملیات آتش‌باری و حملات توپخانه‌ای قرار داد.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: هدف اصلی صدام از حمله به ایران، جدا کردن خوزستان از ایران و تجزیه کردن ایران بود. خود مردم عرب خوزستان هم در مقابل صدام ایستادگی کردند.
در تغییر رویکردی قابل توجه اسرائیل زیرساخت‌های غیر نظامی را در سوریه هدف حمله قرار می‌دهد. به دلیل حملات هوایی اسرائیل علیه دمشق ارسال کمک‌ها به سوریه برای دو هفته متوقف شد.
بایدن مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیرو‌های ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ