جامعه آماری سالمندان کشور به رغم اینکه رو به افزایش می رود، اما به نظر می‌رسد از حداقل حمایت ها در زمینه های مختلف برخوردارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«اولگا تکاچوا»، متخصص سالمندان وزارت بهداشت فدراسیون روسیه گفت: راز طول عمر، اول از همه، شیوه زندگی سالم است و تنها ۲۵ درصد عامل ژنتیک و مراقیت‌های بهداشتی است. فرد باید فعالیت بدنی داشته باشد، نه پرخوری. خوردن فیبر بیشتر، ترک عادت‌های بد، سیگار کشیدن و الکل با طول عمر ناسازگار است.
آراسته با اشاره به اینکه هم اینک و براساس معیار‌های این وزارتخانه بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۹۱ سالمند بالای ۶۵ سال در کشور زندگی می‌کنند، گفت: براساس داده‌های جمع آوری شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۱ هزار و ۶۶۸ خانوار دارای سرپرست ۶۵ سال به بالا در کشور وجود دارند که تحت پوشش هیچ یک از نهاد‌های حمایتی نیستند و تنها درآمدشان یارانه است. موضوعی که حمایت از این گروه از سالمندان را دارای اهمیت دو چندانی کرده است.
سخنگوی دولت گفت: سالمندان و گروه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند سعی کنند این چند روز به ویژه در ساعات گرما از منزل خارج نشوند و مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
با گنجاندن بیشتر ماهی، لوبیا، نخود، تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها در رژیم غذایی خود، به جای تکیه بر گوشت قرمز، منابع پروتئین خود را متنوع کنید.
یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی‌های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.
با افزایش سن، بدن دچار کمبود‌های تغذیه‌ای می‌شود که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و به سلامت آسیب می‌رساند.
یک جامعه‌شناس گفت: بیش از ۹۰ درصد زنان سالمند تنهای ایرانی در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند، یعنی به‌طور جدی مشکل معیشتی دارند و برای پرداخت هزینه‌های درمان و توانبخشی با چالش بزرگی رو به رو هستند. بیش از ۷۱درصد زنان سالمند تنها درآمدی ندارند و تنها ۲۹درصد بقیه درآمد دارند.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر، ظرفیت توانبخشی در ایران را نامناسب با رشد پیرسالی در کشور دانست و گفت: اگر تدابیر مناسب انجام نشود در سال‌های آینده دچار بحران هایی خواهیم شد.
مشاوره سالمندان یکی از خدمات مهمی است که بسیاری از زنان و مردان در این گروه سنی به آن نیاز جدی دارند.
ماساژ درمانی در سالمندان می‎تواند فواید زیادی مثل بهبود تعادل و راه رفتن، افزایش جریان خون در اندام ها، کاهش استرس، بهبود خواب و... داشته باشد
رئیس کلینیک تحقیق و توسعه مرکز جامع توانبخشی از آغاز فرآیند توانبخشی سالمندان در مرکز جامع جمعیت هلال احمر خبر داد.
به گفته محققان ارتباط بین از دست دادن حس بویایی و خطر ضعف در افراد مسن می‌تواند روزی به غربالگری‌ها اضافه شود.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
رئیس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: در سال ۱۳۷۵ به ازای هر ۱۰۰زن سالمند حدود ۱۱۶ سالمند مرد داشتیم. اما در سال گذشته یعنی۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ زن سالمند، ۹۲ مرد سالمند وجود داشته است که به عبارتی می‌توان گفت جنس سالمندی در ایران زنانه شده است.
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
شمار قربانیان آتش سوزی در آسایشگاه سالمندان در استان کمروو روسیه به ۱۳ نفر افزایش یافت.
مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد که گواهینامه سالمندان در چه صورت تمدید می‌شود.
شاهرود- امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خانه سالمندان در فرهنگ ما جایی ندارد، گفت: امروز نیازمند تبیین جایگاه پرستاری و مقام آن در تمام وجوه زندگی به خصوص نگهداری سالمندان هستیم.
رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی با اشاره به کاهش جذب برخی ویتامین‌ها در دوران سالمندی گفت: جذب ویتامین D و کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین نیاز بدن به مصرف منابع غنی کلسیم (مانند شیر و لبنیات) و ویتامین D افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود، سالمندان مکمل ویتامین D و کلسیم مصرف کنند.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سن امید به زندگی از سن ۶۴ سال به ۷۲ سال رسیده است، گفت: شاخص‌های سلامت اجتماعی و رفاه رو به بهبود است.
رئیس کمیته امداد گفت: سالمندان در هر جامعه‌ای عصاره دانش و فرهنگ و صندوقچه گران‌بهای تجربه و تقوا هستند.
مطالعه‌ای از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و اختلالات ذهنی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند. راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «کمبود ویتامین B ۱۲ به عنوان یک علت مشکلات شناختی اثری بسیار بیشتر از آن چیزی دارد که ما فکر می‌کنیم، به ویژه در میان سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و به درستی غذا نمی‌خورند.»
می‌توان گفت که بهترین روش برای پیشگیری و جلوگیری از افسردگی، داشتن فعالیت‌های اجتماعی، خانوادگی و دوستانه است، مراقب و پرستار سالمند در منزل می‌تواند کمک شایانی برای برقراری این موضوع باشد، زیرا می‌تواند قرار‌هایی برای بهبودی و بهتر شدن روحیه فرد سالمند بگذارد و همین‌طور داشتن فعالیت‌های بدنی از جمله ورزش خیلی در بهتر شدن حال فرد موثر و مفید است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ