این ادعا در حالی رسانه ای شد که مقام های تهران اعلام کردند که پدافند هوایی ایران حمله سه کوادکوپتر کوچک به کارخانه مهمات سازی در شهر اصفهان، در مجاورت سایتی که به ادعای وال استریت ژورنال هدف تحریم های آمریکا قرار دارد را رهگیری و خنثی کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وال استریت ژورنال با بیان به اینکه «ایران، این پول نقد را به همان شیوه‌ای که از توافق هسته‌ای باراک اوباما و جان کری در سال ۲۰۱۵ نیز دریافت نمود، صرف خواهد کرد» به طرح ادعا‌هایی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و افزود: با این حال، این مبادله ممکن است اولین گام به سوی توافقی بزرگ‌تر برای احیای حداقل بخشی از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد.
وال‌استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی فاش کرده که یکی از افسران ارتش نیجر که سال‌ها تحت حمایت و آموزش ارتش آمریکا بوده، یکی از عناصر اصلی کودتای نظامی در نیجر است.
نخست، خبر وال‌‌‌استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس مبنی بر ارسال صدها توپ و یک میلیون گلوله جنگی و همچنین پهپادهای جدید از ایران به روسیه بود. وال‌استریت ژورنال گزارش کرده که طی۶ ماه گذشته، کشتی‌‌‌های باری بیش از ۳۰۰ هزار گلوله‌‌‌ توپخانه‌‌‌ای و یک میلیون گلوله از ایران به روسیه حمل کرده‌‌‌اند.
سفارت روسیه در واشنگتن به واکنش رسانه‌هایی آمریکایی به تایید حکم بازداشت خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال از سوی دیوان عالی مسکو، عکس‌العمل نشان داد.
برآوردهای تحلیلگران مؤسسه رِفینیتیو نشان می‌دهد که در پی بحران بانکی آمریکا، احتمالاً سود هر سهم شش بانک بزرگ این کشور در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یابد؛ بانک‌ها از ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) شروع به گزارش نتایج می‌کنند.
بر اساس گزارش طبقه‌بندی‌شده جدید و به‌روز شده وزارت انرژی ایالات متحده که توسط روزنامه وال‌استریت ژورنال به‌دست آمده، کووید احتمالا نتیجه نشت آزمایشگاهی بوده است.
یکشنبه شب لارنس نورمن، خبرنگار وال‌‌‌استریت ژورنال در توییتر از «شانس قابل‌توجه سفر گروسی به تهران» نوشت و همین مساله بار دیگر موضوع سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی به تهران را در صدر خبرها قرار داد و در رسانه‌‌‌های فارسی زبان بارها انتشار یافت.
خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در صفحه توئیتر خود نوشت: «ارزیابی من این است که در حال حاضر شانس زیادی برای سفر رافائل گروسی به تهران طی هفته آینده وجود دارد».
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد آلمان، فرانسه و آلمان ارتباطات قوی‌تر میان ناتو و اوکراین را راهی برای ترغیب کی‌یف جهت آغاز گفتگو‌های صلح با روسیه می‌دانند.
در معاملات شب گذشته بورس وال‌استریت بدترین جلسه معاملاتی در سال 2023 را به ثبت رساند.
رسانه‌‌‌ آمریکایی‌‌‌ وال‌استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که مقامات یک کشور همسو با ایالات متحده از همکاری جدید مسکو و تهران برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه خبر داده که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بسازد. به گزارش انتخاب به نقل از وال‌‌‌استریت ژورنال، این جدیدترین نشانه از تعمیق همکاری بین ایران و روسیه است.
صندوق‌های سرمایه ملی ذخایر خود را با افزایش قیمت نفت پس از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین، تقویت کردند و عربستان سعودی روزانه یک‌میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است. انتظار می‌رود آن‌ها حتی با کاهش قیمت‌های نفت به افزایش هزینه‌های خود در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری ادامه دهند.
تحلیلگران معتقدند که توان اروپا برای کاهش مصرف انرژی در زمستان جاری نشان می‌دهد که چگونه یک منطقه می‌تواند برای حمایت از اقتصادش در برابر شوک‌های انرژی خارجی محافظت کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بتواند به تهران سفر کند تا مسائل اختلافی با ایران را حل و فصل کند. با این حال رافائل گروسی تاکید کرده که مذاکرات در بن‌بست است و پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات ایران پیش‌تر تاکید کرده بودند که گروسی قرار است در آغازین روز‌های سال نو میلادی به تهران سفر کند. با این حال لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی تاکید کرده است که مطلقا هیچ برنامه مشخصی برای سفر مقامات آژانس با یا بدون گروسی در آینده نزدیک وجود ندارد.
روزنامه وال‌استریک ژورنال گزارش داد که تحریم‌های غرب باعث شده تا جریان صادرات نفت روسیه به سمت آسیا تغییرمسیر داده و کشورهای خاورمیانه هم صادرات خود به اتحادیه اروپا را افزایش دهند.
نشریه وال‌استریت ژورنال در آستانه دیدار تیم آمریکا و تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران، در گزارشی به حضور نظامی آمریکا در پایگاه قطر و تاثیر احتمالی آن بر نتیجه بازی پرداخته است!
فرزند ارشد مرحوم هاشمی ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر درخواست دبیر شورای عالی امنیت ملی از خانواده وی برای کمک به کنترل ناآرامی های اخیر را تکذیب کرد.
روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که در پی ناکارآمدی تحریم‌های موجود ، واشنگتن با تلاش‌های دیپلماتیک مخفیانه به دنبال افزایش فشارهای تحریمی علیه روسیه است.
در پی انتشار گزارشی در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال و ادعایی که در آن مبنی بر وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در خاورمیانه مطرح شده بود، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با همتای ایرانی خود در واکنش به این ادعا گفت، رسانه‌های غربی کارزاری برای ایجاد تنش‌زایی در منطقه خلیج فارس به راه انداخته‌اند.
براساس ادعای وال‌استریت ژورنال، عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است و بر همین اساس، ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه خاورمیانه، سطح آماده باش را افزایش داده‌اند.
نشریه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشت که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ضعف‌های صنایع دفاعی آمریکا و پاشنه آشیل این کشور در جنگ احتمالی با چین را برملا ساخته است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید مدعی شده که نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کند.
وال‌استریت ژورنال با اشاره به پاسخ مکتوبی که ایران درباره پیشنهاد‌های اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای به این نهاد اروپایی ارائه کرده، مدعی شد: تهران روز دوشنبه پاسخی برای اتحادیه اروپا که هماهنگ‌کننده مذاکرات است، فرستاد و در این پاسخ نه متن پیشنهاد اتحادیه اروپا را رد کرده و نه پذیرفته است.
اقتصادان و تحلیل‌گر سابق مسائل اقتصادی نشریه وال‌استریت ژورنال می‌گوید کارزار تحریمی غرب علیه روسیه نتیجه عکس داده و موجب شده اقتصاد روسیه به سمت خودکفایی حرکت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ