به گفته محققان ارتباط بین از دست دادن حس بویایی و خطر ضعف در افراد مسن می‌تواند روزی به غربالگری‌ها اضافه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو با بیان اینکه با اقدامات مختلف ۵۰ درصد ناترازی برق بر پایه مصرف ۱۴۰۰ کاهش یافته است، گفت: کشور می‌تواند با روش‌های مختلف در کنار توسعه نیروگاه‌ها مصرف برق کشور را مدیریت کند.
کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ ترمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد ابلاغ شد.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم مدیریت مصرف آب و با تاکید بر رعایت الگوی کشت، سطح کشت گوجه فرنگی در استان را تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به خالی بودن برخی از سدهای کشور گفت: دلیل بحران آب در برخی مناطق به دلیل کاهش بارندگی ، کاهش بارندگی های موثر و افزایش دما و تبخیر بوده است.
فرمانده کل انتظامی کشور از کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در کشور با اقدامات علمی و انتظامی پلیس خبر داد.
امروز تا این لحظه بیش از ۲۰۳ نماد در وضعیت مثبت قرار گرفته اند.
قاسم زاده گفت: براساس نتایج سومین مرحله آماربرداری سراسری برداشت از منابع آب کشور حدود۹۲ میلیارد متر مکعب است.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی امروز و فردا کیفیت هوا در نواحی جنوبی کشور کاهش می یابد.
در حالی که تقریباً همه سبزیجات در ارتقای سلامت کلی بدن نقش دارند، سبزیجاتی نیز هستند که به طور ویژه در کاهش وزن، نقش چشمگیری دارند. کالری کم، فیبر و آب زیاد موجود در این سبزیجات به قدری در ایجاد حس سیری مؤثرند که می‌توان آن‌ها را جایگزین میان‌وعده‌های پرکالری کرد.
نگهداری از گل و گیاه و پرورش آن‌ها در دوران سالمندی و بازنشستگی موجب افزایش توانمندی، ارضای نیاز به قدرت و احساس کنترل بیشتر در زندگی سالمندان می‌شود و حس امیدواری را در آنان افزایش خواهد داد.
«نوشیدن قهوه اتصال بین نواحی حالت شبکه پیش‌فرض مغز، شبکه‌ای که در هنگام استراحت با فرایند‌های خودارجاعی مرتبط است، را کاهش داد. هم‌چنین اتصال کاربردی بینِ شبکه‌های موتوری/حس-پیکری (حس‌هایی که برخلاف حس‌های چشایی و بینایی، جای خاصی در بدن ندارند) و قشر پیش‌پیشانی کاهش پیدا کرد، این درحالی بود که اتصال در نواحی بینایی در سطح بالاتر و شبکه کنترل اجرایی ِ سمت راست، بعد از نوشیدن قهوه افزایش پیدا کرد.»
پنج‌نفری که سوار تایتان شدند آنقدری ثروتمند بودند که بتوانند نفری ۲۵۰۰۰۰ دلار برای گرفتن یک صندلی در این زیردریایی بپردازند تا بقایای تایتانیک را از نزدیک تماشا کنند. در جهانی که بسیاری از آدم‌ها برای حداقل‌ها تقلا می‌کنند، این حد از افراط‌گرایی می‌تواند از اسراف تا بی‌اخلاقی تعبیر شود و حس همدلی و دلسوزی ما را کاهش دهد.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه پیرگوشی لزوما به معنای از دست رفتن حس شنوایی در سنین بالا نیست بلکه کاهش عملکرد گوش ما از سنین بالای ٥٠سال شروع می شود، می گوید: سن شروع پیرگوشی تحت تاثیر سابقه ژنتیک در برخی خانواده، زودتر و با شیب تند تری اتفاق می افتد. سابقه کار کردن در محیط های پر از سر و صداهای صنعتی و حتی شرکت زیاد در کنسرت های پر سرو صدا می تواند سن پیرگوشی را در جوانان به زیر پنجاه سال کاهش دهد. ناگفته نماند که رژیم غذایی ناسالم بخصوص مصرف زیاد نمک می تواند اثرات منفی بر حس شنوایی داشته باشد./ خبرآنلاین
چندین مطالعه توانایی طبیعت را در کاهش سطح استرس و تقویت سلامت روان نشان داده‌اند. یکی از این مطالعات شامل بررسی نزدیک به ۲۰ هزار شرکت‌کننده بود و نشان داد که گذراندن ۱۲۰ دقیقه در هفته در طبیعت، حس سلامت و تندرستی افراد را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید فعالیت‌های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن، یوگا، تای چی، تمرینات تنفسی و آرامش عضلانی را امتحان کنید.
یک متخصص گوش، حلق و بینی در استان بوشهر گفت: تعدادی از ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا باعث درگیری عصب گوش و کاهش شنوایی حس عصبی در کودکان می‌شود.
چای زیرفون در طب سننتی فرهنگ های مختلف سراسر جهان برای کاهش فشار خون بالا، القای حس آرامش، تسکین اضطراب و کمک به هضم بهتر کاربرد دارد.
نوشیدنی‌های سرد یا نوعی از بستنی‌های یخی ساده می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای گلو درد باشند. چرا که این نوشیدنی‌ها یا یخ‌ها می‌توانند بر بافت‌های ملتهب موثر باشد و همینطور بر روی پایانه‌های عصبی حس درد اثر مهاری داشته باشد. در واقع سرما، دمای پایانه‌های عصبی را کاهش می‌دهد و در این شرایط ارسال پیام حس درد از پایانه‌های عصبی کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نوشیدنی‌های سرد را هنگام گلو درد ترجیح میدهند.
ژیلا مهدی آقایی - معاون سابق آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست - درباره «ساعت زمین» می‌گوید: ساعت زمین نه فقط یک تمرین کاهش کربن بلکه یک عمل نمادین در ایجاد آگاهی و ترغیب حس مسئولیت‌پذیری محیط زیستی با هدف تشویق مردم، دولت‌ها و مشاغل برای شناسایی رد پای اکولوژیک شان است. با شرکت در رویداد ساعت زمین مردم متعهد می‌شوند که با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند و آینده بهتری برای زمین بسازند.
شیوع انواع سرطانها، ایجاد حس خستگی در بدن، عصبانیت و بی خوابی، کاهش پلاکت‌ها و هموگلوبین موجود در خون و تغییر کروموزوم‌ها از مضرات استفاده از ظروف پلاستیکی است.
صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارند. هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارند. هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
امان الله قرایی مقدم گقت: قانع‌کردن افکار عمومی امری سهل است. مثلا در بحث حجاب سیستم می‌توانست با مردم حرف بزند و تبادل‌نظر کند تا بالاخره به نتیجه‌ای واحد برسند. مردم اگر این حس را پیدا کنند، مسئولان به حرف‌شان گوش می‌دهند و در مواردی "تغییر" را ضروری بدانند، تعامل به وجود خواهد آمد و در نتیجه کاهش مشکلات، توسعه را موجب خواهد شد.
«آمریکایی‌ها بر این باورند که فعلا باید صبر کنند تا شاید فشار‌های اعتراضی علیه دولت در ایران افزایش پیدا کند و شاید در نهایت نظام سیاسی ایران با حس کردن تشدید فشار‌های داخلی علیه خود، به خواست‌های واشینگتن وآنچه مطلوبِ آن است، تن بدهد. در این فضا، فشار‌های تحریمی علیه ایران نیز کاهش پیدا می‌کنند و توافقی حاصل می‌شود و با تزریق منابع مالی ناشی از آن به کشور، فضای آرامش بار دیگر در ایران برقرار می‌شود. البته که این موضوع همانطور که گفتم، تحلیل و تفسیر آمریکایی‌ها است.»
ماجرای زورگیری اتوبان نیایش جدای از ماهیت این اتفاق دارای ابعاد و تبعات دیگری در بُعد اجتماعی است که واکاوی در آن‌ها خبر از کاهش تدریجی حس امنیت در جامعه می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ