سخنگوی دولت گفت: سالمندان و گروه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند سعی کنند این چند روز به ویژه در ساعات گرما از منزل خارج نشوند و مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گنجاندن بیشتر ماهی، لوبیا، نخود، تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها در رژیم غذایی خود، به جای تکیه بر گوشت قرمز، منابع پروتئین خود را متنوع کنید.
یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی‌های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.
با افزایش سن، بدن دچار کمبود‌های تغذیه‌ای می‌شود که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و به سلامت آسیب می‌رساند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر، ظرفیت توانبخشی در ایران را نامناسب با رشد پیرسالی در کشور دانست و گفت: اگر تدابیر مناسب انجام نشود در سال‌های آینده دچار بحران هایی خواهیم شد.
مشاوره سالمندان یکی از خدمات مهمی است که بسیاری از زنان و مردان در این گروه سنی به آن نیاز جدی دارند.
تحقیقات جدید حاکی از آن است که اگر می‌خواهید در دوران سالمندی سالم بمانید گلف بازی کنید.
ماساژ درمانی در سالمندان می‎تواند فواید زیادی مثل بهبود تعادل و راه رفتن، افزایش جریان خون در اندام ها، کاهش استرس، بهبود خواب و... داشته باشد
دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، همه افراد به‌ویژه مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.
رئیس کلینیک تحقیق و توسعه مرکز جامع توانبخشی از آغاز فرآیند توانبخشی سالمندان در مرکز جامع جمعیت هلال احمر خبر داد.
به گفته محققان ارتباط بین از دست دادن حس بویایی و خطر ضعف در افراد مسن می‌تواند روزی به غربالگری‌ها اضافه شود.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
آتش‌سوزی یک خانه سالمندان غیرقانونی در روسیه ۲۰ کشته برجای گذاشت؛ علت حادثه دیگ گرمایش اعلام شده است.
شمار قربانیان آتش سوزی در آسایشگاه سالمندان در استان کمروو روسیه به ۱۳ نفر افزایش یافت.
تصاویری از حضور یلدایی قالیباف در یکی از مراکز نگهداری از سالمندان را مشاهده می‌کنید.
مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد که گواهینامه سالمندان در چه صورت تمدید می‌شود.
شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خانه سالمندان در فرهنگ ما جایی ندارد، گفت: امروز نیازمند تبیین جایگاه پرستاری و مقام آن در تمام وجوه زندگی به خصوص نگهداری سالمندان هستیم.
طبق اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۵۸ قرار گرفته است. بر اساس توصیه‌های این شرکت از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.
رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی با اشاره به کاهش جذب برخی ویتامین‌ها در دوران سالمندی گفت: جذب ویتامین D و کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین نیاز بدن به مصرف منابع غنی کلسیم (مانند شیر و لبنیات) و ویتامین D افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود، سالمندان مکمل ویتامین D و کلسیم مصرف کنند.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سن امید به زندگی از سن ۶۴ سال به ۷۲ سال رسیده است، گفت: شاخص‌های سلامت اجتماعی و رفاه رو به بهبود است.
رئیس کمیته امداد گفت: سالمندان در هر جامعه‌ای عصاره دانش و فرهنگ و صندوقچه گران‌بهای تجربه و تقوا هستند.
جامعه آماری سالمندان کشور به رغم اینکه رو به افزایش می رود، اما به نظر می‌رسد از حداقل حمایت ها در زمینه های مختلف برخوردارند.
می‌توان گفت که بهترین روش برای پیشگیری و جلوگیری از افسردگی، داشتن فعالیت‌های اجتماعی، خانوادگی و دوستانه است، مراقب و پرستار سالمند در منزل می‌تواند کمک شایانی برای برقراری این موضوع باشد، زیرا می‌تواند قرار‌هایی برای بهبودی و بهتر شدن روحیه فرد سالمند بگذارد و همین‌طور داشتن فعالیت‌های بدنی از جمله ورزش خیلی در بهتر شدن حال فرد موثر و مفید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ