ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران به عنوان نخستین سخنران نشستی درباره برجام در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با قطعیت از آغاز مذاکرات سخن گفت، توضیح داد: «مذاکرات هیچ گاه متوقف نشد که امروز بخواهد شروع شود و هیچ‌گاه به نتیجه قطعی نرسید که در وضعیت توقف قرار بگیرد. دیپلماسی در ارتباط با موضوعات راهبردی بسیار پیچیده است و علت این است که یک نقطه تعادلی در انتظارات و دستورکار ایران، اروپا و آمریکا وجود ندارد. نگاهی که آمریکایی‌‌‌ها داشتند و دارند این است که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد، سیاست و جامعه ایران تاثیرگذار بوده است. وقتی که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد تاثیرگذار باشد طبیعی است که بحران‌هایی شکل بگیرد. تورم یک بحران خیلی آرام است که آثار و پیامدهای خاص خود را دارد. این شاخص‌‌‌ها توسط تحلیلگران اقتصادی جهان غرب بررسی می‌شود و طبعا این انگاره وجود دارد که وقتی کشوری در فضای محدودیت و ضعف بیشتری قرار داشته باشد با این کشور به توافق قطعی نمی‌‌‌رسند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باشگاه استون ویلا برای جذب نیکولو زانیولو با باشگاه گالاتاسرای به توافق دست پیدا کرده است.
سایت گل خبر داد توافق فدراسیون فوتبال ایتالیا با لوچانو اسپالتی قطعی شده و او به زودی به عنوان جانشین روبرتو مانچینی هدایت تیم ملی این کشور را به عهده می‌گیرد.
مدیران استقلال با آرمان رمضانی به توافق می‌رسند و این بازیکن به زودی رضایت‌نامه‌اش را دریافت خواهد کرد.
نوآ اوکافور، مهاجم 23 ساله سوئیسی سالزبورگ، با میلان به توافق نهایی رسید.
استقلال برای انتقال خالدآبادی از هوادار به این باشگاه توافق کرده بود اما این جابجایی به تاخیر افتاده است.
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال اعلام کرد سرمربی این تیم از بین دو گزینه ایرانی انتخاب خواهد شد.
سرمربی فصل گذشته سایپا و پیشین باشگاه های استقلال،نساجی و...در یک قدمی سرمربی گری هوادار قرار دارد
خبرگزاری فرانس پرس مدعی شده که توافق نهایی برای انتقال لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، به باشگاه الهلال عربستان انجام شده است.
خبرگزاری فرانس پرس مدعی شده که توافق نهایی برای انتقال لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، به باشگاه الهلال عربستان انجام شده است.
فدراسیون فوتبال اروگوئه از توافق کامل با مارسلو بیلسا برای پذیرفتن پست سرمربی‌گری تیم ملی این کشور خبر داد.
برخی گزارش‌ها حاکی است جلسه‌ای بین نمایندگان رئال مادرید و مدیر برنامه‌های جود بلینگام در هتلی در شهر لندن برگزار شده و انتقال او به این باشگاه اسپانیایی قطعی شده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه می‌گوید برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران قطعی نیست و این روزها ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد!
باشگاه فولاد خوزستان برای قطع همکاری با دو بازیکن با تجربه خود به توافق رسید.
مودریک، ستاره جوان اوکراینی، به آرزویش رسیده و به زودی به آرسنال می‌پیوندد. این در حالی است که چلسی هم در روزهای اخیر برای خرید او از شاختار تلاش کرده بود.
آمریکا و اروپا تصمیم قطعی خود را برای بازگشت به توافق گرفته‌اند؛ لذا می‌توان مساله را قابل حل دانست و تمامی تبلیغات ضد برجامی اسرائیل را بی‌اثر مورد ارزیابی قرار داد. حتی می‌توان مدعی شد که مسائل پادمانی حل نشده میان ایران و آژانس نمی‌تواند عاملی برای شکست مذاکرات باش
میلان در آستانه جذب قرضی و با گزینه خرید سرجینو دست، مدافع آمریکایی بارسلونا، قرار گرفته است.
منچستریونایتد به توافق با آژاکس برای جذب آنتونی نزدیک شده و آخرین پیشنهاد این باشگاه نزدیک به مبلغ 100 میلیون یورو مورد قبول آژاکس قرار گرفته است.
آرکادیوش میلیک و لئاندرو پاردس، بعد از توافق شخصی با یوونتوس، ظاهرا تنها یک قدم تا پیوستن به این باشگاه فاصله دارند.
مهاجم ازبکستانی پرسپولیس عصر امروز قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ می‌کند و دیگر در جمع شاگردان یحیی گل محمدی حضور نخواهد داشت.
آمانوف پس از جدایی از استقلال با باشگاه الوصل به توافق رسید و به این تیم اماراتی پیوست.
ممفیس دیپای پس از توافق با بارسلونا بر سر فسخ قرارداد، در آستانه انتقال به باشگاه یوونتوس قرار گرفته است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متاسفانه پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد.
یوونتوس از طریق وبسایت این باشگاه اعلام کرد ممفیس دیپای، ستاره بارسلونا، آماده است با پیشنهاد بیانکونری موافقت کرده و راهی تورین شود.
گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی 5 روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ