در مورد برجام مقام‌های دولت سیزدهم و هواداران این دولت مدام می‌گویند که این دولت هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده‌است و مشکل عدم احیای برجام در طرف مقابل است. درحالی‌که مقام‌های دولت پیشین می‌گویند پیش از انتخابات سال ۱۴۰۰ مذاکرات در وین به توافق نزدیک شده‌بود، اما بعد از انتخاب سیدابراهیم رئیسی، این مذاکرات تا آذرماه معطل ماند. دولت جدید با تغییر نام مذاکرات احیای برجام به «مذاکرات رفع تحریم‌ها» تلاش داشت که ضمن خارج کردن نام برجام از ادبیات رسمی، اولویت خود را برطرف کردن تحریم‌ها نشان دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که رسانه مطرح آلمانی گفته سردار تا ده روز آینده به میلان می رود رسانه های ایتالیایی می گویند هنوز توافقی در کار نیست.
مدافع باتجربه فوتبال ایران هنوز تصمیمی درباره آینده خود نگرفته، او نه رسما لژیونر شده و نه با استقلال تمدید کرده است.
اینکه علی اوجی تهیه کننده این فیلم است نیز نشانه دیگری برای کارشناسان است که با یک اثر جدی مواجه نیستیم. تقریباً هیچ اثری با تهیه کنندگی اوجی در این سال‌ها تولید نشده که از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشد و در گیشه موفقیت عظیمی به دست آورد یا دست کم منتقدین بر سر ارزش‌های هنری‌اش توافق داشته باشند اما مدیری ظاهراً ترجیح می‌دهد به هر قیمت ممکن با همان تیم سال‌های اخیرش کار کند؛ همکاری که در سریال پدر گواردیولا نیز اتفاق افتاده و...
ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران به عنوان نخستین سخنران نشستی درباره برجام در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با قطعیت از آغاز مذاکرات سخن گفت، توضیح داد: «مذاکرات هیچ گاه متوقف نشد که امروز بخواهد شروع شود و هیچ‌گاه به نتیجه قطعی نرسید که در وضعیت توقف قرار بگیرد. دیپلماسی در ارتباط با موضوعات راهبردی بسیار پیچیده است و علت این است که یک نقطه تعادلی در انتظارات و دستورکار ایران، اروپا و آمریکا وجود ندارد. نگاهی که آمریکایی‌‌‌ها داشتند و دارند این است که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد، سیاست و جامعه ایران تاثیرگذار بوده است. وقتی که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد تاثیرگذار باشد طبیعی است که بحران‌هایی شکل بگیرد. تورم یک بحران خیلی آرام است که آثار و پیامدهای خاص خود را دارد. این شاخص‌‌‌ها توسط تحلیلگران اقتصادی جهان غرب بررسی می‌شود و طبعا این انگاره وجود دارد که وقتی کشوری در فضای محدودیت و ضعف بیشتری قرار داشته باشد با این کشور به توافق قطعی نمی‌‌‌رسند.»
کار جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی، با آبی‌ها تمام است و او با یک سال تاخیر و پس از رد کردن پیشنهاد آبی‌ها در ابتدای فصل گذشته، روی نیمکت استقلال خواهد نشست.
ایرنا نوشت: فروشندگان اعضای بدن تنها به ارومیه محدود نمی‌شود و برای فروش اعضای بدن از همه شهر‌های آذربایجان غربی می‌توان آگهی‌ها را دید، از این رو خرید و فروش اعضای بدن مختص یک شهر نیست و حتی اتاق‌های عمل توافقی است تا در کدام بیمارستان و کدام شهر این کار را انجام دهند.
پس از ادعای روز پنجشنبه کاخ سفید در رد هرگونه تلاش پشت پرده‌ای از سوی دولت بایدن برای توافق با تهران و بعد از گزارش میدل‌ایست‌آی، نمایندگی ایران در سازمان ملل هم روز جمعه هرگونه توافق موقت با آمریکا را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر نزدیک‌شدن ایران و آمریکا به توافق موقت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «هیچ توافق موقتی به‌عنوان جایگزین برجام در دستور کار نیست».
جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که احیای توافق هسته ای ایران موسوم به برجام همچنان در دستور کار واشنگتن نیست.
پرایس گفت: تمرکز اصلی ما در زمینه اجرای تحریم‌های‌مان روی چین متمرکز است که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران محسوب می‌شود. ما به طور منظم با چین و دیگر کشو‌ها در ارتباطیم تا آن‌ها را از اقداماتی در رابطه با ایران که ممکن است ناقض تحریم‌های آمریکا باشد، بر حذر داریم. ما اقدامات تحریمی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما به رصد صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری آن در زمینه احتمال مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.
کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، توافقنامه‌ای محرمانه برای دریافت دستمزد با یوونتوس امضا نکرده است.
پرایس گفت: ایرانی‌ها فرصت بازگشت آسان به برجام را از بین بردند. آن‌ها این کار را در ماه سپتامبر و زمانی انجام دادند که به توافقی که از نظر همه نهایی شده بود، پشت کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با تحولات اخیر مرتبط با توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی اظهار نظر کرد.
برای بایدن، ایده احیای برجام که زمانی برای او جذاب بود، ممکن است اکنون بازدهی سیاسی کمی داشته باشد. این توافق دستاورد سیاست خارجی رئیس‌جمهور باراک اوباما بود نه بایدن. بایدن از زمان روی کار آمدن، از بازگشت به برجام حمایت کرده است، اما این موضوع به ندرت در میان اولویت‌های او بوده است. آمریکایی‌ها دیگر به صورت جدی دنبال توافق نیستند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اظهاراتی مداخله‌جوایانه، افزود: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»
حسین مرعشی گفت: تقریبا معلوم بود در انتخابات ۱۴۰۰ معلوم بود که قرار نیست انتخابات حداکثری برگزار شود، بلکه یک انتخابات حداقلی در دستور کار بود. چرا اجازه ندادید آقای دکتر روحانی برجام را تمام کند و بعد دولت را تحویل آقای رئیسی دهد؟ می شد تا آخر دوره به آقای روحانی انواع تهمت ها و افتراها را زد، ولی منافع توافق با غرب را داشته باشید. چرا اینکار را نکردید؟
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، بار دیگر اعلام کرد که دستیابی به توافق در خصوص احیای برجام، در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست. وی با ادعای این‌که آمریکا مسیر دیپلماسی هسته‌ای را باز نگه می‌دارد، گفت که در شرایط فعلی، توافق در دستور کار ما نیست.
احزاب سیاسی مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، درباره ساز و کار مقابله با او و کابینه آینده اش توافق کردند.
یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی «منزوی» کنند و کشورهای دیگر را نیز به این کار ترغیب کنند.
یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه و اروپا توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی را «منزوی» کنند و کشورهای دیگر نیز به این کار ترغیب کنند.
نماینده آمریکا در امور ایران در گفتگویی اذعان کرد که در حال حاضر احیای توافق هسته‌ای حتی در دستور کار هم نیست و تمرکزی روی این موضوع وجود ندارد.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دراین که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است، گفت: تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است اما ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
مدیران باشگاه استقلال تلاش زیادی کردند تا برای فسخ قررداد با او به توافق برسند، اما وی حاضر به انجام این کار نشد تا چالش بزرگی را برای آبی‌پوشان به وجود آورد.
رابرت مالی در توییتر نوشت: انتظارات ما قابل کنترل است، اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و برای تلاشی با حسن نیت برای دستیابی به توافق آماده است. به زودی مشخص خواهد شد که آیا ایران برای همین کار آماده است یا خیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ