یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
معطلی کالاهای وارداتی در گمرکات کشور تازگی ندارد و گاهی از زمان ورود این کالاها به گمرک تا صدور مجوز ترخیص سال ها زمان می برد. این روزها هم تاخیر در ترخیص گوشت های برزیلی خبرساز شده است.
این تنها برداشت جونو از رعد و برق در مشتری نبود، در واقع این فضاپیما ضربات زیادی را در جو ضخیم مشتری مشاهده کرده است که به دانشمندان کمک می کند تا تشخیص دهند که رعد و برق در غول گازی کاملاً شبیه به آن چیزی است که در اینجا روی زمین می بینیم.
بانک ایران زمین از فناوری بلاکچین برای امنیت بیشتر تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، اطلاعات تراکنش‌های مالی در یک شبکه امن ذخیره می‌شوند و هرگونه تغییر در اطلاعات توسط افراد غیرمجاز، تشخیص داده می‌شود.
به دنبال لکه زرد کرم رنگی در کف هندوانه بگردید. این نقطه که به آن نقطه زمینی هندوانه هم می‌گویند، جایی است که هندوانه در آن روی زمین تکیه می‌کند و در مقابل آفتاب قرار می‌گیرد. اگر این نقطه سفید یا سبز باشد، ممکن است هندوانه شما زود برداشت شده باشد و به آن اندازه‌ای که باید رسیده نباشد.
«حشره برگی» ماهرترین موجود در زمینه استتار است. گاهی خود حشره‌شناسان هم در تشخیص آن اشتباه می‌کنند.
رنگ روغن زیتون ربطی به کیفیت روغن این محصول ندارد و بسته به ارقام و زمان برداشت زیتون، رنگ روغن زیتون هم متفاوت است. اگرچه گفته می‌شود معمولا رنگ آن زرد مایل به سبز است.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه معمولا کسانیکه مستعد آلرژی دائمی هستند در خانواده زمینه ابتلا به آسم یا آلرژی‌های پوستی یا غذایی را دارند، می‌گوید: بروز عوارض دوره ای، چون قرمزی و التهاب چشم و نیز عوارض حمله‌ای در مجاری تنفسی مثل عطسه‌های مکرر و گرفتگی بینی بویژه در فصول خاصی مثل فصل بهار خبر از آلرژی فصلی می‌دهد. اما اگر این عوارض با درگیری‌های ویروسی و سبس میکروبی در محاری تنفسی همراه بشود باید به سرماخوردگی نیز شک کرد.
کمپانی RealNetworks که در سیاتل مستقر است و در زمینه ساخت نرم افزار‌های مخصوص پهپاد‌ها فعالیت می‌کند، مدعی است که هواپیمای بدون سرنشین ساخت این کمپانی از هوش مصنوعی برای پرواز و تشخیص دادن چهره‌ها استفاده می‌کند که باعث می‌شود پهپاد بتواند نیرو‌های خودی را از نیرو‌های دشمن تشخیص دهد.
محققان دانشگاه تهران در زمینه تشخیص خودکار بیماری‌های چشمی موفق به طراحی الگوریتمی نوین در بیماران مبتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا شدند.
دانشمندان موفق شدند نمونه‌های ۵۰ هزار ساله یخ را از اعماق یک یخ‌تاق در قطب جنوب بیرون بکشند. این استوانه عظیم یخ، دریچه‌ای به گذشته دور است و از طریق آن می‌توان به تاریخچه تغییرات آب و هوای زمین و سطوح گاز‌های گلخانه‌ای و حتی دمای زمین پی برد.
مغز انسان محدودیت دارد. ما با خطا‌های شناختی، توهم‌های دیداری و کوریِ بی‌توجهی نسبت به چیز‌هایی که انتظار دیدن‌شان را نداریم، منحرف می‌شویم. یک پرسش اساسی در زمینه تحقیق درباره وجود حیات در کرات دیگر، آن است که آیا ما می‌توانیم در صورت مواجه شدن با نوعی از حیات که شباهتی به حیات روی کره زمین ندارد، آن را تشخیص بدهیم؟ ما باید بیاموزیم تا «از چیز‌های بدیهی، آشنازدایی کنیم.» به‌این‌ترتیب، ما یاد می‌گیریم که حیات در مکان‌های دیگر را با شرایط خودمان ننگریم بلکه با شرایطِ آن مخلوقات بنگریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور مردم واقعا فوق‌العاده و باشکوه بود، من امیدوار هستم که مسئولین از این حضور مردم انرژی بگیرند و بعد با تمام توان و با تکیه بر عقل، خرد و مشورت تلاش کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.
پزشکان اغلب تومور‌های مغزی را تنها پس از شروع علائم عصبی مانند از دست دادن حرکت یا گفتار کشف می‌کنند که در این زمان تومور به اندازه قابل توجهی رسیده است. تشخیص تومور هنگامی که هنوز کوچک است و شروع به درمان در اسرع وقت باید به نجات جان کمک کند.
یک نرم‌افزار تحت شبکه برای تشخیص دانه‌بندی سنگ‌های معدنی در کم‌ترین زمان ممکن و با دقت بالا در کشور طراحی و تولید شد.
همتی نوشت: غیر ممکن بودن وعده‌های انتخاباتی در زمان اعلام نیز قابل تشخیص بود (فیلم بالا)؛ اما بنا بود شنیده نشود.
محمد عباس‌تبار، بازیکن جوان شهرداری همدان، درباره نحوه اطلاعش از بیماری سرطان و شرایط فعلی خود صحبت کرد.
دولت آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، یک شرکت چینی «تیاندی تکنولوژی» که در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی و تشخیص چهره فعالیت دارد را به بهانه همکاری با سپاه پاسداران تحریم کرد.
در جلسه ماهانه شعب استان های مازندران، گلستان و سمنان بانک ایران زمین مدیر استان تشخیص وضعیت بازار، تغییر شرایط و پیش‌بینی آینده را اساسی‌ترین مهارت‌ یک مدیر بیان کرد و گفت: با بکارگیری مناسب این مهارت‌ها می توان در شرایط رقابتی امروز پیشتاز بود.
معاون فنی مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین ویرایش منابع علمی در سال ۲۰۲۰ زمان طلایی غربالگری نوزاد تا یک ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا دوماهگی و شروع مداخلات تا سه ماهگی است. در حال حاضر زمان طلایی این اقدامات در کشور یک، سه و ۶ ماهگی است.
جهانبخش گل سوم را هم زد اما کمک داور ویدئویی پاس گل به مهاجم ایرانی را قبل از رسیدن به او بیرون از زمین تشخیص داد تا او هت تریک رویایی اش در اروپا را انجام ندهد.
ربات MRBA قادر است پیش از سقوط، وقوع آن را تشخیص داده و جلوی این اتفاق را بگیرد. این ربات به منظور کمک به افراد مسن طراحی شده است.
وی با بیان اینکه نوع رفتار ائمه در هر زمانی با توجه به شرایط آن زمان متفاوت بوده است، گفت: در زمان ما نیز شرایط جدیدی حاکم است و این ولی فقیه است که از طرف امام زمان ولایت جامعه را بر عهده دارد و تشخیص می دهد در این زمان باید چه نوع رفتاری را داشته باشیم و وظیفه ما تبعیت از ولی فقیه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ