یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی فارسی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی و یک منبع بلندپایه نظامی در منطقه مدعی شده که «چند شناور و پهپاد ایرانی در حمله به کامپو اسکوئر به کار گرفته شده‌اند».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام‌های روس اعلام کردند که دیشب یک شناور انتحاری اوکراین در نزدیکی تنگه «کرچ» به کشتی غیرنظامی روسیه حمله کرده و باعث آسیب دیدن آن در قسمت موتور شد اما کشتی غرق نشده است.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گارد ساحلی اندونزی ادعا کرده یک نفتکش با پرچم ایران را به ظن انتقال غیر قانونی نفت توقیف کرده است.
گارد ساحلی اندونزی مدعی شد که یک نفتکش با پرچم ایران را توقیف کرده که در حال انتقال غیرقانونی نفت خام به نفتکش دیگری بوده است.
طبق بیانیه گارد ساحلی اندونزی، این نفتکش به نام MT Arman ۱۱۴ در حال حمل ۲۷۲،۵۶۹ متریک نفت خام سبک و مشکوک به انتقال غیرمجاز این محموله به کشتی دیگری بوده است.
دریادار دوم زیراهی با تشریح توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در مرز دریایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: 15 تیر ماه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری (NADA 2) که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس‌ می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز انجام دادند.
نفتکش تانکر ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با شناور ایرانی، بدون توجه به قوانین بین المللی دریایی و هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش با تغییر مسیر خود، وارد آبهای عمان شد.
ساعتی پیش رسانه‌ها از توقیف یک فروند کشتی از سوی نفتکش به نام «نیووی» از سوی سپاه پاسداران در تنگه هرمز خبر دادند.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه مستقر است با انتشار این اطلاعیه مدعی شد که نیرو‌های سپاه پاسداران ایران این نفتکش با نام Niovi را توقیف کرده‌اند.
پیش از این و در ۸ اردیبهشت نیز، نیروی دریایی ارتش یک فروند نفتکش خارجی متخلف را در دریای عمان توقیف کرده بود. طبق اعلام ارتش نفتکش متخلف که با پرچم جزایر مارشال در حال تردد بود با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس برخورد کرده و منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شده بود.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش خارجی متخلف را در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد. هنوز از دلایل توقیف این نفتکش خارجی اطلاعاتی منتشر نشده است.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلانی نفتکش Niovi با پرچم پاناما را در تنگه هرمز توقیف کرد.
ناوگان پنجم ارتش آمریکا امروز مدعی توقیف یک نفتکش خارجی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی ایران یک نفتکش با پرچم «جزایر مارشال» را در دریای عمان توقیف کرده است.
بندرعباس- یک کشتی نفتکش که پس از برخورد با موتور لنج متواری شده بود، با تلاش نیروی دریایی ارتش در آبهای دریای عمان شناسایی و برای بررسی علل و ابعاد سانحه به لنگرگاه بندر عباس منتقل شد.
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است.
جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی مانع از ورود یک فروند نفتکش یمنی به بندر الحدیده شد.
خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.
منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس کشف و توقیف شد.
منابع رسانه ای و محلی از حمله پهپادی به محوطه بندر نفتی الضبه در استان حضرموت در شرق یمن همزمان با نزدیک شدن یک نفتکش به این بندر خبر دادند.
منابع رسانه ای و محلی از حمله با دست کم سه پهپاد به محوطه بندر نفتی الضبه در استان حضرموت در شرق یمن همزمان با نزدیک شدن یک نفتکش به این بندر خبر دادند.
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ۹ شرکت و یک نفتکش در ارتباط با فروش نفت ایران خبر داد.
یک نفتکش به طول بیش از ۲۵۰ متر اکنون در عرض کانال در کانال سوئز همانند آنچه که برای کشتی پانامایی Evergiven اتفاق افتاد، به گل نشسته است.
خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از منبع مطلعی که می‌خواسته ناشناس بماند، نوشت: روند انتقال نفت به یک نفتکش با پرچم ایران آغاز شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ