یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه و اروپا توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی را «منزوی» کنند و کشورهای دیگر نیز به این کار ترغیب کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تجزیه و تحلیل جدید گروه ورلد وِدر اتریبیوشن (World Weather Attribution) به این نتیجه ختم شده که احتمال نقش گرمایش حاصل از عملکرد انسان‌ها در شکل‌گیری موج گرمای اخیر در اروپا، ایالات متحده و بخش‌های از خاورمیانه، در حداقل مطلق، ۹۵۰ و حداکثر ممکن ۴۴۰۰ برابر افزایش یافته است.
نگاهی به نقشه جهان نشان می‌دهد که بیشترین مسیر‌های خطرناک ترانزیت مهاجران در جهان به اروپا، آمریکا، استرالیا ختم می‌شود، اما کشور‌های غربی همواره با اتخاذ سیاست‌های غیرانسانی مهاجرتی سبب مرگ و میر تعداد زیادی از مهاجران در سراسر جهان شده‌اند.
لیگ ملت‌های اروپا به نقطه پایانی خود نزدیک شده اما تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها چقدر پاداش می‌گیرند؟
لیگ ملت‌های اروپا به نقطه پایانی خود نزدیک شده اما تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها چقدر پاداش می‌گیرند؟
زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، بعد از پیروزی مقابل هلند و صعود به فینال لیگ ملت های اروپا تاکید کرد که تیمش فقط به دنبال قهرمانی است.
با وجود تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا برای کاهش نفوذ و نقش‌آفرینی مسکو در جمهوری‌های شوروی سابق اما به نظر می‌رسد همچنان بازیگر اصلی در تعیین خط مشی تحولات قفقاز جنوبی، روسیه باشد.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.
این کارشناس بین الملل گفت: چین آمریکا را بحران ساز می‌داند و می‌خواهد بحران را از جامعه بین الملل کنار بگذارد و روابط بین الملل را بر پایه اقتصادی ایجاد کند. چین در حال حاضر دارد به عنوان قدرت اقتصادی عمل می‌کند و مانورنظامی اطراف تایوان پیام مهمی برای آمریکایی‌ها داشت که نشان می‌دهد از انزوای بین المللی خارج شده و قصد دارد نقش پررنگ تری در جهان داشته باشد. اروپایی‌ها هم این موضوع را فهمیده اند و به همین دلیل است که به سمت پکن گام برمی‌دارند تا در حل تعارضات به کمکشان بیاید.
یوگنی پریگوژین، ادعا می‌کند که یک نقشه دارد، زیرا امیدوار است تیپ هایش "به زودی حتی به قلمرو اروپایی جهان راه پیدا کنند. "
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
امروزه شبح جدایی‌طلبی و جنبش‌های استقلال‌طلبی یا خودمختاری در اتحادیه اروپا شتاب بیشتری به خود گرفته و با هر بحرانی در نقشه سیاسی قاره سبز قوی‌تر و موفق‌تر ظاهر می‌شوند.
اتحادیه اروپا اعلام کرد که چند فرد و نهاد ایرانی را به اتهام آن چه «نقش داشتن در سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر» در ناآرامی‌های اخیر در ایران خوانده تحریم کرده است.
رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس قصد دارند بار دیگر پروژه سوپرلیگ را از سر بگیرند.
سفیر چین در فرانسه می‌گوید: پکن گرچه در جنگ اوکراین همچنان بی‌طرف است اما نگرانی‌های روسیه درباره پیشروی ناتو به شرق اروپا و نقشه این ائتلاف برای الحاق اوکراین را درک می‌کند.
حمید ابوطالبی گفت: باید پذیرفت که صفت‌ها و نسبت‌های نهفته‌شده در رویکرد‌های تند رتوریک مقامات عالیرتبه غربی هرگونه تخاصم و تهاجم به ایران را در افکار عمومی جهانیان عادی‌سازی کرده. پس تا بیش از این دیر نشده باید سیاست داخلی و خارجی ما تحولات اساسی و تغییرات بنیادین کند.
مزارع هلندی فشار ناشی از قوانین اتحادیه اروپا را احساس می‌کنند و نیاز به ایجاد تغییرات گسترده در سیستم مزارع دارند. آیا تولید کننده بزرگی مانند ایالات متحده نیز می‌تواند از این روند پیروی کند؟
ببینید وضعیت در حوزه سیاست خارجی به قدری بغرنج شده و چالش‌ها برای کشور تا جایی پیش رفته است که اکنون ایران در موضوع مشخصی مانند مواجهه با بانوان و حقوق بشر با حکومت طالبان در افغانستان مقایسه می‌شود. آیا واقعا جمهوری اسلامی ایران در ردیف طالبان قرار دارد؟ خیر، به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست.
نخست وزیر سوئد پس از دیدار با رئیس شورای اروپا گفت که مذاکرات با ترکیه در روند عضویت کشورش در ناتو در مسیر عادی خود ادامه داشته و در نقطه مثبتی قرار دارد.
این روز‌ها کشور‌های اسکاندیناوی به نقطه داغ امنیتی در نبرد اطلاعاتی و جاسوسی میان اروپا و روسیه تبدیل شده اند. دولت‌های این کشور‌ها به طرز مشهودی درگیر مقابله با جاسوسان روسیه در خاک خود هستند.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
بریتانیا و سایر متحدان آن کشور در بحران اقیانوس آرام با برعهده گرفتن مسئولیت پذیری برای امنیت خود نقش حمایت کننده ارزشمندی را خواهند داشت.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی «منزوی» کنند و کشورهای دیگر را نیز به این کار ترغیب کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه کمک تسلیحاتی به کی یف، اروپا را به طرف نزاع در اوکراین تبدیل کرده است، اعلام کرد که آمریکا در مسیر صادرات مواد غذایی و کود روسیه مانع تراشی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ